Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-19, 12:21
  #13
Medlem
TS, ta inte åt dig av pöbelns näthatande. De är bara griniga överlag på folk som lever livet

När det kommer till fula tatueringar så har de flesta med mycket gaddningar ett par stycken som inte blev riktigt bra/ inte som man tänkt sig. Själv har jag en hel drös fula tatueringar och även om man varit tveksam till dem i början så blir de allteftersom tiden går en naturlig del av kroppen, de har ju alla sin historia och det finns ingen människa som bara är vacker, på insidan eller utanpå! Fult kan också vara fint, eller hur?

Dessutom måste du väga in din dysmorfofobi också när du behandlar ämnet. Du har en sjukdomstyp som gör dig missnöjd med ditt utseende, det är med största sannolikhet därför du är så missnöjd med din tatuering, som dina vänner tycker är fin!

Till alla ni som spyr galla; sverige är numera världens mest tatuerade land, fenomenet är djupt rotat i svensk kultur och ni är bara ett gäng himla avundsjuka, nålrädda fåntrattar utan respekt för kultur och tradition!

Tatuerade tjejer är för övrigt det sexigaste som finns
Citera
2017-08-21, 16:21
  #14
Medlem
Ogdens avatar
I tråden diskuteras TS tatuering och vad man kan göra med den.
Vad just du tycker om tatuerade tjejer är inte ett ämne för den här tråden.

/mod
Citera
2017-08-21, 19:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defacto79
Kom igen,börja älska skiten istället!! Äg den.

Det här är ett bra råd. Om TS lider av förvrängd kroppsbild så bör hon se detta som en form av KBT. Hon har lagt tid och pengar på att försöka förbättra sitt utseende, och nu är hon permanent fast med något som hon tror gör henne ful.

Lär dig älska den icke-perfekta tatueringen, TS, så kanske du så småningom lär dig älska resten av din kropp.
Citera
2017-08-24, 03:09
  #16
Avstängd
Är den värre än den här? : (FB) Kan man rädda min halstatuering? "BILD"
Citera
2017-08-30, 16:57
  #17
Medlem
Hej TS.

Många här ska ju passa på att håna med mera. Bara att ignorera.

Jag kan förstå hur du känner. Jag själv har nog en mild grad av Dysmorfobi när jag nu läste om de.
Jag har precis som du fått beröm för mina tatueringar, de jag gjorde när jag alltså var 21. Har ett speciellt stuk som kanske inte är jättevanligt.

Nu i somras gjorde jag en gadd som inte alls blev som jag tänkte mig, den har dessutom gått så den nu är över halva armen då jag valde att bygga upp den över axeln också av olika anledningar. Få en mer helhet antar jag. De har inte vart bra någonstans (enligt mig) och jag har försökt rädda upp det genom att lägga lite svart i den. Resulterade väl i att han fuckade upp den lite ännu mer så enligt mer är den riktigt efterbliven och kladdig nu.

(Kan tillägga att han inte följde mina anvisningar ett skit hur jag ville ha den när stencilen var satt utan han körde "sitt race")

Kan inte fatta att sådant här händer när man är 27? Jag har alltid vetat vad jag vill ha och jag är dessutom sjukt petig/noga. Så det kan även drabba "den bäste".
Gaddaren jag gick hos är dessutom riktigt bra. Så själva axelpartiet är ändå okej men jag kan tycka de ser helt förjävligt ut i vissa vinklar till de som är på biceps/triceps, de hänger inte alls ihop.

Jag har plågats av ångest hela sommaren över detta och tänker att alla tittar på just den och inte helheten, just för att de blivit så stor del av min kropp, tyvärr.
Jag vet inte vad man ska göra, kommer väl gå i perioder men i grunden handlar det väl bara om att kunna acceptera den tillslut, och kanske inte ta sig på för stort allvar.

Jag har tillomed tänkt att jag numera inte kommer kunna träffa fina tjejer pg av detta då dom kommer tro jag är efterbliven som gaddar in något sådant här fult. Sen spelar det inte någon roll va andra säger om den är fin eller inte. För de handlar ju om ens egna känsla kring det hela.

PM gärna om du vill prata.
Citera
2017-08-31, 08:49
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sursillen
Jag uppfattar TS som att han vill få hjälp med hur han ska kunna acceptera den situation han försatt sig i genom den förment misslyckade halstatueringen. Och ett svar på skulle ju kunna vara att han förlikar sig med att han är en sensationssökande WT som gått till fel taggare.

Man kan gå till en riktigt bra gaddare men de kan ändå bli så fel.
Tex så har många olika gaddare stilar dom kan behärska.

Jag gick till en som är väldigt duktigt, men främst på realistiska saker.
Jag reflekterade inte så mycket över detta utan körde på min stil som är väldigt icke-realistisk.

Han kunde typ inte behärska denna stilen, och han säger i efterhand att "hans stil är realistisk".
Enligt mig har han förstört min arm för de ser helt missbildat ut och de får jag nu leva med.
Trots att jag gått till en gaddare som tar 1500 i timmen.....
Citera
2017-08-31, 09:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
TS, ta inte åt dig av pöbelns näthatande. De är bara griniga överlag på folk som lever livet

När det kommer till fula tatueringar så har de flesta med mycket gaddningar ett par stycken som inte blev riktigt bra/ inte som man tänkt sig. Själv har jag en hel drös fula tatueringar och även om man varit tveksam till dem i början så blir de allteftersom tiden går en naturlig del av kroppen, de har ju alla sin historia och det finns ingen människa som bara är vacker, på insidan eller utanpå! Fult kan också vara fint, eller hur?

Dessutom måste du väga in din dysmorfofobi också när du behandlar ämnet. Du har en sjukdomstyp som gör dig missnöjd med ditt utseende, det är med största sannolikhet därför du är så missnöjd med din tatuering, som dina vänner tycker är fin!

Till alla ni som spyr galla; sverige är numera världens mest tatuerade land, fenomenet är djupt rotat i svensk kultur och ni är bara ett gäng himla avundsjuka, nålrädda fåntrattar utan respekt för kultur och tradition!

Tatuerade tjejer är för övrigt det sexigaste som finns
Tatueringstrenden är död. Ungdomar kommer snart sluta tatuera sig helt och hållet. Om några år kommer tatueringar förknippas med äldre människor.
Citera
2017-08-31, 14:11
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Tatueringstrenden är död. Ungdomar kommer snart sluta tatuera sig helt och hållet. Om några år kommer tatueringar förknippas med äldre människor.

Vem bryr sig? Det är fråga om livsstil, inte bara trend om du frågar mig. Det är ju ingen tröja vi talar om... dessutom finns det inget som talar för att ditt påstående stämmer.
Citera
2017-08-31, 14:50
  #21
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Tatueringstrenden är död. Ungdomar kommer snart sluta tatuera sig helt och hållet. Om några år kommer tatueringar förknippas med äldre människor.
Och???? du tillför inte ett dugg med din troll-kommentar

Till TS: Kontakta olika tatuerare och hör om dom kan göra något åt det så du blir mera nöjd. Jag har själv flera övertattueringar. Några riktigt bra andra sisådär men iaf bättre än förut
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback