Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-02, 21:19
  #13
Medlem
Tidigare kastade jag bort det jag inte längre hade användning för, men nu sparar jag på det, i syfte att göra ett lapptäcke.
Gamla mockaskor och dito jackor kan man ta mockan av och sy något av.
Finns mycket man kan hitta på med gamla tyger och då inte endast av kläder utan gardiner och annat också.
Vill jag inte skänka bort så återanvänder jag det.
Citera
2017-10-02, 23:24
  #14
Moderator
sosweets avatar
Är det trasigt eller urtvättat så slänger jag det eller tar det till målartrasor om materialet är rätt. Men jag sparar en hel del med, som nämndes tidigare i tråden, för att göra andra saker av.

Jag är nog både för snål och för lat för att orka gå och införskaffa en helt ny garderob. Dessutom behöver jag inte så mycket kläder, jag har inte den typen av jobb, och hemma kan man ju se ut lite hur som helst när man lufsar omkring tycker jag.
Citera
2017-10-02, 23:37
  #15
Medlem
AndersM79s avatar
Trasiga plagg går till arbetshögen för hus och trädgård, hela plagg jag tröttnatt på går till UFF-containern eller vad de heter vid ICA-butiken. Men en hel del som jag aldrig använder hänger kvar, mest för att min walk-in garderob skulle se så fattig ut med 40 cm lucka mellan hängarna...
Citera
2017-10-02, 23:45
  #16
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Gör mig av med dom i en insamlingslåda som finns i närheten.

Vad som då händer är att den tomma ytan genast fylls, av min hustrus kläder.
Mitt garderobsutrymme har reducerats en hel del under åren.
Citera
2017-10-03, 13:37
  #17
Medlem
OrganiCs avatar
Jag skänker bort till behövande.
Det finns ingen anledning att behålla skiten om man ändå inte använder det.
Jag har gjort mig av med väldigt mycket det senaste året, inte bara kläder utan även prylar och därmed kommit ifrån tänket; "...men jag får säkert användning av det en dag".
Att kränga det på diverse annonssidor är tidskrävande och det finns ändå ingen garanti på att man får det sålt.
Citera
2017-10-03, 13:47
  #18
Medlem
Tinoss avatar
Jag slänger allt i en soppåse och donerar till närmsta second-hand.
Citera
2017-10-03, 14:00
  #19
Medlem
Kläder som rensats ut har jag skänkt till HM/klädinsamlingar.
Citera
2017-10-04, 03:49
  #20
Medlem
RZLAs avatar
Jag köper bara kläder som jag använder. Men när de blivit för slitna/omoderna/jag har tröttnat på dem, brukar jag antingen ha dem som "hemma kläder" (fast det är ju att använda dem egentligen) eller så lägger jag undan dem till sämre tider. Jag har länge tänkt skänka bort en del kläder som är hela men som jag har vuxit ur, men det blir aldrig av. Jag vill dessutom inte skänka mina kläder till någon organisation som skänker bort dem till rasfrämlingar.
Citera
2017-10-04, 16:17
  #21
Medlem
Pungsvings avatar
Gå ner i vikt så passar många kläder bättre. Det spar pengar.
Citera
2017-10-15, 11:37
  #22
Medlem
tradera
lämnar på HM, får presentkort på 50kr.
skänker bort.
Citera
2017-11-03, 23:00
  #23
Medlem
De plagg som inte fungerar alls pga passform skänks, övriga plagg används dagligen för att påminna mig själv om min egna dumhet.
Citera
2017-11-04, 01:03
  #24
Medlem
lakritcs avatar
Bedömer jag plagget ha större värde än 300 kr försöker jag sälja, annars skänker jag bort det.

Citat:
Ursprungligen postat av JGalliano
tradera
lämnar på HM, får presentkort på 50kr.
skänker bort.
Hur går det här med presentkort till? Vad krävs för det? Tänker mig att det inte bara är att lämna in en sliten tischa och förvänta sig 50 kr.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2017-11-04 kl. 01:14.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback