Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-17, 15:13
  #25
Medlem
Hur någon kan åka finlandsfärja frivilligt är ett av vår tids stora mysterium.
Citera
2017-08-17, 15:32
  #26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det måste väl stå ett företag fritt att ha vilka rådgivare man vill.

Men att som Viking Line gå ut med pukor och trumpeter, för att deklarera att Katerina Janouch inte är önskvärd som rådgivare borde man inte göra ostraffat!

Tycker därför att en bojkott mot rederiet vore mycket väl motiverat!

Är det förresten någon som vet hur mycket Janouch hade betalt för sin roll som rådgivare?
Varför skulle det vara motiverat?

Hade sparkat henne med om en person man anställt för att just undvika sådant beteende gick på så där. Hon var ju uppenbart inte sina arbetsuppgifter mogen utan tyckte sitt twittrande och sin existens i sociala medier var viktigare än anställningen man givit henne.

Helt korrekt agerat av Viking Line.
Citera
2017-08-17, 21:14
  #27
Medlem
used66s avatar
ställer mig tveksam till namnet viking Line. viking kan av många idag lätt föra tankarna till den vita rasen. det är inte bra. viking känns inte, hur jag än vänder och vrider på det, som särskilt mångkulturellt. namnbyte med det snaraste! dessutom, är det inte läge att göra sig av med heberlein nu när man ändå är igång. tips ersätt med zara larsson och alexandra pascalidou (hur det blir med att förebygga våldtäkter samt andra sexuella övergrepp överlåter jag till andra att bedöma)

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.

En snabb godhetsmarkering är säkert skön för stunden när Viking Line får sina ryggdunkningar från etablissemanget. Men i det långa loppet tror jag att många MedelSvenssons är duktigt trötta på att allt ska politiseras i det här landet och kan komma att välja andra rederier i framtiden
Citera
2017-08-17, 21:44
  #28
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
ställer mig tveksam till namnet viking Line. viking kan av många idag lätt föra tankarna till den vita rasen. det är inte bra. viking känns inte, hur jag än vänder och vrider på det, som särskilt mångkulturellt. namnbyte med det snaraste! dessutom, är det inte läge att göra sig av med heberlein nu när man ändå är igång. tips ersätt med zara larsson och alexandra pascalidou (hur det blir med att förebygga våldtäkter samt andra sexuella övergrepp överlåter jag till andra att bedöma)

Hade aldrig hört talas om att Viking Line hade något "etniskt råd", med b.l.a. Janouch som rådgivare.
Tycker det låter mycket långsökt att man skulle kunna förebygga sexualbrott och sexuella trakasserier, genom "expertis"!
Troligtvis var denna åtgärd ett resultat av feministisk påtryckning, och sedan inställsamhet från Viking Line.
Citera
2017-08-17, 23:27
  #29
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Varför skulle det vara motiverat?

Hade sparkat henne med om en person man anställt för att just undvika sådant beteende gick på så där. Hon var ju uppenbart inte sina arbetsuppgifter mogen utan tyckte sitt twittrande och sin existens i sociala medier var viktigare än anställningen man givit henne.

Helt korrekt agerat av Viking Line.

En bojkott av Viking Line är mycket väl motiverad, då rederiet velat slå mynt av sitt beslut att avskeda Janouch.
En normal uppdragsgivare som inte är nöjd med en konsult, meddelar diskret denne med ett personligt brev. Sedan är allting slut.

Vad kan det egentligen finnas för anledning till Viking Lines agerande, än att man trodde kunna locka till sig en viss kategori kunder med en viss politisk uppfattning?
Citera
2017-08-18, 08:50
  #30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
En bojkott av Viking Line är mycket väl motiverad, då rederiet velat slå mynt av sitt beslut att avskeda Janouch.
En normal uppdragsgivare som inte är nöjd med en konsult, meddelar diskret denne med ett personligt brev. Sedan är allting slut.

Vad kan det egentligen finnas för anledning till Viking Lines agerande, än att man trodde kunna locka till sig en viss kategori kunder med en viss politisk uppfattning?
Det normala för stora företag är att meddela genom en pressrelease när folk på nyckelpositioner blir avskedade. I detta fall var det en offentlig person och hennes agerande hade t.o.m medialt uppmärksammats och man hade från pressen vänt sig till företaget för en kommentar så hade man inte meddelat detta så hade man blivit beskylld för att försöka mörka det hela.

Så du är bara fel ute och verkar mest bara vara ute efter att vissa personer skall man få behandla hur man vill och de som rätteligen reagerar och gör det korrekt med skall straffas.

Vilken jävla patetisk fjant du verkar vara.
Citera
2017-09-23, 23:28
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Viking Line bör premieras eftersom de fattade ett helt korrekt beslut. Ni som fattat tycke för kärringen kan ju läsa den här tråden: (FB) Katerina Janouch stolt över de demokratihatare som vägrar delar ut SD:s valsedlar!
Men snälla! Det där har hon ju gått ut å skrivit om för länge sen att hon ändrat tankar om! Lev i nuet å läs det hon skriver nu då många anklagar henne för att gå Sd's väg!
Citera
2017-09-24, 10:32
  #32
Medlem
crawlys avatar
Jag tycker alla företag som tar ställning politiskt bör bojkottas, så kör hårt. Företagens uppgift är att tillhandahålla produkter och tjänster, inte bedriva opinionsarbete.
Citera
2017-09-24, 13:57
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Hur någon kan åka finlandsfärja frivilligt är ett av vår tids stora mysterium.

För mej obegripligt också. Vem vill numera resa tex med Viking line med tanke på hur det har blivit på färjorna.

Viking line ska bojkottas. Rederiet får vända sej i ännu högre grad till de grupper som de finner mest "intressanta".
Citera
2017-09-24, 16:40
  #34
Medlem
Rosteres avatar
Jag har arbetat personligen med färjelinjer och kan berätta att Silja är oändligt mycket mer sansade vad gäller säkerhetsfrågor och liknande. Viking lever i la la-land och jag är inte förvånad över agerandet mot Janouch. Detta är inte en slump utan åskådliggör skillnader mellan företagen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback