Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 16:04
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!
Citera
2017-08-16, 17:11
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Nej!
Citera
2017-08-16, 18:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!

Beroende på vilka spel du spelar... den är 60hz. Så om du spelar snabba spel med rörelse är det en fördel att ha mycket högre där. Då blir det mer flytande. Så spelar du cs, gta eller andra dylika spel så nej. Vanliga strategi spel som civ el dylikt så räcker denna absolut.

Lycka till
Citera
2017-08-17, 19:25
  #4
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Beroende på vilka spel du spelar... den är 60hz. Så om du spelar snabba spel med rörelse är det en fördel att ha mycket högre där. Då blir det mer flytande. Så spelar du cs, gta eller andra dylika spel så nej. Vanliga strategi spel som civ el dylikt så räcker denna absolut.

Lycka till
Om jag bara max har 50 fps då? Då är det väl ingen skillnad på 60hz eller 240 hz?
Citera
2017-08-18, 00:38
  #5
Medlem
losfers avatar
Får du max 50 när du spelar med din 18 tummare? Då kommer du antagligen få max 25 eller så på den nya monitorn. Så inte i närheten av 60. Frågan är väl snarare om din nuvarande dator klarar av att ge dig nog med FPS på den nya skärmen för ge en hyfsad spelupplevelse.
Citera
2017-08-19, 00:21
  #6
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Får du max 50 när du spelar med din 18 tummare? Då kommer du antagligen få max 25 eller så på den nya monitorn. Så inte i närheten av 60. Frågan är väl snarare om din nuvarande dator klarar av att ge dig nog med FPS på den nya skärmen för ge en hyfsad spelupplevelse.
i5 750 2.7ghz
GeForce GTX 1050Ti 4GB
12GB Ram

Vad kan detta tänkas ge mig för FPS tror du?
Citera
2017-08-22, 12:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!
Den duger bra för spel, 1080p @ 60Hz är det vanligast du kommer se men såklart om du vill ha en skärm mer lämpad för spel så bör du försöka få tag på en 144Hz.
Dock är det inte lika dramatiskt som folk beskriver, 1080p @ 60Hz kommer vara mer en godkänt för spel, jag har själv spelat med en liknande skärm i många år, som brorsan nu fått ta över och det funkar fint.

Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
i5 750 2.7ghz
GeForce GTX 1050Ti 4GB
12GB Ram

Vad kan detta tänkas ge mig för FPS tror du?
Med det grafikkortet ska du nog kunna komma över 60fps i den flesta spel på medium ish inställningar, sedan blir det upp till dig om du vill kompromissa lite åt något håll på kvalitet respektive fps.
Processorn kommer också klara sig bra, om du i framtiden planerar att köpa ett starkare grafikkort kommer nog en i5 750 flaskhalsa men med ett 1050ti är det nog ingen risk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback