Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 14:05
  #1
Medlem
Efter träning, speciellt löpning i mitt fall, så smakar all mat så otroligt gott.

Jag undrar hur det kommer sig. Vad exakt händer med kroppen, ropar den efter mat, fast man inte känner av hunger. Så känner av kroppen att den behöver energi, eller vad är det som gör att belöningssytemet, sätt igång. Om man nu kan kalla det för belöningssystem.

Så om kroppen förbrukat en hel del energi, och verkligen njuter av mat. Varför känner man inte av hungern efter träningen?
Citera
2017-08-17, 14:45
  #2
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Efter träning, speciellt löpning i mitt fall, så smakar all mat så otroligt gott.

Jag undrar hur det kommer sig. Vad exakt händer med kroppen, ropar den efter mat, fast man inte känner av hunger. Så känner av kroppen att den behöver energi, eller vad är det som gör att belöningssytemet, sätt igång. Om man nu kan kalla det för belöningssystem.

Så om kroppen förbrukat en hel del energi, och verkligen njuter av mat. Varför känner man inte av hungern efter träningen?
Kan det vara så att du blir hungrig fast du inte känner av det, kroppen kanske lättare tar åt sig maten när du har bränt kalorier. Nästa gång du blir bjuden på middag, så sticker du och springer innan, du kommer du äta mer, och maten kommer smaka bättre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback