Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 17:09
  #1
Medlem
Ska på dop nästa helg och har en marinblå kavaj jag hade tänkt använda. Behöver dock köpa ett par vettiga byxor och sitter väl främst och funderar på ett par khaki-färgade chinos. Tips på andra fäger som verkligen funkar?
Citera
2017-08-16, 17:18
  #2
Medlem
AX64s avatar
Exakt samma färg som kavajen eller något väldigt neutralt, typ ljusbeige eller grått. Det mesta annat skär sig nog rätt illa.
Citera
2017-08-16, 17:21
  #3
Medlem
AA-suiteds avatar
Svart. Tipset han över mig gav om att ha samma färg på byxorna som på kavajen håller jag inte med om.
Citera
2017-08-16, 17:26
  #4
Medlem
Du är inne på rätt linje beträffande khakifärgade chinos eller ett par snygga jeans helt enkelt, till detta ett par stilrena skor gärna i svart och en vit skjorta lätt uppknäppt. Obs inga vita strumpor grå strumpor ger en lätt kontrast mot skorna.
Citera
2017-08-16, 17:50
  #5
Avstängd
Tror inte de flesta har råd med dessa men ack så snygga.
Rekommenderas!
Citera
2017-08-16, 17:51
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Tror inte de flesta har råd med dessa men ack så snygga.
Rekommenderas!

+++
Citera
2017-08-16, 18:40
  #7
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintervilan
Ska på dop nästa helg och har en marinblå kavaj jag hade tänkt använda. Behöver dock köpa ett par vettiga byxor och sitter väl främst och funderar på ett par khaki-färgade chinos. Tips på andra fäger som verkligen funkar?
Chinos är rätt, men inte khaki-färgade. AX64 är inne på rätt spår. Beige/sand då, grått är lite tråkigt på ett dop. Vill du leka Östermalm (Stockholm) så kan du även ha på dig röda, gröna eller ljusgula chinos.

Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Exakt samma färg som kavajen eller något väldigt neutralt, typ ljusbeige eller grått. Det mesta annat skär sig nog rätt illa.
Citera
2017-08-16, 18:58
  #8
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Vill du leka Östermalm (Stockholm) så kan du även ha på dig röda, gröna eller ljusgula chinos.

Bra uppslag! Gillar du istället Södermalm så har jag hört att det är poppis med knälånga svarta shorts med mörkgrönt rutnät på till just kavaj. Tanken är att det absolut inte ska matcha.
Citera
2017-08-17, 15:54
  #9
Medlem
Tack för hjälpen alla! Blir ett köp helgen baserat på era tips
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback