Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-28, 22:07
  #145
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du menar att Toronto på nåt sätt skulle kommit överens med Nylander att han skulle spela utan kontrakt? Vet du ens hur kontrakt i professionell idrott fungerar? Det verkar inte så.

Hade för mig att han hade ett år kvar men att Toronto inte ville låta honom spela förrän han skrev på, men jag kommer kanske ihåg fel.
Citera
2019-04-29, 18:40
  #146
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Alla skyller på Nyllet men det var ju Toronto som var fula och inte lät honom spela förrän han skrev på. Nyllet gjorde helt rätt, sådant där ska man inte tolerera.

Självklart måste han skriva på för att få spela. Att välja att inte skriva på o inte spela blir ingen bättre av.
Oftast behöver man istid och uppehåll gör det inte bättre, tufft att komma igen efter uppehåll .
Det gäller alla idrottare inte bara i ishockey o ju högre nivå ju tuffare är det.
Citera
2019-04-29, 22:48
  #147
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Självklart måste han skriva på för att få spela. Att välja att inte skriva på o inte spela blir ingen bättre av.
Oftast behöver man istid och uppehåll gör det inte bättre, tufft att komma igen efter uppehåll .
Det gäller alla idrottare inte bara i ishockey o ju högre nivå ju tuffare är det.

Om kontraktet har gått ut håller jag med. Om han har kontrakt men Toronto försöker pressa honom att skriva på genom att hålla honom utanför laget, då kallar jag det maffiametoder, och då tycker jag att det är Torontos fel och ingen annans.
Citera
2019-05-02, 11:32
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om kontraktet har gått ut håller jag med. Om han har kontrakt men Toronto försöker pressa honom att skriva på genom att hålla honom utanför laget, då kallar jag det maffiametoder, och då tycker jag att det är Torontos fel och ingen annans.
Kontraktet hase gått ut...
Citera
2019-05-02, 14:03
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Alla skyller på Nyllet men det var ju Toronto som var fula och inte lät honom spela förrän han skrev på. Nyllet gjorde helt rätt, sådant där ska man inte tolerera.
Hans lönekrav var ju direkt löjeväckandd. Att han sen fick igenom dem visar på bristande kompetens i Torontos ledning. Med ett rimligare kontrakt hade han varit bra trade-bete, nu blir det omöjligt att stjälpa över honom på ngn annan.
Citera
2019-05-02, 22:34
  #150
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Kontraktet hase gått ut...

Ok, då minns jag fel. Men då har NHL sjuka regler. Går kontraktet ut så borde man få skriva med vilken klubb man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Hans lönekrav var ju direkt löjeväckandd. Att han sen fick igenom dem visar på bristande kompetens i Torontos ledning. Med ett rimligare kontrakt hade han varit bra trade-bete, nu blir det omöjligt att stjälpa över honom på ngn annan.

Uppenbarligen var det inte så löjeväckande eftersom Toronto gick med på det till slut.
Citera
2019-05-19, 13:38
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Hans lönekrav var ju direkt löjeväckandd. Att han sen fick igenom dem visar på bristande kompetens i Torontos ledning. Med ett rimligare kontrakt hade han varit bra trade-bete, nu blir det omöjligt att stjälpa över honom på ngn annan.

Lönekravet var i linje med vad han presterat under sin ELC, hans kontrakt är fair. Om han skulle vara överbetald så är det högst 200K, det är inget att gråta över.

Hans kontrakt är även strukturerat så att efter 1 juli bonusen så är kostnaden för hans kontrakt 24.7M / 5. Vilket gör att cap hitten är på 6.96M medans i faktiskta pengar är det 4.94M/år. Det finns en anledning till att kontraktet är strukturerat på det viset, fem år av Nylander för 4.94 i faktiska pengar är == "nu blir det omöjligt att stjälpa över honom till någon annan".
Citera
2020-01-30, 17:52
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Hans lönekrav var ju direkt löjeväckandd. Att han sen fick igenom dem visar på bristande kompetens i Torontos ledning. Med ett rimligare kontrakt hade han varit bra trade-bete, nu blir det omöjligt att stjälpa över honom på ngn annan.

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Okej då vet jag! Med facit i hand nu kan jag konstatera att du hade fel, fel, fel. Och jag hade rätt. Att nämna Nylander i samma mening som dessa herrar är bara pinsamt. Nylander är inget annat än en överbetald snorunge, punkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Verkar gå väldigt tungt för honom och jag har skrivit det tidigare.
Han är inte värd dom pengarna och han brinner inte för det han gör.
Girighet blir aldrig bra men nu har han skrivit ett superkontrakt som han inte kommer lyckas med och det kommer bli tufft att leva upp till förväntningarna.


Hur resonerar ni idag?
__________________
Senast redigerad av Bichers 2020-01-30 kl. 17:56.
Citera
2020-01-30, 18:09
  #153
Medlem
400Bens avatar
Det är inget snack idag om att Nylanders lön på 6.9M inte är så farligt alls. Jag tyckte det var lite högt men jag har fått flytta mig lite mer åt att kontraktet idag är mer okej då Nylander faktiskt överraskar.

Vid en löneförhandling idag hade han varit värd över 6.5M utan tvekan.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2020-01-30 kl. 18:12.
Citera
2020-01-30, 18:25
  #154
Medlem
Vanstertrollets avatar
Det var bara en tidsfråga innan det skulle börja lossna för Nylander i NHL. Har man varit i toppen av VM:s poängliga två gånger är man en bra spelare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback