Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-10-20, 11:40
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Man kan inte beskylla föräldrar för deras barn beteende i skolan. De som är jobbiga är ofta blattar med mycket strikta föräldrar.

Jag upplever inte att detta ställer helt. Många invandrares föräldrar verkar vara strikta, och är det gällande vissa saker som tex att deras ungar ska uppföra sig, inte ska komma försent eller att de ska få bra betyg. Men egentligen, under årets gång och när det börjar dra ihop sig för betygsättning bryr de sig inte. Åtminstone visar de inte det, vilket i min värld är lika med att inte bry sig.

Och jo, klart föräldrarna är att beskylla för om deras barn skapar kaos i skolan. Det handlar till stor del om föräldrar som inte kan/vill/orkar sätta gränser och tala med sina ungar utan örfilar och skriker istället, alternativt inte finns där (fysiskt eller mentalt).
Citera
2019-10-21, 21:59
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
Haha, visst visst.. skriver på en billig skräptelefon. När jag ska göra radbrytning så scrollas sidan neråt och jag orkar inte hålla på att scrolla upp igen när det händer. För övrigt behöver jag inte bevisa någonting här på ett forum där de flesta ändå är på gränsen till analfabeter. Hemkunskapen bär inte fullt ut all skuld för mitt sockerberoende men en stor del. Skolan hade en möjlighet att lära ut vad riktig mat var men på den tiden var det snabbmakaroner, bröd, ris och flingor som var basen till allt man åt, och när man som jag är en beroendepersonlighet (tillsammans med MÅNGA andra) så är det inte så lyckat.

Om du lägger 5 min på en text kan du också lägga 30 sekunder på att göra den läsbar.
Det handlar inte om att imponera på folk med grammatikkunskaper det handlar om att absolut ingen kommer läsa det du skrivit.

Man ser väggen av text och scrollar vidare, helt oläsbart.
Citera
2019-10-29, 21:07
  #39
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Om du lägger 5 min på en text kan du också lägga 30 sekunder på att göra den läsbar.
Det handlar inte om att imponera på folk med grammatikkunskaper det handlar om att absolut ingen kommer läsa det du skrivit.

Man ser väggen av text och scrollar vidare, helt oläsbart.

Haha, återigen - detta är flashback, inte en artikel i Science. Skaffa ett liv människa 😂
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback