Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 08:43
  #1
Medlem
sherms avatar
Igår släpptes första avsnittet utav Megafonernas dokumentärserie om våldtäkter. Här diskuterar vi den och vilket genomslag den kan få. Dela den med era vänner och släktingar, så att den får så mycket spridning som möjligt. Se till att dom gör detsamma.

Citat:
Megafonernas första avsnitt i vår dokumentärserie om våldtäkter. Hör kvinnorna själva berätta om händelsen som förstörde och förändrade deras liv för all framtid. En gripande dokumentär som kommer att beröra er alla som besitter ett mänskligt samvete. Ni får hemskt gärna hjälpa oss att sprida denna dokumentären. Det viktigaste är att den når ut till folket. /.../ För en mäktig förändring så krävs också en aktiv och effektiv handling.

Det är dags att ni alla börjar agera, gör det ni kan för att belysa problemen. Det räcker inte längre med att skriva inlägg, böcker eller att filma sig själv upprörd. Det är dags för handling, det är det enda som kan göra en riktig skillnad för kvinnorna och för framtida utsatta.

Vi kan raljera, relativisera, skylla stigande utsatthet på vita män, låta bli att uppdatera statistik, tolka statistik, skylla på socioekonomiska faktorer, på ökad anmälningsbenägenhet osv. Men vi vet de flesta av oss att detta är retorik avsedd att dölja konsekvenserna av politiska beslut. När DU accepterar detta svammel, vänder du ryggen åt alla dem som har eller kommer bli utsatta av våld. Så hjälp oss att dela videon.

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=gtvf3hfclEQ

Tips: Slå på svenska undertexter.

Relevanta diskussionsfrågor är utav slaget,

Hur reagerar du/dina släktingar och vänner när du/de/ni ser detta?

Hur agerar vi bäst mot detta?

När polis- och sk rättsväsende fallerar är det t ex rimligt att ta lagen i egna händer? Hur?

Vilka åtgärder är lämpliga och varför?


Osv. Forumval beror självfallet på invandrares fenomenala överrepresentation i sexuella övergrepp och våldshandlingar. Länka gärna vidare kommande delar utav dokumentären här i tråden.
__________________
Senast redigerad av sherm 2017-08-16 kl. 08:52.
Citera
2017-08-17, 17:27
  #2
Medlem
Overklighetss avatar
Riktigt bra dokumentär. Tyvärr så såg SVT till att videon plockades ner. Får hoppas att den dyker upp igen.
Citera
2017-08-18, 12:22
  #3
Medlem
Dokumentären är uppe igen.
Jag skippade det mesta av den och såg bara själva intervjun med våldtäktsoffret, som handlar om en sadistisk gruppvåldtäkt hon utsattes för som sextonåring. Gärningsmännen plågade och hånade henne samtidigt som de gjorde en sak av att hon skulle vara så rädd och få så ont som möjligt. Det nämns flera gånger hur en viktig sak för dem var att hon hade blå ögon.
Rekommenderar folk att se hela intervjun https://youtu.be/9UqNl5okHGs?t=34m44s
Folk har blivit väldigt avtrubbade. Våldtäkter har gått från att vara något bland det värsta man kunde föreställa sig till att bli någonting många bara rycker på axlarna åt. Det här filmklippet är betydligt mer personligt. Själv blev jag smått illamående.
Citera
2017-08-18, 12:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Dokumentären är uppe igen.
Jag skippade det mesta av den och såg bara själva intervjun med våldtäktsoffret, som handlar om en sadistisk gruppvåldtäkt hon utsattes för som sextonåring. Gärningsmännen plågade och hånade henne samtidigt som de gjorde en sak av att hon skulle vara så rädd och få så ont som möjligt. Det nämns flera gånger hur en viktig sak för dem var att hon hade blå ögon.
Rekommenderar folk att se hela intervjun https://youtu.be/9UqNl5okHGs?t=34m44s
Folk har blivit väldigt avtrubbade. Våldtäkter har gått från att vara något bland det värsta man kunde föreställa sig till att bli någonting många bara rycker på axlarna åt. Det här filmklippet är betydligt mer personligt. Själv blev jag smått illamående.

- du är rädd för att bli kallad rasist.
- ja man ska ha förståelse för att det är en annan kultur.

Är det sånt vi ska ha förståelse för - en annan kultur. FY FAN.

Det jag är mest rädd för är att det kommer att bli Tand för Tand - svenska män börjar våldta invandrar tjejerna.
Citera
2017-08-18, 13:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det jag är mest rädd för är att det kommer att bli Tand för Tand - svenska män börjar våldta invandrar tjejerna.
Kommer aldrig hända.
Citera
2017-08-18, 13:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Kommer aldrig hända.

Var inte så säker...
Det finns tillräckligt med svenskar som hatar invandrare.
Citera
2017-08-18, 13:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Var inte så säker...
Det finns tillräckligt med svenskar som hatar invandrare.
Ja, de flesta svenskar hatar invandrade våldtäktsmän. Anledningen till att de hatar dem är att svenskar generellt ser väldigt allvarligt på våldtäkter. Att svenskarna då ska hämnas genom att våldta oskyldiga kvinnor är fullständigt orimligt.
Om något så är risken att vissa invandrarmän kommer att misshandlas till döds.
Citera
2017-08-18, 13:25
  #8
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Ja, de flesta svenskar hatar invandrade våldtäktsmän. Anledningen till att de hatar dem är att svenskar generellt ser väldigt allvarligt på våldtäkter. Att svenskarna då ska hämnas genom att våldta oskyldiga kvinnor är fullständigt orimligt.
Om något så är risken att vissa invandrarmän kommer att misshandlas till döds.
Jag tror mer på ett återinförande utav dödsstraffet för deras illdåd, det är ett rimligt och resonligt krav. Men visst, kan ju hända att folk tar lagen i egna händer med. I synnerhet då "vårt" sk rättsväsende står på förövarnas sida.
Citera
2017-08-18, 13:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag tror mer på ett återinförande utav dödsstraffet för deras illdåd, det är ett rimligt och resonligt krav. Men visst, kan ju hända att folk tar lagen i egna händer med. I synnerhet då "vårt" sk rättsväsende står på förövarnas sida.
Ja, antirasisterna har skjutit sig i foten totalt. De har skapat rasism mot svenskar och de har skapat rasist mot invandrare. Och nu sitter de och klagar över hur dumma alla är. Sätt dem i fängelse allihop.
Citera
2017-08-18, 14:06
  #10
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Ja, antirasisterna har skjutit sig i foten totalt. De har skapat rasism mot svenskar och de har skapat rasist mot invandrare. Och nu sitter de och klagar över hur dumma alla är. Sätt dem i fängelse allihop.
Antirasism är ett kodord för antivit. Det är inget olycksfall i arbetet att rättsväsendet förvrids till brottsoffrets nackdel. Man undrar vad som ska krävas för att gnistan som antänder krutdurken ska slås an.
Citera
2017-08-18, 19:11
  #11
Medlem
sherms avatar
Säger det igen - det här är något alla bör se och dela, kollar nu med min gamla mor som är helt förfärad.
Citera
2017-08-19, 00:15
  #12
Medlem
KeithRichardss avatar
Finns det någon tråd om fallet i Aktuella brott?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback