Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 16:04
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!
Citera
2017-08-16, 17:11
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Nej!
Citera
2017-08-16, 18:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!

Beroende på vilka spel du spelar... den är 60hz. Så om du spelar snabba spel med rörelse är det en fördel att ha mycket högre där. Då blir det mer flytande. Så spelar du cs, gta eller andra dylika spel så nej. Vanliga strategi spel som civ el dylikt så räcker denna absolut.

Lycka till
Citera
2017-08-17, 19:25
  #4
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Beroende på vilka spel du spelar... den är 60hz. Så om du spelar snabba spel med rörelse är det en fördel att ha mycket högre där. Då blir det mer flytande. Så spelar du cs, gta eller andra dylika spel så nej. Vanliga strategi spel som civ el dylikt så räcker denna absolut.

Lycka till
Om jag bara max har 50 fps då? Då är det väl ingen skillnad på 60hz eller 240 hz?
Citera
2017-08-18, 00:38
  #5
Medlem
losfers avatar
Får du max 50 när du spelar med din 18 tummare? Då kommer du antagligen få max 25 eller så på den nya monitorn. Så inte i närheten av 60. Frågan är väl snarare om din nuvarande dator klarar av att ge dig nog med FPS på den nya skärmen för ge en hyfsad spelupplevelse.
Citera
2017-08-19, 00:21
  #6
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer