Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 22:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladdi
Låter som du lider av Hyperhidros. Kan läsa om det här :

http://www.svettmottagningen.se/info...en/hyperhidros

Fick det själv när jag var runt 30 år men bara mina fötter, svettas sjukt mycket om fötterna. Kom från ingenstans och i mitt fall så är det botoxsprutor som gäller var 3:e månad till en kostnad av 7500 kr för varje behandling vilket jag aldrig gjort och inte kommer göra,100 nålstick i varje fot, fotsulan , nej tack Vissa svimmar av smärtan så får helt enkelt svettas om fötterna livet ut, köper runt 6 par skor om året och nya strumpor hela tiden, inget roligt. Om man endast har under armarna så finns det behandling som kostar 20000 kr sen kommer du aldrig mer svettas under armarna under din livstid men tyvärr kan den behandlingen ej genomföras på fötter

Skulle lätt kunna leva med svetsningarna på fötter. Kanske jobbigt om det luktar däremot. Men ingen som syns direkt Sjukt dyr behandling det där :S

Citat:
Tror jag har något liknande...

Svettas när jag blir nervös, vilket är rätt sällan. Men även plötsligt på jobbet, hos frisören, med vänner... Också när jag ätit. Utan anledning.

Tycker inte att jag är särskilt asocial och oroligt lagd, tvärtom.

Vad gäller maten tror jag att det helt enkelt är en naturlig reaktion för att hantera nedbrytningen.

Har haft det typ som dig i 20 år. Man vänjer sig. Köp inga ljusblå skjortor. Funkar utmärkt att dejta och ha ett liv.

Skönt på ett sätt o höra att nån mer har liknande Men har däremot inte haft det i 20 år. Hos frisören har det varit sedan gymnasiet men nu när jag är med vänner och så så är det sedan 2 månader tillbaka. Svettas inte när jag äter normalt, hemma så att säga.
Citera
2017-08-16, 23:00
  #14
Medlem
Du har social fobi. KBT-terapi och Seroxat är det som hjälper.
Citera
2017-08-16, 23:17
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Du har social fobi. KBT-terapi och Seroxat är det som hjälper.

Hur kan jag fått det bara sådär ? Kommer det bara helt plötsligt som en förskylning?
Citera
2017-08-16, 23:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglhz
Hur kan jag fått det bara sådär ? Kommer det bara helt plötsligt som en förskylning?
Det kommer som en blixt från klar himmel. Och det blir inte bättre med tiden utan behandling.
Citera
2017-08-16, 23:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det kommer som en blixt från klar himmel. Och det blir inte bättre med tiden utan behandling.

Så jävla sjukt... aja får la ta o kolla upp såndär KBT. Aldrig gjort någon liknande i hela mitt liv.
Citera
2017-08-16, 23:35
  #18
Medlem
Det kan finnas en fysisk grundorsak, men den förstärks genom att du oroar dig över det, och eskalerar till svettdrivande panikångest.

- Undvik fysisk ansträngning en halvtimme före en situation du helst inte vill svettas i.
- Ät måttligt eller inget före en situation du helst inte vill svettas i.
- Håll regelbunden tillräcklig sömn. Gå omkring med sömnbrist är ingen höjdare, tankarna som skulle lagt sig till ro över natten hoppar istället omkring i din skalle, lätta offer för panikångesten.
- Se till att ha svala kläder, och kläder där det syns så lite som möjligt att du svettas.
- Håll koll på din andning; kör gärna andningsövningar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback