Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 05:54
  #1
Medlem
Jag skriver med passionerad sträng bestämdhet att jag vill bli gud. Jag vill ha all makt i världen, över allting och över universum. Jag vill kunna kontrollera allt och jag vill veta allt.

Jag störde mig på Obama när han var president. Han hade tillgång till koderna till atombomberna. Han visste en massa hemligheter som bara presidenter vet, om hemliga program osv. Han vet hur man tar sig till toppen och hur det är att vara där. Han vet hur det är att vara smart, jag vill också vara jättesmart.

Jag kan inte acceptera att jag är en medelmåtta, att jag inte vet lika mycket om flygmotorer som en stridspilot. Att jag inte har den mentala kunskapen som elitsoldater har. Att jag inte har den hjärna som nobelpristagare har.

Att jag inte vet alla försvarshemligheter. Att jag inte har alla hjärnor i CIA och deras erfarenhet. Att jag inte är en agent. Att jag inte pratar alla språk.

Jag är förbannad . För med detta i jämförelse så sitter vi på ålderdomshemmet och tittar på allsång på SVT och låter dem och vardagen definiera vår verklighet. Omhändertagna och vaggade, medan hard core analytiker "figures it all out".

Jag skulle vilja jämföra det med hur afrikaner fortsätter att vara negrer medan andra länder "figures shit out". På samma sätt som folk "figures shit out" så sitter jag här och ruttnar och kan inte komma på saker. Om jag lär mig om spelteori, så lär du dig någonting annat som jag inte kan. Då kan du något som jag inte kan, eller har en erfarenhet som jag inte har.

Ingen är gud men vissa människor är mer gud än andra.

Laga mig tack.
Citera
2017-08-16, 06:19
  #2
Medlem
Nej, det vill du inte.

Arbeta med förväntningarna du har på dig själv och överför dem till andra istället så ska du snart se att du kommer önska du vore dummare och att andra vore smartare istället.

Skulle det nu vara ett problem att andra människor lär sig andra nyttiga saker än vad du gör får du helt enkelt se saken ur ett större perspektiv och lära dig viktiga saker som låter dig kontrollera andra människor som lärt sig saker som är för tidsödande för dig att lära dig.
Citera
2017-08-16, 06:55
  #3
Medlem
MLEs avatar
Ingen kan laga dig. Du är i helvetet..
Citera
2017-08-16, 07:25
  #4
Medlem
ta dina piller mannen
Citera
2017-08-16, 07:33
  #5
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Ge en människa för mycket makt och det spårar ur, det gör det alltid.
Citera
2017-08-16, 07:42
  #6
Medlem
note-its avatar
Har man läst hans tidigare trådar så är den här ingen överraskning.
Förväntad utveckling.
Citera
2017-08-16, 07:59
  #7
Medlem
Ducadreams avatar
Du har hamnat på rätt forumdel iaf. Det innebär att du inser att du är sjuk i huvudet.
Citera
2017-08-16, 08:36
  #8
Medlem
AX64s avatar
Vad är det för fel med personens ambition? Tycker det inte är fel att satsa högt och träffa någonstans i mitten. Alla vill väl ha totalt makt och upplysning?
Citera
2017-08-16, 09:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vad är det för fel med personens ambition? Tycker det inte är fel att satsa högt och träffa någonstans i mitten. Alla vill väl ha totalt makt och upplysning?

Men jag kan inte acceptera mitten.

Jag hatar statsministern, jag vill vara den besserwissern.
Citera
2017-08-16, 09:10
  #10
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
Men jag kan inte acceptera mitten.

Jag hatar statsministern, jag vill vara den besserwissern.

Helt okey det med. Du får väl se till att bli det då eller som vi andra, acceptera att det troligen inte kommer hända.
Citera
2017-08-16, 10:22
  #11
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Ge en människa för mycket makt och det spårar ur, det gör det alltid.

Är det du som delar ut makten?
Citera
2017-08-16, 10:50
  #12
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Är det du som delar ut makten?

Japp testade hitler, gick inga vidare.

Nej men seriöst makt är likamed pengar.

Ju mer pengat du har desto mera makt har du.

Sedan spelar det ingen roll om det är dina pengar eller andras pengar, så länge du kontrollerar pengarna, därför politiker, banker och finansmän har makt, dom kan styra stora mängder pengar, även om det inte är deras.

Så makt = pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback