Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 12:23
  #1
Medlem
Jag blev nekad att åka på min betalade biljett i juni 2016. Han förklarade aldrig varför. Det slutar med att han kastar ned mig i rulltrappan och det ser ut som om han sparkar på mig där. Jag gör ett försök att sparka honom mellan benen men misslyckas.
Han hävdar att jag har kallat honom rasistiska ord. Helt fel. jag är inte rasist. Han hävdar också att jag var så påtagligt påverkad, att det var hans plikt att hindra mig från att åka. Vilket avfärdas av sköterskan på det sjukhus jag åkte till för att testa mina ben som inte bar.
Jag var 55 år och väger 52 kg. har varit långtidssjuk i ca 8 år med flera operationer som följd.
Fick göra en bypass 5 veckor efter händelsen.
Polisen som skulle undersöka min anmälan mot spärrvakten polis anmälde mig istället för misshandel av tjänsteman. och nu ska jag göra en person utredning och upp till domstol den 2 okt..
Min anmälan mot spärrvakten lades ned.

Jag har säkrat filmen men enligt polisen då som anmälde mig verkar det vara ok att slänga ned folk i rulltrappan och hindra äldre kvinnor från att åka. Han kallar mig hora och lägger sina händer på mig...
När blir det lagligt att publicera filmerna ?
Vad kan jag vänta för straff?
Citera
2017-08-16, 13:05
  #2
Medlem
hände detta i sthlm?
Citera
2017-08-16, 13:11
  #3
Medlem
Pantone297Cs avatar
Lägg upp filmen tack.
Citera
2017-08-16, 13:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Lägg upp filmen tack.

Instämmer lättare att bedöma då.
Citera
2017-08-16, 15:33
  #5
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Spärrvakterna lämnar aldrig sitt bås.

Psykfallet måste mena ordningsvakt. De jobbar alltid i par.
Citera
2017-08-16, 17:33
  #6
Moderator
v50s avatar
Vi testar ett lämpligare delforum

Aktuella brott och kriminalfall --> Juridik
/Moderator
Citera
2017-08-16, 19:33
  #7
Medlem
Enligt vad du skriver så blev du avvisad då ordningsvakten gjorde bedömningen att du var påtagligt påverkad. Det har dom befogenhet att göra även om du har betalat.

Du skriver att du sparkade ordningsvakten. Detta är våld mot tjänsteman.
__________________
Senast redigerad av Bodiejunior 2017-08-16 kl. 19:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback