Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-10, 17:29
  #13
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Monolithic
Får han åka med JALs Dreamliner så är han lyckligt lottad. Deras ekonomiklass är bland de bästa i branschen. Tyvärr ganska dyr de gånger jag kollat.
Hej dålig som man är på flygplan så undrar jag om Boeing 787-9 är en dreamliner och vad som är bättre med dem jämfört med andra ? Mer plats för ben etc ?

För som jag förstår är 787 serien dreamliner
Citera
2017-09-11, 07:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Hej dålig som man är på flygplan så undrar jag om Boeing 787-9 är en dreamliner och vad som är bättre med dem jämfört med andra ? Mer plats för ben etc ?

För som jag förstår är 787 serien dreamliner

Precis, 787 är Dreamlinern. Jag tycker personligen 787 är lite väl hypad, visst var det praktiskt med det justerbara fönstret men överlag kändes det ganska trångt. Jag flög med British Airways, möjligt att andra har bättre layout, för där var det 3-3-3.
Citera
2017-09-11, 12:54
  #15
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Hej dålig som man är på flygplan så undrar jag om Boeing 787-9 är en dreamliner och vad som är bättre med dem jämfört med andra ? Mer plats för ben etc ?

För som jag förstår är 787 serien dreamliner
Nyutvecklad maskin, så generellt bör den vara lite tystare, ha lite vassare TV i stolsryggen, samt behagligare ombordklimat (temperatur, tryck mm).Och de har antagligen inte hunnit bli särskilt sunkiga.

Gällande utrymme i så är det mer eller mindre standard att man klämmer in stolsraderna i ekonomiklass med ett standardavstånd. Kabinbredden kan däremot möjliggöra lite olika möjligheter, 8 (2+4+2) eller 9 (3+3+3) i bredd. Samtidigt kan en nyare maskin vara utrustade med en nyare (bekvämare) stolsmodell.

Vill nämna att jag inte åkt med 787.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2864704

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback