Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 13:10
  #13
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Som många säkert vet så förknippas det med att bli "man" att på olika sätt visa att man kan utstå smärta och fysiska svårigheter. Ex. så finns det sydamerikanska stammar som använder "bullet ants" (lär göra lika ont som att bli skjuten) på sina unga för att de skall visa sin "manbarhet"

Samma gäller tatueringar, piecing, brännskade ärr mm, mm från olika delar av jordens hörn och kulturer.

Är man nu intresserad av att visa upp sig som tatuerad så anser jag och många med mig att smärtan är en del av att "erövra" sin tatuering.
Många associerar ju tatuering till någon sorts sentimental belöning för att ha uthärdat smärtan. Och det är väl helt okej. Och har man inga större problem att uthärda smärtan så är det ju bara att göra det. Min poäng är att om det verkligen gör seriöst ont så blir det jobbigt för tatueraren. Lite som om en läkare skulle försöka göra en blindtarmsoperation på någon utan bedövning.

Så om man vill bada i bullet ants för att man tycker att det är manligt så har jag inga problem det. Men ligg inte och bada i svett och tappa medvetandet hos tatuerare för att du tycker att det är manligt. Många vill ju ha en tatuering för att det faktiskt är snyggt, inte i huvudsak för att stärka sin manlighet. Om du ser ner på folk som käkar en voltaren innan en sittning så är det en åsikt så god som någon. Men jag tycker du bör vara försiktig med att generellt avråda från receptfri smärtlindring eftersom det försvårar för tatueraren i de fall kunden har låg smärttröskel.
Citera
2017-08-19, 13:52
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
När jag gjorde min molekyl så frågade tatuerarinnan om jag hade tänkt röka innan. Mest för att småprata lite bara så där. Hon var rätt lugn med det i alla fall. Kan inte påstå att det påverkade något heller. Eller jo, det är enda tatuering jag har som inte har gjort så in åt helvete ont att göra. Jag vill dock inte dra för stora växlar på eftersom det är även den enklaste jag har.

Hur det är på andra droger vet jag inte men bärsa funkar ju fint även om det är blodförtunnande så verkade det inte var några problem i alla fall.

Men det känns väl som vanlig hyfs att fråga tatueraren om det är lugnt att klippa sig en hövding innan man tar plats?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback