Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 16:27
  #1
Medlem
godboys avatar
Tydligen skall Lundgren och Haag göra ett gemensamt program i SVT, "Bye bye Sverige".

Detta skall handla om nästan 1/4 del av Sveriges befolkning utvandrade till Amerika 1850-1910. Programmet skall bland annat handla om varför folk åkte dit.

"Berättelsen om den flyktingvåg som en gång bestod av svenskar har aldrig varit så angelägen och relevant som nu" påstår SVT.

Grejen är den att man knappast kan jämföra den utvandring vi hade till Amerika med invandringen till Sverige idag. Det fanns inga socialbidrag, bostäder eller förmåner som väntade på svenskarna när det kom till Amerika, det är ju som att jämföra tomater med bilar!

Dessutom ska man ha extremvänsterförespråkaren och polishataren Kakan Hermansson med i detta! Vi kan ju bara tänka oss vad resultatet kommer bli av detta. Nämligen att SVT kommer försöka sätta Sveriges folk på plats, och tuta i oss att det inte finns något negativt invandring.

http://www.expressen.se/noje/lotta-l...tt-tv-program/

Så vad tror ni kära Fashbackare? Kommer detta i vanlig SVT- anda vara ett sätt att vurma om alla invällande babianer? Helt klart så känns ju inte programmets "ingredienser" att det kommer bli nyanserat någonstans.
Citera
2017-08-17, 16:29
  #2
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tydligen skall Lundgren och Haag göra ett gemensamt program i SVT, "Bye bye Sverige".

Detta skall handla om nästan 1/4 del av Sveriges befolkning utvandrade till Amerika 1850-1910. Programmet skall bland annat handla om varför folk åkte dit.

"Berättelsen om den flyktingvåg som en gång bestod av svenskar har aldrig varit så angelägen och relevant som nu" påstår SVT.

Grejen är den att man knappast kan jämföra den utvandring vi hade till Amerika med invandringen till Sverige idag. Det fanns inga socialbidrag, bostäder eller förmåner som väntade på svenskarna när det kom till Amerika, det är ju som att jämföra tomater med bilar!

Dessutom ska man ha extremvänsterförespråkaren och polishataren Kakan Hermansson med i detta! Vi kan ju bara tänka oss vad resultatet kommer bli av detta. Nämligen att SVT kommer försöka sätta Sveriges folk på plats, och tuta i oss att det inte finns något negativt invandring.

http://www.expressen.se/noje/lotta-l...tt-tv-program/

Så vad tror ni kära Fashbackare? Kommer detta i vanlig SVT- anda vara ett sätt att vurma om alla invällande babianer? Helt klart så känns ju inte programmets "ingredienser" att det kommer bli nyanserat någonstans.
Lundgren och Haag tycker jag är helt OK men eftersom de ska ha med den där människan som jag inte ens vill nämna vid namn så kommer jag att bojkotta programmet
Citera
2017-08-17, 16:36
  #3
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Lundgren och Haag tycker jag är helt OK men eftersom de ska ha med den där människan som jag inte ens vill nämna vid namn så kommer jag att bojkotta programmet
Jag kommer också med största sannolikhet bojkotta programmet, och håller med om Haag o Lundgren. Visst är de väl PK men de uttalar det inte så extremt som andra.

Nästan knepigt att Kak-helvetet får vara med. Med tanke på diverse uttalanden och skandaler. Hade det varit någon på högersidan som gjort så, då hade de varit rökta från SVT på livstid. Jag tänker bland annat på uttalandet om Malexander-händelsen.
Citera
2017-08-17, 16:40
  #4
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tydligen skall Lundgren och Haag göra ett gemensamt program i SVT, "Bye bye Sverige".

Detta skall handla om nästan 1/4 del av Sveriges befolkning utvandrade till Amerika 1850-1910. Programmet skall bland annat handla om varför folk åkte dit.

"Berättelsen om den flyktingvåg som en gång bestod av svenskar har aldrig varit så angelägen och relevant som nu" påstår SVT.

Grejen är den att man knappast kan jämföra den utvandring vi hade till Amerika med invandringen till Sverige idag. Det fanns inga socialbidrag, bostäder eller förmåner som väntade på svenskarna när det kom till Amerika, det är ju som att jämföra tomater med bilar!

Dessutom ska man ha extremvänsterförespråkaren och polishataren Kakan Hermansson med i detta! Vi kan ju bara tänka oss vad resultatet kommer bli av detta. Nämligen att SVT kommer försöka sätta Sveriges folk på plats, och tuta i oss att det inte finns något negativt invandring.

http://www.expressen.se/noje/lotta-l...tt-tv-program/

Så vad tror ni kära Fashbackare? Kommer detta i vanlig SVT- anda vara ett sätt att vurma om alla invällande babianer? Helt klart så känns ju inte programmets "ingredienser" att det kommer bli nyanserat någonstans.

Forutom att det fanns typ oandligt med "gratis" land man kunde borja odla pa och forsorja sig med vilket inte fanns i Sverige.
Citera
2017-08-17, 16:42
  #5
Medlem
dacks avatar
Bye bye sweden av patt condell. Har dom snott hans slogan tro.
Citera
2017-08-17, 16:43
  #6
Medlem
Jag fick genast högt blodtryck. Vi får trösta oss med att de bara kommer att sparka in redan öppna dörrar.
Citera
2017-08-17, 16:48
  #7
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Uppenbarligen är ju hela PK-medievänstern genomkorrumperad då KH om och om och om igen ska få en "ny chans", trots alla skandaler och allt hat denna människa står för. Hade vem som helst annan varit med om liknande skandaler hade man varit förbrukad från hela samhällsapparaten för resten av livet, men undantag verkar göras bara för att KH är supervänsterextremfeminism allá PK-maffian.

Ang. programmet känns det dock som ett försök från vänstern att återuppväcka intresset för de ekonomiska migranterna, från ett totalt ointresserat folk. Alla är ju ganska medvetna om att det inte är några riktiga flyktingar som kommer, så vänstern griper uppenbarligen efter halmstrån i desperata försök att få tillbaka den PK-psykos som rådde i var mans hem tidigare.
Citera
2017-08-17, 16:50
  #8
Medlem
Gillade historieätarna (även om det var sämre än The supersizers) så jag kommer åtminstone kolla på början.
Citera
2017-08-17, 16:51
  #9
Medlem
Briasccas avatar
Lite kul kan det nog bli. Perioden är ju rätt okänd, undantaget Mobergs böcker som tröskats fram och tillbaka. Gillar Kakan, Olof och de andra, det är ju faktiskt rätt roliga.
Citera
2017-08-17, 16:53
  #10
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Forutom att det fanns typ oandligt med "gratis" land man kunde borja odla pa och forsorja sig med vilket inte fanns i Sverige.

Ja det fanns lika mycket gratisland i USA då som det finns i Sverige i dag. Lär ni er ingen historia i skolorna idag?
Citera
2017-08-17, 16:56
  #11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Forutom att det fanns typ oandligt med "gratis" land man kunde borja odla pa och forsorja sig med vilket inte fanns i Sverige.

Det är ändå en viss skillnad. Det innebär ju extremt massa jobb att göra en bit mark odlingsbar och jag är tveksam om våra lyxasylanter skulle välja Sverige om det var det enda de fick.
Citera
2017-08-17, 16:56
  #12
Medlem
80231s avatar
Hat, hot, konflikter och polarisering. Det är så de vill ha det där på Gärdet, och det är därför de gillar Kakan och låter hen få vara med. Med motståndare har man medståndare.


Anders Björkman ger programmet en liten suck, och nämner inte ens Karins (Kakan) namn i sin text.

http://www.expressen.se/noje/kroniko...-i-svt-i-host/
Bye bye Sverige" är en suck. Historisk underhållning med humor om tiden runt förra sekelskiftet då en fjärdedel av Sverige emigrerade. Erik Haag och Lotta Lundgren från "Historieätarna" är åter skämtsamma i vadmal och det känns riktigt slitet.
__________________
Senast redigerad av 80231 2017-08-17 kl. 17:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback