Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 22:51
  #1
Avstängd
Jag har tidigare ansett att svartingarna bör skapa sin egen rikedom på sina platser som vi har gjort i detta land (det är bara senaste hundra åren vi har haft det bra här). Varför ska de få detta gratis?
Så har jag resonerat.
Men när jag ser mig omkring i Sverige ser jag bortskämda skithögar till svenskar. Patrask som lever som kungar utan att slita ett dugg och som struntar i allt. De skördar med glädje frukten av tidigare generationers slit och ger fullständigt fan i framtiden.
Varför ska jag bry mig om dem?
Hade det inte varit för att negrerna och araberna är så jävla äckliga hade jag faktiskt unnat dem att komma hit. Jag har nog faktiskt mer sympati med en thailändsk bärplockare än nån sketen svensk pappersvändare som tror den är så jäkla fin.
Någon som håller med?
Citera
2017-08-16, 22:56
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag håller med.

Ska man bedöma prestation så bedömer man väl för fan utefter prestation, inte utefter nationalitet, utefter bilmärke eller utefter skostorlek?

Bedömer man IQ så bör man bedöma utefter IQ, inte nagellängd. Gäller alla parametrar.

Inte ens ur ett genetiskt perspektiv är det ultimat. Är man ute efter överlägsen genetik så finns det betydligt effektivare, billigare, humana och fria metoder än vad any nazist förespråkar.

*Väntar spänt på mothugg*
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-08-16 kl. 23:08. Anledning: Poe's law
Citera
2017-08-16, 23:17
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olovsvensson
Jag har tidigare ansett att svartingarna bör skapa sin egen rikedom på sina platser som vi har gjort i detta land (det är bara senaste hundra åren vi har haft det bra här). Varför ska de få detta gratis?
Så har jag resonerat.
Men när jag ser mig omkring i Sverige ser jag bortskämda skithögar till svenskar. Patrask som lever som kungar utan att slita ett dugg och som struntar i allt. De skördar med glädje frukten av tidigare generationers slit och ger fullständigt fan i framtiden.
Varför ska jag bry mig om dem?
Hade det inte varit för att negrerna och araberna är så jävla äckliga hade jag faktiskt unnat dem att komma hit. Jag har nog faktiskt mer sympati med en thailändsk bärplockare än nån sketen svensk pappersvändare som tror den är så jäkla fin.
Någon som håller med?


Nja, du tycks ha missat hur vi koloniserat t.ex länder i Afrika och därmed stulit deras rikedom, du tycks även ha missat vår delaktighet i slavhandeln etc. Känns som att du saknar kunskap för att en seriös diskussion ska kunna hållas, dock är det ju fint att du insett att även infödda svenskar kan vara parasiter.
Citera
2017-08-16, 23:44
  #4
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovsvensson
Jag har tidigare ansett att svartingarna bör skapa sin egen rikedom på sina platser som vi har gjort i detta land (det är bara senaste hundra åren vi har haft det bra här). Varför ska de få detta gratis?
Så har jag resonerat.
Men när jag ser mig omkring i Sverige ser jag bortskämda skithögar till svenskar. Patrask som lever som kungar utan att slita ett dugg och som struntar i allt. De skördar med glädje frukten av tidigare generationers slit och ger fullständigt fan i framtiden.
Varför ska jag bry mig om dem?
Hade det inte varit för att negrerna och araberna är så jävla äckliga hade jag faktiskt unnat dem att komma hit. Jag har nog faktiskt mer sympati med en thailändsk bärplockare än nån sketen svensk pappersvändare som tror den är så jäkla fin.
Någon som håller med?

Jag håller absolut med. Det är faktiskt det som tar knäcken på mig, den totala jävla ignoransen av (tror dom) välbeställda människor, alltså vanliga svenssons med villa och Volvo. Och precis som du säger, dom skördar bara frukterna och har gjort i alla år men har noll sympati för sina barn och dom framtida generationerna.

Dom ser något enstaka inslag på Nyheterna, beklagar situationen och går och lägger sig. Rewind.

Och så är det den ständiga mentaliteten, den totala acceptansen att "Ja men så är det bara!".

Jag skulle kunna skriva mycket mer om mina observationer men jag håller dom inom mig istället, orkar inte älta allt detta längre. Det har gått för långt.

Flyttade ut för ett par år sedan så har redan byggt upp en viss distans till eländet.

Vi får helt enkelt se om folk nyktrar till och tar ansvar för sina tillkortakommanden och tar striden när det kommer att behövas. För det kommer den.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-08-17 kl. 00:05.
Citera
2017-08-17, 01:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Jag håller absolut med. Det är faktiskt det som tar knäcken på mig, den totala jävla ignoransen av (tror dom) välbeställda människor, alltså vanliga svenssons med villa och Volvo. Och precis som du säger, dom skördar bara frukterna och har gjort i alla år men har noll sympati för sina barn och dom framtida generationerna.

Dom ser något enstaka inslag på Nyheterna, beklagar situationen och går och lägger sig. Rewind.

Och så är det den ständiga mentaliteten, den totala acceptansen att "Ja men så är det bara!".

Jag skulle kunna skriva mycket mer om mina observationer men jag håller dom inom mig istället, orkar inte älta allt detta längre. Det har gått för långt.

Flyttade ut för ett par år sedan så har redan byggt upp en viss distans till eländet.

Vi får helt enkelt se om folk nyktrar till och tar ansvar för sina tillkortakommanden och tar striden när det kommer att behövas. För det kommer den.

Nä int ska man hålla sitt missnöje inom sig, inte om den är befogad för då får man rövcancer.

Så skriv du av dig, kanske inte nödvändigtvis här i tråden men någonstans, så öppnar du antagligen även ögonen på ett antal av dina läsare. Det är humanism!

Vad gäller trådstarten så håller även jag med. De likgiltiga svenskarna som har huvudet i röven kan dra åt helvete, och få den misär de förtjänar.

Jag längtar efter en gemenskap mellan medvetna svenskar, som vill något mer och ädlare än bara jobba, betala skatter, konsumera allt reklamen säger åt oss, och resa till thailand varje vinter.
Citera
2017-08-17, 09:49
  #6
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nja, du tycks ha missat hur vi koloniserat t.ex länder i Afrika och därmed stulit deras rikedom, du tycks även ha missat vår delaktighet i slavhandeln etc. Känns som att du saknar kunskap för att en seriös diskussion ska kunna hållas, dock är det ju fint att du insett att även infödda svenskar kan vara parasiter.


vilka är vi? och räcker det inte med infödda svenska "parasiter"? vad är vinsten med att importera fler?
Citera
2017-08-17, 10:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nja, du tycks ha missat hur vi koloniserat t.ex länder i Afrika och därmed stulit deras rikedom, du tycks även ha missat vår delaktighet i slavhandeln etc. Känns som att du saknar kunskap för att en seriös diskussion ska kunna hållas, dock är det ju fint att du insett att även infödda svenskar kan vara parasiter.

Afrikaner sålde slavar till araber som sedan sålde dessa vidare.

Genom slavhandeln bidrog alltså vi vita till att stötta denna afrikanska exportnäring.

Men helt seriöst så är du som i huvudet om du tror att kolonialism är anledningen till att Afrika är ett skithål.
Varför har i så fall forna kolonier i andra delar av världen lyckats (relativt bra). Varför är den forna kolonin Hong Kong rikare än resten av Kina? Varför är Etiopien lika fattigt som resten av Afrika trots avsaknaden av kolonialism?
Citera
2017-08-17, 15:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nja, du tycks ha missat hur vi koloniserat t.ex länder i Afrika och därmed stulit deras rikedom, du tycks även ha missat vår delaktighet i slavhandeln etc. Känns som att du saknar kunskap för att en seriös diskussion ska kunna hållas, dock är det ju fint att du insett att även infödda svenskar kan vara parasiter.

Givetvis var kolonialismen hemskt och orättvist men det var ju främst länder som UK, Belgien, Frankrike, Spanien, Portugal och Nederländerna som ägnade sig åt det. Sverige hade få kolonier och under en begränsad tid.

Dessutom hur menar du med vi? Jag har en flickvän som inte är vit. Om vi får barn är då våra barn 50 % kolonialister och rasister. Gäller det om man är 25 % vit? Vart går gränsen. Isåfall har Barack Obama, Adam Tensta och Bob Marley delvis ansvar för rasism och kolonialism då de är hälften vita.
__________________
Senast redigerad av franklinpierce 2017-08-17 kl. 15:28.
Citera
2017-08-17, 15:34
  #9
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nja, du tycks ha missat hur vi koloniserat t.ex länder i Afrika och därmed stulit deras rikedom, du tycks även ha missat vår delaktighet i slavhandeln etc. Känns som att du saknar kunskap för att en seriös diskussion ska kunna hållas, dock är det ju fint att du insett att även infödda svenskar kan vara parasiter.


Det där är vänsterlögner. Slaveriet bedrevs främst av araber och negrer själva innan vita kom dit. Kolonialismen stal dessutom inte från afrikanerna utan tvärtom upprättades strukturer som gjorde att negrerna kunde föröka sig som kackerlackor. Tyvärr.
Citera
2017-08-17, 19:19
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Jag håller absolut med. Det är faktiskt det som tar knäcken på mig, den totala jävla ignoransen av (tror dom) välbeställda människor, alltså vanliga svenssons med villa och Volvo. Och precis som du säger, dom skördar bara frukterna och har gjort i alla år men har noll sympati för sina barn och dom framtida generationerna.

Dom ser något enstaka inslag på Nyheterna, beklagar situationen och går och lägger sig. Rewind.

Och så är det den ständiga mentaliteten, den totala acceptansen att "Ja men så är det bara!".

Jag skulle kunna skriva mycket mer om mina observationer men jag håller dom inom mig istället, orkar inte älta allt detta längre. Det har gått för långt.

Flyttade ut för ett par år sedan så har redan byggt upp en viss distans till eländet.

Vi får helt enkelt se om folk nyktrar till och tar ansvar för sina tillkortakommanden och tar striden när det kommer att behövas. För det kommer den.

Gör gärna det! Det är terapi för en likasinnad.

Lite överraskad faktiskt att jag fick lite medhåll och inte bara det vanliga bölandet om defaitism.

Jag tror absolut att det kan hända grejer men då måste vårt usla folk först bli tvungna att sälja nya bilen och ställa in semestrarna. Några kommer förstås också att behöva gå från sina hus och leva i misär. Först DÅ vaknar den dumme jävla svensken.
Citera
2017-08-21, 13:30
  #11
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nja, du tycks ha missat hur vi koloniserat t.ex länder i Afrika och därmed stulit deras rikedom, du tycks även ha missat vår delaktighet i slavhandeln etc. Känns som att du saknar kunskap för att en seriös diskussion ska kunna hållas, dock är det ju fint att du insett att även infödda svenskar kan vara parasiter.
Jag kan inte minnas att jag koloniserat någonting någonsin. Så varför skulle kag bry mig? Har jag en medfödd skyldighet att ersätta andra för det min farfars farfar stal från deras farfars farfar?
Citera
2017-09-01, 23:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovsvensson
Men när jag ser mig omkring i Sverige ser jag bortskämda skithögar till svenskar.

Dom har ju heller inte växt upp i ett Sverige med folkgemenskap precis. Man måste förstå att dagens svenskar är "lost" pga omgivningen och den uppväxt vi alla är påtvingade. Som nationalist måste man ju se det hela i ett större perspektiv. Ge inte upp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback