Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-28, 20:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Nä vafan, det gör de väl inte. Men dealen här är siffran 250-300 spänn litern vilket i mina öron luktar skunk alternativt något alldeles extra och vad är då det?

Alltså lek med tanken att du köper en clown neer eller vad det heter på bolaget. Du skulle behöva 20-30 burkar a 60 kr =1200/1500 kr för att få ut en liter 60 proce tog renat med lite säkerhetsmarginal. Nu är det extremt exenpel men det visar hur dyr alkohol i bolagsöl kan vara. 200 kr är nog gränsen för bolagssprit och tänk efter; Finkelfjolle HBrännare smpskaligt miljövänligt och ....sen kommer jag inte på mer. Hur j-la värt är inte det ? En kulturskatt, ett litet hantverk Helt enkelt Hemmbränt. Nlg är der värt 300 kr för att hjälpa våra mjölkbönd...jag menar Hembrännare som slås ut av den lagliga konkurrensen från EU.
Citera
2018-07-28, 22:39
  #26
Medlem
Maledictuss avatar
Klart man stödjer småskalig och lokal produktion. Plus att man får nöjet att blåsa staten på lite sköna slantar som de annars byggt en kamelfarm eller ett palats åt de 9000 afghanerna för.
Citera
2019-06-04, 08:39
  #27
Medlem
Uppe i Norrland finns de fortfarande, 450kr för toppen kvalite här, inte många som dricker bolagssprit. Men hur stor är risken för dom som håller på att åka dit ? den läre ju vara minimal, förr gick ju ryktena att dom kollade elförbrukningen samt vatten men gör dom de eller är de bara en skröna ? sköter dom de snyggt så bryr sig ingen,
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback