Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-17, 16:42
  #13
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det enda jag kan komma att tänka på är kroppsvolymen. Skiljer det sig där? Är dock inte jätteinsatt i den kemiska och biologiska processen när det kommer till någon psykadelsisk
Jag kan inte tänka mig att kroppsvikt/volym har någon betydelse.
Vi pratar om 100-200 Microgram här.
Tror snarare att det är något neurologiskt.
Citera
2017-08-17, 20:08
  #14
Avstängd
link71s avatar
Kan relatera, brukar ta för mycket oftast men inget som är direkt jobbigt , bara massa visuals, helst ute då för inomhus blir det för mycket haha
Citera
2017-08-17, 21:35
  #15
Medlem
Asgarvars avatar
Med toppisar är det svårt att säga utan jämförelser om samma skillnad uppstår när ni tar LSD eller fler trippar med toppisar plockade från annan mark. Jag käkar gärna 100+ stycken men mest intensivt har jag fått av bara 20st plockade på annat ställe. Toppisar har flera underarter varav de flesta ännu inte har identifierats, varför ett fält med toppisar med lägre potens än toppisar från ett annat fält. I mitt fall var de superpotenta toppisarna signifikant mycket större överlag och blev mycket större innan hatten viks uppåt så vinden kan sprida sporerna, så nog är det skillnad på toppisar från olika ställen och det kan ju ha varit olika blandningar av "strains" ni tog.

Mer sannolikt är att du har mindre effektiva MAO-A-enzymer eller högre halt 5-HT2A-receptorer för psilocin att binda sig vid. Det blir mer psilocin som lyckas binda sig till hjärnan innan de bryts ner, alltså mindre dos för dig än andra för att få samma effekt. Huruvida det är unikt för toppisar i ditt fall eller om det har med din hjärna och metabolism att göra går inte att avgöra utan jämförelser där samma grupp tar t ex LSD ihop och/eller om dosen för toppisar förblir samma för dig för toppisar från andra platser eller inte.
Citera
2017-08-20, 08:23
  #16
Medlem
smellyproofs avatar
Det står något på erowid.org något om att en viss % av befolkningen är extra känsliga för psykedeliska så dosering ska alltid vara individuell. Det är inte något konstigt egentligen. Precis som när man får läkemedel hos läkaren för man börja smått och bygga upp sin dosering tills det blir bra.

Att det är så beror väl på olika faktorer som kroppsvikt och hjärnkemi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback