Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 22:50
  #1
Medlem
swapzs avatar
Kan först berätta lite om mig själv och hur min drog karriär började röka hasch vid 15 års ålder, testa det en gång sen dröjde det till jag va 16-17 rökte jag dådå men vi 18 års ålder när para börja rulla in från "affärer" Det va då också vid 18 års jag testade tramadol, hade aldrig testat en opiat/opiod innan det och blev kär i ruset att ligga nodda den känslan asså o kicka en fet o ba sväva på moln i dina drömmar, det sköna klianet och driftigheten när du e ute o går, riktigt bra att ta när man jobbar... Tyvärr börja jag ta mer men sen första gången jag testa det drjöde det ca ett halvår till jag tog tram igen, började snart ta det minst en gång i veckan, sen 2-4 gg per vecka med små uppehåll på ngn dag 1-3 men alltid varit psykiskt beronde av skiten.. Nu har jag tagit tramadol 500-900mg i två eller tre veckor förmodligen mer men varje dag asså o oftast runt 500mg.

MÅSTE VERKLIGEN LÄGGA AV NU DET HAR REDAN GÅTT FÖR LÅNGT
Jag har planerat att trappa ner. Har 15mg Xanax ksalol 2st rivotril och 300mg tramadol kvar + ,08 röka haha.
Vad Hade ni rekommenderat att trappa ner? Tänkte först köra 100mg imon +röka .. Sen 50mg morgon o kväll några xanax under dagen, kanske ta en riv också om jag får mycket abbs.. Ska ha uppehåll alt sluta med allt inom en månad... ska jag ha trappat ner o va clean tills den slutet av denna månad.

Har även börjar träna cyklar varje dag långt, gymmat 1 gång (idag) ska forsätta med detta och hålla mig till skolan,plugga hårt o träna Har verkligen bestämt mig att sluta nu, jag e såpass ung 20år så det e dax o växa upp nu o lämna detta liv o en del vänner bakom mig, bättre så. Vill inte heller umgås med knarkare, och massa andra falska snakes man träffar på när man sysslar med detta.. Tragiskt när du ser nära vänner ändå har känt en av dem länge som kallar dig bror tar knark o pengar före dig osv de allt knarkare tänker på är nästa high, ingen lojalitet pissluffare asså trash rent ut sagt.. Ni som becknat vet hur man snear på såna luffare spec när an e chiad HAHA. Vill inte vara 25 år och hålla på med sånt haha, därför e det slut på det och nu är det full fokus på skola och cash, stack that paper is my main focus from now!

Kommer uppdatera tråden lite som en dagbok. Kom gärna med tips på bra mat osv att äta för att må så bra som möligt, måste verkligen gå upp i vikt osså väger 53 o e nästan 1.80 som kille haha..
Önska mig lycka till om ni undrar något fråga ni som själva varit med om tram at kom med tips. Mvh
Citera
2017-08-16, 23:39
  #2
Medlem
Många gamla narkomaner som blivit gym-junkies, kanske för både opioder och hård träning frigör samma endorfiner?

Någon med mer insyn i opioderna får hjälpa dig med ett nedtrappningsschema om det ens behövs efter den korta tiden?
Citera
2017-08-17, 07:43
  #3
Medlem
ALZIRs avatar
Lycka till med din resa!

Att sluta upp med det gamla livet kanske inte är det svåraste.
Det är hur man ska leva ett nyktert liv efteråt. Vilka ska man umgås med, vad ska man göra?

Viktigt att ha bra mål, stora som små.
Att känna lycka i saker, aktiviteter, musik m.m utan droger.

Stressa inte. Ta en paus och fokusera på dig själv. Gå lite promenader. Försök till en början undvika saker som relaterar till ditt gamla liv.

Inget är omöjligt, ge saker tid så löser det sig!
Citera
2018-04-29, 21:49
  #4
Medlem
swapzs avatar
Uppdatering
Det har inte riktigt gått som planerat är fortfarande fast i tramadolträsket... Käkar typ 500mg om dagen nu, har även åkte på ett mindre trevligt ep anfall som slutade med att jag fick sy fem stygn i huvudet.
Har hela tiden i huvudet att jag ska sluta men har inte orken till att ta tag i det. Måste verkligen börja trappa ner, har 2 kartor 200mgs kvar just nu och när dem e slut har jag inga cash till att köpa mer så då måste jag sluta. Fan att man inte lagt av med detta långt innan asså
Citera
2020-03-18, 20:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Uppdatering
Det har inte riktigt gått som planerat är fortfarande fast i tramadolträsket... Käkar typ 500mg om dagen nu, har även åkte på ett mindre trevligt ep anfall som slutade med att jag fick sy fem stygn i huvudet.
Har hela tiden i huvudet att jag ska sluta men har inte orken till att ta tag i det. Måste verkligen börja trappa ner, har 2 kartor 200mgs kvar just nu och när dem e slut har jag inga cash till att köpa mer så då måste jag sluta. Fan att man inte lagt av med detta långt innan asså

Hur går det för dig idag?
Citera
2020-03-19, 14:44
  #6
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Hur går det för dig idag?

Nu går han på heroin så det har väl inte riktigt gått som det var tänkt.
Citera
2020-03-19, 15:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Nu går han på heroin så det har väl inte riktigt gått som det var tänkt.

Läste senaste inläggen, trist att höra..
Citera
2020-03-19, 22:42
  #8
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Hur går det för dig idag?

Fri från tramdol, haft några återfall som varat i 1-2 veckor. Det senaste återfalle varade
en månad typ. Men varit clean nu sen början av mars. Käkar blå o tar sub då och då. Men har nt tagit sub på någon dag nu. Planen är o ta blå mot avtändningen o sen trappa ner. Har 18st blå kvar o tar 2 på morgonen o 2 på kvällen/eftermiddagen.
Kännner nt direkt något sug alls efter tram. Det är en jävla skit drog bara, rikrigt gift.
Tänker nog börja röka weed när mina blå är slut, för tyvärr verkar det som jag är en sån person som inte kan leva nykter...
Citera
2020-03-19, 22:49
  #9
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Nu går han på heroin så det har väl inte riktigt gått som det var tänkt.

Nej går inte på heroin haha. Har rökt det 2-3 gånger. Kände knappt något då rökte väll fel
Ska nt göra om det. O har aldrig tagit en spruta.
Visst jag knarkar, men jag har jobb, lägenhet o flickvän o sköter mig i övrigt (har skyddstillsyn)
Citera
2020-03-19, 22:53
  #10
Medlem
swapzs avatar
Jag vet jag är en idiot, pundare, knarkare
Men jag vill o försöker förbättra mig
Och jag ska lyckas tro vad ni vill. Jag gör detta för mig och min familj ingen annan.
Men kul ni uppdatera tråden hade helt glömt de jag skrev 2017
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback