Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 22:14
  #229
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Det är så äckligt att man vill köra en Elvis på TV:n och skjuta sönder den!


*Gasp!*

Kollar du på TV?
Citera
2017-08-21, 23:19
  #230
Medlem
Schnyggves avatar
Synd. Älskade historieätarna....och jag älskade julkalendern, hare inte titta på någon sedan jag var liten, men denna härom året älskade jag, även om jag störde mig lite på att två svarta barn bara måste in! Jag har inget emot det annars, men liksom...ingen jävel hade sett en svart person då...jaja det vet alla...nog om det, jag svamlar! Gillar Erik och Lotta, men blir ju genast jävligt tveksam när Kak-idioten är med! Men kommer ge det en chans...men sekunden de drar paraleller med dagens folkbyte slutar jag titta.
Citera
2017-08-22, 08:59
  #231
Medlem
mishimas avatar
Var inte Kakan Hermansson med i deras julkalender? Då som någon obetydlig birollsfigur.

Det är väl inte det värsta egentligen. Utan det är väl att man gör ett nytt flamsigt historieprogram i maskeradkostymer.
Citera
2017-08-22, 11:42
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var inte Kakan Hermansson med i deras julkalender? Då som någon obetydlig birollsfigur.

.

Jo, hon var med i åtminstone ett avsnitt som riddare. Tror hon var med i fler men kan inte riktigt placera som vad.
Citera
2017-08-25, 19:36
  #233
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är som om Kakan är motsvarigheten till "Made Guy" som man stött på i maffiafilmer. Hon ska bara med, liksom! Kakan har kompisar som gör allt för att förse henne med jobb så att hon ska slippa förnedras genom att ta ett hederligt arbete. En sorts frimureri, där Kakhelvetet passas in i olika uppdrag och events för att ha bröd på bordet och försörjd.

Cancerfonden försökte försvara Kakan länge länge, men när hennes medverkan som "ansikte" drog igång en folkstorm på facebook o twitter, där allt fler hotade sluta donera pengar, så tvingades man till sist black-balla henne och la ner kampanjen.

Sen var det Audi Sverige som sög upp Kakan (eller rättare, det är ju någon reklam/konsultbyrå som castar Kakan och kunderna har inte tid att kolla upp utan litar på konsulten) för någon kampanj att lansera sin nya bil, men också det gick åt helvete. Folk hotade sluta köpa Audi om man fortsatte med Kakan. Så där åkte fettsäcken ut igen med röven före!

Folket v/s Kakan såg ut att bli en total seger! När allt kommer omkring, kunden har faktiskt makten att ta sina pengar annorstädes! Cancerfonden har länge haft stor credd som seriös mottagare av stora summor, men när folk inte ville associeras med polishaterskan och vänsterextremisten Kakan, och därför hotade börja skänka till andra NGOer, så tvingades man ge upp samarbetet.

Audi likadant. Kapitalstarka kunder. Etablerade och stabila. Förvisso också ett inslag av kriminella sprättar som köper märket, men inte heller i de kretsarna vill man associeras med en fet lebba som är feministradikal -även om snuthatet förenar.

Någon fixade alltså ett nytt jobb åt Kakan när Cancerfonden brann inne, men också det backfired och när Das Hauptkvartier in Deutchland fick signaler att det svenska chaptret var på väg ut i tangentens riktning, togs svenskarna i örat och Kakan fick sparken! Den riggade avbönen i Expressen, tryfferad med snyft om näthat, hjälpte icke!

Då sögs hon upp i media! De radikalas trygga bastion! Där fick hon sitta och vara folklig både i talangjuryn och sen i folklighetens slagskepp På Spåret. Där gäller inte marknadens regler längre! Där är det tittarsiffrorna som är valutan och ett par licensavhopp eller några tusen som slutar titta är knappt mätbart. Den stora massan är dessutom omedvetna om Kakans extremism utan hon är en glad och tjock lustifikation liksom!

Folket v/s Kakan 2-2 (matchen är riggad!)

Och nu är hon alltså på G igen in i stugvärmen! Lotta och Erik är roliga och lite oförargliga myspluttar som lajvar lite pedagogiskt om vardagshistoriska saker som kläder, mat och livsstil. Här är det Mångkulturen som ligger som överbyggnad och folket ska påminnas om att deras släktingar som migrerade till USA för hundra år sedan minsann inte var ett dugg bättre eller sämre än de stackars barnen på Medborgarplatsen! Det kommer Kakan minsann att tala om för oss!

Det är så äckligt att man vill köra en Elvis på TV:n och skjuta sönder den!

Jag är jättenyfiken på det nätverk av kompisar och associerade som petar in Kakan i alla de här jobben.... Hon lär aldrig behöva bli timmis på äldreboendet Bofinken och springa där med nerpissade lakan så länge hon är en "Made Guy" i alla fall!
Mycket väl skrivet! Att SVT m fl springer politikens PK väg är nog de flesta normalbegåvade ense om. Det mest skrattretande i just SVT.s fall är ju att de påstår sig vara politiskt oberoende Yeh Right!

Jag tror programmet hade kunnat varit mycket lyckat och sevärt om man valt att inte ta hen-valen i produktionen. OM nu SVT vill korrigera folket i sina åsikter och få dem att tycka "rätt" så hade det ju varit mycket smartare att inte ta med hen-valen i produktionen då hon verkligen är avskydd av så många.

Ska ju säga att jag inte är sugen att se programmet p g a just hen-valen.

Vi ska dock inte underskatta ´Flashback och nätets makt, producenter läser självklart här och förfasas. Detta kan göra att man faktiskt klipper ner hen-valens deltagande till ett minimum.
Citera
2017-08-25, 19:37
  #234
Medlem
Rubriken lurade mig att tro de skulle lämna Sverige. Var nära öppna champagnen som låg på kylning.

Ni får inte luras sådär i rubrikerna.
Citera
2017-11-30, 22:03
  #235
Moderator
Dr Kings avatar
En dryg vecka kvar till premiären nu. Förhoppningsvis får Kakan minsta möjliga roll i denna serie.
Citera
2017-11-30, 22:50
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
En dryg vecka kvar till premiären nu. Förhoppningsvis får Kakan minsta möjliga roll i denna serie.

Helt enig här. Hon var inte så irriterande att hon sänkte julkalendern helt. Men mer tid än så bör hon inte få.
Citera
2017-12-03, 15:44
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Helt enig här. Hon var inte så irriterande att hon sänkte julkalendern helt. Men mer tid än så bör hon inte få.

Ni rasister kan ju bara låta bli att titta. Vi andra som tycker dessa tre personer gör bra TV njuter lika bra av detta TV-program utan er.
Citera
2017-12-03, 16:50
  #238
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Helt enig här. Hon var inte så irriterande att hon sänkte julkalendern helt. Men mer tid än så bör hon inte få.

Nej för tusan, det räcker med att höra att henmonstret ska vara med.
__________________
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2017-12-03 kl. 16:56.
Citera
2017-12-03, 16:53
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Ni rasister kan ju bara låta bli att titta. Vi andra som tycker dessa tre personer gör bra TV njuter lika bra av detta TV-program utan er.

Rasist? Jag tycker bara att hon är komplett värdelös.
Citera
2017-12-07, 19:20
  #240
Medlem
Har väl säkert redan skrivits om.
Men ja, det är en extremt stor skillnad på 1800-talets utvandring från Sverige till USA och nutidens utvandring från vissa länder till Sverige. Enligt SVT är inte svält och död illa nog, man jämför bomber och död med ren svält.

I USA FICK man ingenting, det var hårda bud och som nybyggare var man tvungen att slita för att överleva.
Det märkliga med denna serien är att man inte ger någon förklaring till varför det var missväxt. Idag vet vi varför...
De ger även fel årtal i serien... 1816 var året då tjälen inte släppte förrän runt midsommar.
Anledningen var ett stort vulkanutbrott, man emigrerade inte ens då.
1800-frösihjäl är ett uttryck pga detta. 1700-frösihjäl, samma sak.
Samma problem fanns i USA, dock inte i Minnesota, inte heller i Skåne... Jag gillar hur det berättas, men det blir helt enkelt för mycket felaktigheter i berättandet... "Historiker" som absolut inte får berätta om varför eller hur missväxten kunde uppstå. M.m!

En sak har de rätt i... De som hade det gott ställt och levde på att torparna gav dem mat var de som var först att lämna. Det ser ut som idag i stort sett.

edit: Och ni som gnäller över vilka/vem som är med...
Jag gillar inte kakan heller, men jag ser saker hon är med i oavsett, hon får inte ut sina åsikter i saker som har manus. Även om ni inte betalar tv-avgift så får hon ändå sin lön. Så... Varför ens kommentera här om ni inte sett? Så jävla korkat!
__________________
Senast redigerad av chrisemil 2017-12-07 kl. 19:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback