Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 17:22
  #97
Medlem
Sam.Boyds avatar
Låt oss säga så här och vända på kakan.

"25% av alla lägenheter ska reserveras till de Luleobor som är Svensk medborgare och minst 2a generationens Luleobo".

Skulle garanterat bli polisanmälan...
Citera
2017-08-17, 17:44
  #98
Medlem
GenesisPs avatar
http://avpixlat.info/2017/08/15/oron...r-hela-landet/

Citat:
På tisdagen rapporterade vi om Luleå där kommunstyrelsen beslutat att även fortsättningsvis öronmärka var fjärde ledig lägenhet i det kommunala bostadsbolagets bestånd till migranter som fått permanent uppehållstillstånd. Samtidigt avslöjar Kent Ekeroth ett beslut gällande Fagersta och Norbergs kommun där det uttryckligen stipuleras att “så många lägenheter som möjligt” ska gå till migranter.
Citera
2017-08-17, 18:48
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Kan det ha att göra med att Luleås andra kommunalråd Niklas Nordström har nära kontakter med Studenrconsultings Tobias Lindfors?

Att vänskapen sträcker sig lite väl långt in i myndigheterna kan visa sig i att Tobias smällt upp en riktig låda till 2000-tals kåk i ett av Luleås strandskyddade områden (ett nätt sommarstugeområde), ålagts vite för att ta bort eländet men sen hände inget mer.
För oss vanliga människor är det bara att rätta sig i leden istället!


Det var inte strandskyddet utan försvarets bullermatta dvs området är av riksintresse för totalförsvaret..
Lite intressant att när Tobias blev Asylbaron..
Då 2015hösten...
Då la försvaret ner sina anspråk på att stugan skulle rivas..


Asylbaronen gav staten tillgång till pitehavsbad..
60miljoner om året i 4år..
Citera
2017-08-17, 18:59
  #100
Medlem
T.H.F.C.s avatar
"Positiv särbehandling" som det brukar kallas på PK-språk...
Citera
2017-08-17, 19:22
  #101
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Du menar att svenska män är emot rådande tillställning?

Ja. Jag bor i staden ifråga och ALLA jag pratar med män och kvinnor tycker dethär är helt sjukt. Resten av landet kan jag inte tala för. Men i norr är vi inte så jävla vänster ni tycks tro söderut. Det visar sig vid valet.
Citera
2017-08-17, 19:26
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Ja. Jag bor i staden ifråga och ALLA jag pratar med män och kvinnor tycker dethär är helt sjukt. Resten av landet kan jag inte tala för. Men i norr är vi inte så jävla vänster ni tycks tro söderut. Det visar sig vid valet.
Det hoppas jag. För hittills har det ju inte sett bra ut med V+S+MP på minst 50-70% i varje kommun känns det som.
Citera
2017-08-17, 19:27
  #103
Medlem
Framtiden ser ljus ut, iaf om man är invandrare, då har man bara rättigheter.
Citera
2017-08-17, 20:14
  #104
Medlem
överge lulebos LGH så slipper ni bo med / dessa ny svenskar NI får dom som grannar , o vågar inte släppa ut barnen i lek sandlådan , utan föräldrar ,. hemsk framtid som luleå kommun ger oss med lagens hjälp - ja se sossar - utplånar urinvårnarna . AFRIKA O ARABIEN har flyttat HIT
__________________
Senast redigerad av kattenparattan 2017-08-17 kl. 20:20.
Citera
2017-08-17, 21:29
  #105
Medlem
christallqhulaaas avatar
Svenska politiker är inget annat än smutsiga folkförrädare som förtjänar allt skit dom får.
Citera
2017-08-17, 21:40
  #106
Medlem
GenesisPs avatar
Det mest patetiska är ändå de svenskar som inte kunde räkna ut eller på förhand förstå att en stor (utomeuropeisk) invandring varje år skulle få massiva effekter på samhället, på alla plan, såsom bostadsmarknaden, vården, skolan, rättsväsendet etc. Och med tanke på hur politikerna har prioriterat historiskt sett och hur den offentliga debatten låter, är det lätt att se vilken grupp(svenskarna) som får stå tillbaka och trängas undan när invandrarna, kosta vad det kosta vill, ska tryckas in i landet.

Ärligt talat förstår inte jag hur gemene svensk har tänkt, och hur någon kunnat tro att det i längden skulle gå att hålla ihop samhället och dess funktioner med den sortens destruktiva invandring som vänsterliberala Sverige har sysslat/r med.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-08-17 kl. 21:48.
Citera
2017-08-17, 21:50
  #107
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Du menar att svenska män är emot rådande tillställning?
Ja, hälften av sveriges män sympatirerar idag med SD. Det fråntar dom dock inte från ansvaret för den uppkomna situationen.
Citera
2017-08-17, 23:39
  #108
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Läs hur Yvonne Stålnacke uttrycker sig i frågan om dessa bostäder. Hon är inte direkt sorgsen över att ställa pursvenskarna sist i kön. Hon verkar snarare hånskratta rått åt de svenskar som får bo hemma till 30 eller spendera vintern i en gammal husvagn. Nej du, Kommunledningen i Luleå är i allra högsta grad skurkar, precis som regeringen. Yvonne sitter där, tjock och mätt, och hånar människor som oroar sig för var deras barn ska bo när de fyllt 20. I Sverige ska vi ha kommunalt självstyre och då ska man förstås inte kunna tvingas ta emot tredje världens invandrare. Sådana lagar ska det definitivt trotsas mot. Eller menar du att vi inte ska trotsa regeringen när etablissemanget slutligen lagstiftar om att avskaffa demokratin?

Oavsett vad man tycker i frågan så är Yvonne och de andra folkvalda. Kommuner har ett visst självstyre men Sverige är ett land och inte 290 länder. Ja, jag håller med dig i mångt och mycket, men ibland får man ta saker för vad det är.
__________________
Senast redigerad av CXQH 2017-08-18 kl. 00:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback