Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 20:11
  #1
Medlem
Hej!

Har precis flyttat in i en ny lägenhet med internet via kabel-tv från Canal digital. Ringde upp dem idag och bad dem kolla om det va signal till min lägenhet. Det va det men dom sa att dom va tvungna att skicka en montör som skulle koppla på någonting. Jag frågade vad som skulle kopplas på men fick till svar att endast dem får utföra detta arbetet. Det skulle kosta 1200kr och ta 1-3veckor att få det gjort.

Min fråga är om någon här vet vad dem pratar om samt om man kan utföra detta arbetet själv?
Citera
2017-08-16, 20:25
  #2
Medlem
Fyllefyllots avatar
Det ska vara tre hål i väggen, i äldre hus så finns risken att det bara finns ett eller tv-hål, det är väl det som den där montören ska fixa så att du kan koppla in ett modem. Samma sak hände mig för ett antal år sen.
Citera
2017-08-16, 20:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det ska vara tre hål i väggen, i äldre hus så finns risken att det bara finns ett eller tv-hål, det är väl det som den där montören ska fixa så att du kan koppla in ett modem. Samma sak hände mig för ett antal år sen.

Har alla 3 hål, förstår verkligen inte vad dom menar... ;//
Citera
2017-08-16, 20:44
  #4
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc82
Hej!

Har precis flyttat in i en ny lägenhet med internet via kabel-tv från Canal digital.

Öhh Canal Digital har väl inga Internettjänster???
Citera
2017-08-16, 21:26
  #5
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc82
Hej!

Har precis flyttat in i en ny lägenhet med internet via kabel-tv från Canal digital. Ringde upp dem idag och bad dem kolla om det va signal till min lägenhet. Det va det men dom sa att dom va tvungna att skicka en montör som skulle koppla på någonting. Jag frågade vad som skulle kopplas på men fick till svar att endast dem får utföra detta arbetet. Det skulle kosta 1200kr och ta 1-3veckor att få det gjort.

Min fråga är om någon här vet vad dem pratar om samt om man kan utföra detta arbetet själv?


1200 spänn är en bra investering, inget att tjafsa om slå till om du ändå äger bostaden.
Citera
2017-08-17, 00:39
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc82
samt om man kan utföra detta arbetet själv?

Nej.
Citera
2017-08-17, 21:43
  #7
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Öhh Canal Digital har väl inga Internettjänster???

Joddå, men det sköts via deras samarbetspartner Seths. Se exempel här:

http://bredband.bitcom.se/order&town=Limhamn&network=17
Citera
2017-08-21, 20:00
  #8
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Joddå, men det sköts via deras samarbetspartner Seths. Se exempel här:

http://bredband.bitcom.se/order&town=Limhamn&network=17

Du länkar till en ISP som heter "bitcom" och säger att ISPen är "Seths" och "CanalDigital"? - Visst kan man samarbeta men det är ju inte samma sak, rent juridiskt.
Citera
2017-08-21, 20:39
  #9
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Du länkar till en ISP som heter "bitcom" och säger att ISPen är "Seths" och "CanalDigital"? - Visst kan man samarbeta men det är ju inte samma sak, rent juridiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av www.seths.se
Genom Seths bolagsgrupp levererar idag Bitcom bredbandstjänster i alla Canal Digitals kabel-TV nät i Sverige, där kabel-TV nätet är uppgraderat för returvägstrafik. Samlingsnamnet för bredbandstjänsterna är Bitcom Bredband

Nu kanske vi ska återgå till topic.

Har du fått igång dina tjänster än TS?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback