Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 22:07
  #1
Medlem
Hej jag tappar mitt internet i några sekunder , typ när jag lirar overwatch så laggar det fast och jag tappar mitt internet , men det händer också när jag ligger och sover och datorn är på , mitt bredbands bolag hade driftstörningar den 13e Juli och sedan dess har det varit så här , det tog dom till den 28e juli att fixa det , men för mig är det inte fixat ännu. Jag kör med kabeln direkt från väggen till datorn , och (har AllTele) men dom säger bara att dte ska vara fixat och blablabla ber mig ladda hem en massa program och skriva MAC addressen och ip address och sen ska jag skicka en Pingpotter fil åt dom , men jag e så less och är inte nå bra på datorer , Det e ju en fejk version av windows 7 jag har. och jag jag ser aldrig att det kommer upp någon ruta längst ner till höger om att internet är borta . Vad ska jag göra ?? det är väl hos dom problemet ligger ? Vore ju väldigt konstigt om min dator börjar äckla sig samtidigt som deras Driftstörningar börjar? Den har aldrig gjort så här förrut heller innan deras driftstörningar börjar... Internet kommer ju tillbaka efter 5-10 sekunder varje gång . (har ju i 2 hårddiskar också en från en annan dator som jag har i också, och den datorn hade windows 10 men jag kunde inte rensa hårdisken innan jag stoppade in den , kan det vara den som spökar också eller?
Citera
2017-08-16, 07:06
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Oj, svårläst. Men provar att ominstallerar drivrutinen som avser nätverkskortet. Se om detta kan hjälpa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback