Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 22:37
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det ligger tydligen i generna att kasta sten och redan i femåldersåldern fick två gamlingar i Kristianstad erfara. Så bara jag som misstänker att barnen inte är pursvenskar?
http://kristianstadsbladet.se/kristi...-mot-80-aring/
Citera
2017-08-15, 22:48
  #2
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
En man i 80-årsåldern har uppgett för polisen att han har blivit attackerad.

Det var någon gång under söndagen som ett gäng barn, uppskattningsvis i 5 till 6-årsåldern, kastade sten mot mannen.
Citera
2017-08-15, 22:49
  #3
Medlem
BewilderedHulders avatar
Pursvenskar såklart.

Som bevis för fenomenet är att det tidigare är dokumenterat i moderntid i form av låttext från sjuttiotalet av Nationalteatern - Barn av Vår Tid.

Det var nog för att skydda alla ensamma gamlingar från barnen som dessa erbjöds att flytta till pensionärshem förr i tiden!
Citera
2017-08-15, 22:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Pursvenskar såklart.

Som bevis för fenomenet är att det tidigare är dokumenterat i moderntid i form av låttext från sjuttiotalet av Nationalteatern - Barn av Vår Tid.

Det var nog för att skydda alla ensamma gamlingar från barnen som dessa erbjöds att flytta till pensionärshem förr i tiden!
Barn av vår tid handlar inte om 5-6 åringar. För övrigt tror jag inte att de stenkastande barnen heter Melvin, Theo och Oskar
Citera
2017-08-15, 23:06
  #5
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Barn av vår tid handlar inte om 5-6 åringar. För övrigt tror jag inte att de stenkastande barnen heter Melvin, Theo och Oskar

Det kanske är nya tjyv-och-polis-leken i ny modern tappning. Barn är mer modemedvetna och snappar upp mycket mer än vi tror. Åldringen kanske var deras lek-polis?

Hur som helst, hemskt!
Citera
2017-08-16, 01:33
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Total avsaknad av vuxna förebilder och fostran?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback