Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 03:32
  #13
Medlem
Skulle också kunna vara nån olycka som hänt med bil, men har vad jag vet aldrig kört onykter. Har vaknat upp hemma utan att veta hur jag tagit mig hem några ggr, har dock aldrig haft trasiga/smutsiga/blöta kläder eller varit blodig eller haft oförklarliga sår.

Känns som folk anordnat saker jag ska se för att påverka mig.
Fått se bärgningsbilar framför mig varje dag i en veckas tid, fått en 'fortune cake' i USA där det stod "What have I done?". Blev påtvingad en bok som hette 'Fear', - den här skulle jag läsa om jag var du.
osv

Måste bli kvitt detta för att komma vidare i livet... och det är det som är svårt.
Citera
2017-08-18, 05:44
  #14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhgalaxy
Skulle också kunna vara nån olycka som hänt med bil, men har vad jag vet aldrig kört onykter. Har vaknat upp hemma utan att veta hur jag tagit mig hem några ggr, har dock aldrig haft trasiga/smutsiga/blöta kläder eller varit blodig eller haft oförklarliga sår.

Känns som folk anordnat saker jag ska se för att påverka mig.
Fått se bärgningsbilar framför mig varje dag i en veckas tid, fått en 'fortune cake' i USA där det stod "What have I done?". Blev påtvingad en bok som hette 'Fear', - den här skulle jag läsa om jag var du.
osv

Måste bli kvitt detta för att komma vidare i livet... och det är det som är svårt.

Läser du kommentarerna?
Citera
2017-08-18, 06:54
  #15
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Sven Å Christiansson kanske kan hjälpa dig att reda ut det här?
Citera
2017-08-18, 14:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Sven Å Christiansson kanske kan hjälpa dig att reda ut det här?

Då vet jag hur det slutar
Citera
2017-08-18, 17:02
  #17
Medlem
Du verkar ju inte ha en fullbordad psykos utan mer psykotiska symtom. Ett symtom är ju att man tror att man gjort något hemskt brott som att t.ex mördat någon. Jag har ju dom tankarna som kommer i skov samt en massa tankestörningar som du verkar lida av också. Det kan ju vara något undermedvetet som hänt i din barndom som nu börjar komma fram. Jag själv brukar få för mig att jag har ett alter ego, att jag lider av amnesia men varje gång jag tar upp det med kompisar så blir det mest en suck och inget mer med det.
Citera
2017-08-18, 19:02
  #18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Du verkar ju inte ha en fullbordad psykos utan mer psykotiska symtom. Ett symtom är ju att man tror att man gjort något hemskt brott som att t.ex mördat någon. Jag har ju dom tankarna som kommer i skov samt en massa tankestörningar som du verkar lida av också. Det kan ju vara något undermedvetet som hänt i din barndom som nu börjar komma fram. Jag själv brukar få för mig att jag har ett alter ego, att jag lider av amnesia men varje gång jag tar upp det med kompisar så blir det mest en suck och inget mer med det.

Du har säkert rätt. Men va fan gör man med en sån här TS; som startar en tråd. Får bra svar, men siter i dom; verkar det som.
Idiot!
Citera
2017-08-22, 12:18
  #19
Medlem
Jag skiter inte i svaren, absolut inte, har dock inte vågat läsa här sedan mitt senaste, men gjorde det nu.

Har Risperdal som medicin mot jobbiga tankar, men det tar inte bort mitt resonemang ur huvudet, eller vad jag anser mig ha upplevt av vad andra sagt till mig.
Möjligen har Risperdal gjort mig seriösare, men med sämre förmåga att ta mig för saker jag tyckt är kul (flyga RC, fiska, vara i naturen, resa, spela datorspel), blir mest tv.

Har även Venlafaxin och Voxra som anti-depp, tror inte heller det hjälper i längden, utan nu har det normaliserats till en nivå där jag måste ta dom för att inte må sämre.
Har nått vägs ände med andra preparat som Lyrica eller benzo... får inget sånt längre och vill inte ha för att det inte kan hjälpa mig/någon annan i längden.
Citera
2017-08-22, 14:22
  #20
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhgalaxy
Finns det tips hur jag ska bete mig med allt detta så djupt rotat?

Vi sitter i samma båt du och jag, och all skit jag har behövt vara med om, har gjort mig till misantrop idag.

En del människojävlar kommer fortsätta sitt liv även om de sabbat ditt, utan att bry sig ett skit.
Dessa as skulle sändas till gasen fortast möjligt!

Och artisten på låten du söker är Dope, en mycket bra grupp, och låten är awesome, och som de sjunger, die motherfucker DIE.

Jag känner att folk till största del drainar mig idag,
snarare än de tillför något i mitt liv..
Men så råkar jag bo nära folk med villfarelser och offersyndrom...

Är bara en fråga om när man går berserk och får nog... Totalslakt!


Jag VET att en del hatar mig, men det rör mig inte i ryggen, för jag kan svära på att jag hatar de jävlarna sju jävla tusen resor mer!
Folk har puckade jävla åsikter, men det är inte min sanning, så folk ska nog hålla sin jävla horkäft stängd!
__________________
Senast redigerad av HighwayDelight 2017-08-22 kl. 14:25.
Citera
2017-08-22, 16:06
  #21
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhgalaxy
Dravel

Lägg in dig, säg att du har självmordstankar. Beskriv hur din omgivning försöker hinta att du är en mördare alt säg att du tror du har mördat någon men du kan inte komma ihåg något och du vet inte vem... Säg att du troligtvis är en fara för dig själv och för samhället... Beskriv dina problem för en läkare. Acceptera när han säger att du är psykotisk eller ta ditt eget liv.
Citera
2017-08-23, 04:24
  #22
Medlem
Du har rätt, det var dravel. Jag snöade in på medicinerna. Jag har bara beskrivit situationen, jag är inte bra på resten.

Lägga in mig skulle inte hjälpa mig.
Citera
2017-08-23, 04:46
  #23
Medlem
En fara för mig eller andra är jag inte heller, jag gör ingen/vill ingen något ont, mina upplevelser till trots. Misantrop är jag inte.

Skjuta bort tankarna så fort dom dyker upp är det jag gör mest och lyckas delvis.
Men dom finns alltid kvar i bakgrunden och är lättväckta. Tänker inte ta livet av mig, tycker det är en dålig lösning - då är ju livet slut, och vill inte debattera det alternativet.
__________________
Senast redigerad av rhgalaxy 2017-08-23 kl. 04:49.
Citera
2017-08-27, 00:54
  #24
Medlem
Faran finns att tankarna blir värre och värre tills du är så påverkad av dem att det inte finns några alternativ till att bli inlagd. Hoppas att det kommer gå bra för dig iallafall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback