Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 20:44
  #1
Medlem
Har en så jävla jobbig klump i halsen som spänner och gör ont och jättejobbigt att svälja
vet att det är pga ångest men den försvinner inte för att jag vet. är så jävla trött på den.
Jag lässte någon stans att man får en klump av ångest för att man spänner halsen på något sätt, då borde man väl kunna göra någon övning för att bli av med det?
är det någon som har något tips.
Citera
2017-08-16, 20:57
  #2
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Har en så jävla jobbig klump i halsen som spänner och gör ont och jättejobbigt att svälja
vet att det är pga ångest men den försvinner inte för att jag vet. är så jävla trött på den.
Jag lässte någon stans att man får en klump av ångest för att man spänner halsen på något sätt, då borde man väl kunna göra någon övning för att bli av med det?
är det någon som har något tips.

Styrketräning av musklerna i nack- och halsregionen (gärna andra muskler också samt motion i övrigt), mindfulness, massage/avslappning, magnesium. Kombinerar du detta så blir det en avsevärd förbättring det kan jag garantera.
Citera
2017-08-16, 21:14
  #3
Avstängd
argsvennnes avatar
ångest kan sätta sig i halsen också, jobbigt att höra. Medicinering fungerar, kör det,

Lycka till!
Citera
2017-08-16, 21:29
  #4
Medlem
Borgarbohemens avatar
Besök en vårdcentral!! Låt proffsen titta på det så att det inte blir fel.
Citera
2017-08-16, 22:07
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Om det är konstaterat att det inte är något annat med halsen så kan det vara bra att få hjälp av en logoped.
Citera
2017-08-16, 22:25
  #6
Medlem
riskybizzys avatar
Jag skrev mitt svar under förutsättning att det handlar om ångest och inte något somatiskt. Självklart skall detta utredas först.
Citera
2017-08-16, 22:53
  #7
Medlem
Jo det är psykiskt.det går över när jag tar benso eller dricker alkohol
Men jag ska helst inte göra det.
allt är så satans jobbigt
tack för svar men jag orkar inte tag i saker. tänkte om det fanns nån lätt grej man kunde göra bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback