Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 08:24
  #1
Medlem
Hej,
Jag håller på att uppdatera ett frågesportspel för barn och ungdomar och undrar följande:

Vad är aktuella ämnen och intressen idag för åldersgrupperna:

a) 4 - 6

b) 7 - 12

c) 13 - 16

d) 17 - 19

Jag tänker på TV, film, dataspel, böcker, musik och annat som intresserar dem.

Skall skapa ca 500 frågesportfrågor för dessa kategorier.


Med vänlig hälsning,
Citera
2017-08-16, 08:44
  #2
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexitegel
Vad är aktuella ämnen och intressen idag för åldersgrupperna:
a) 4 - 6
b) 7 - 12
c) 13 - 16
d) 17 - 19

Hej,
Ledsen att låta tråkig och att göra dig besviken, men här följer mina förslag:
a) Godis och pokémon
b) Pokémon och dataspel
c) Dataspel, brudar/killar, alkohol
d) Brudar/killar, alkohol och krogbesök
Citera
2017-08-16, 10:02
  #3
Medlem
schiklgrubers avatar
a) Ingen aning, befinner mig aldrig runt barn i de åldrarna.

b) Mitt yngsta syskon är 10 och han tycker om typ Minecraft, Roblox, och Pokemon. Tror det är rätt vanligt.

c) Brodern som befinner sig inom detta ålderspann är rätt inne i CS:GO. Finns ju tydligen kända lag och sånt inom det, så det borde väl inte vara så svårt att hitta nånting.

d) Brorsan som är 18 spelar också CS:GO. Förutom det är det väl mest supa och tjejer som gäller? Liksom vad gillade man själv när man var i den åldern? Inte sitta hemma och glo på tv i alla fall.
Citera
2017-08-16, 10:19
  #4
Medlem
AX64s avatar
En iakttagelse relaterad till ämnet: jag ser att just frågesport, bingo och diverse andra tråkigheter lyser med sin frånvaro i alla dessa ålderskategorier. TS kanske vill hitta på något annat som faktiskt tilltalar målgrupperna om syftet inte är att tvinga på dem något de kommer att hata det vill säga?
Citera
2017-08-18, 19:19
  #5
Medlem
lousys avatar
Du kan väl pilla ihop ett snyggt formulär och ge dig ut i skolorna istället för att sitta här och kräva att andra ska göra din läxa? Det är inte så jävla svårt.
Citera
2017-08-18, 22:03
  #6
Medlem
Jag är inte ens säker på att yngre barn skulle gilla denna typ av frågesport. De flesta 4-åringar skulle exempelvis uppskatta godis, men det betyder inte att de är särskilt kunniga och kan svara på frågor. De kanske vet att de får exempelvis en påse lösgodis på lördagar. Men det betyder inte att de vet att godiset kommer från Karamellkungen, eller vad de olika godissorterna heter. De kanske vet vad kinderägg är, men kan inte rabbla olika chokladmärken (Marabou, Fazer etc). I den åldern är det troligare att barnen endast gillar godis, men inte är så kunniga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback