Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 18:00
  #1
Medlem
robuxs avatar
Har redigerat ihop en musikvideo till en låt jag skrivit och spelat in. Skulle gärna vilja ha lite feedback om någon kan bemöda sig att kika på den en stund. Har använt sk "public domain" filmer och liknande material och redigerat ihop det då jag inte haft möjlighet att filma något själv. Mitt första försök så tar gärna emot konstruktiv kritik både på bilder och musik. Det är riktiga trummor och mycket är inspelat genom vanlig förstärkare. De mesta av påläggs gitarrerna är dock förinställda sound.

Videon är redigerad i camtasia men har uppgraderat mig till premiere pro nu för framtida verk.

Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=M6L59aTi2GM

Min andra fråga är om det ens är värt mödan att snickra ihop liknande mindre professionella verk.
Visst jag hade väldigt roligt när jag redigerade men vad säger ni andra? Nån mer som gjort nått liknande? Tar gärna en titt på det i så fall.

Edit: Kan väl tillägga att musiken är rockmusik med mörka vibbar och att den går under namnet Project Downstone.
__________________
Senast redigerad av robux 2017-08-16 kl. 18:04.
Citera
2017-08-16, 18:46
  #2
Medlem
Riktigt, riktigt bra. Fin sångröst också och underbar elgitarr.
Det hela var suggestivt även om jag inte fattade vad det handlade om, men det kanske var meningen. I annat fall skulle man kanske kunna tänka sig att lägga in lite central sångtext i filmen för att hjälpa lyssnaren lite.
Men det var jättefin musik och filmen förstärkte upplevelsen.
Stort tack.
Citera
2017-08-16, 18:52
  #3
Medlem
robuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trananochtallen
Riktigt, riktigt bra. Fin sångröst också och underbar elgitarr.
Det hela var suggestivt även om jag inte fattade vad det handlade om, men det kanske var meningen. I annat fall skulle man kanske kunna tänka sig att lägga in lite central sångtext i filmen för att hjälpa lyssnaren lite.
Men det var jättefin musik och filmen förstärkte upplevelsen.
Stort tack.

Stort tack och superkul att du gillade det. Det du föreslår har jag faktiskt tänkt på och velat göra själv
då jag tycker det är fräckt med "lyric videos". Problemet är ju såklart själva utförandet då man som nybörjare får sitta och plöja tutorials om premiere pro i timmar. Har tänkt att kika på detta i framtiden, man kan ju börja lite enkelt då det är en lärande process

Tack för ditt inlägg!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback