Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 21:27
  #1
Medlem
Hej på er! Är sugen på att söka något nytt äventyr. Har tidigare läst mkt om arbeten i Norge inom ex. fiskeindustrin där det är mycket slit och många arbetstimmar för lönen. Och det är just det jag eftersöker, någonting annat helt enkelt!
Är ganska ung och har därmed inte någon överdrivet stor erfarenhet över vilka jobb som saknar mycket arbetskraft. Det jag däremot vet är att jag avgudar fysisk aktivitet och drar mig inte alls för en slitsam vardag.
Så mina frågor lyder egentligen: Finns det några arbeten som överlag lider av arbetskraftsbrist där utbildning inte är av särskilt hög prioritet utan där snarare arbetsviljan och fysiken är vad som krävs?

Vad kan jag tänka mig tjäna i timlön?

Inom vilka branscher isf? Är öppen för massvis av förslag!
Citera
2017-08-15, 21:51
  #2
Medlem
AX64s avatar
Sopgubbar sägs ju ha schysst lön, kring 33.000+? Kan inte tänka mig att det finns många förkunskapskrav för det jobbet heller. Vet dock inte hur efterfrågan ser ut i olika delar av Sverige.
Citera
2017-08-15, 22:01
  #3
Medlem
Asfaltsläggare

Höghöjdsfönsterputsare
Citera
2017-08-15, 22:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Asfaltsläggare

Höghöjdsfönsterputsare

Höghöjdsfönsterputsare lät intressant
Citera
2017-08-15, 23:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjos
Höghöjdsfönsterputsare lät intressant

Ja frågan är var man hittar ett sånt jobb och om det är brist på det. Men de ska tjäna bra!
Citera
2017-08-16, 07:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Sopgubbar sägs ju ha schysst lön, kring 33.000+? Kan inte tänka mig att det finns många förkunskapskrav för det jobbet heller. Vet dock inte hur efterfrågan ser ut i olika delar av Sverige.

C-kort, tror inte någon arbetsgivare betalar det.
Citera
2017-08-16, 07:17
  #7
Avstängd
argsvennnes avatar
Vet ej med Norge. Men had en bekant som jobbade i Alaska på båtar, detta var för många år sedan. Ba betalt. Folk dog. Tufft liv där. Söp och slogs. Säkert sett showen Deadliest Catch på tv.
Citera
2017-08-16, 19:31
  #8
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
Vet ej med Norge. Men had en bekant som jobbade i Alaska på båtar, detta var för många år sedan. Ba betalt. Folk dog. Tufft liv där. Söp och slogs. Säkert sett showen Deadliest Catch på tv.


lät intressant! lever din "bekant"?
Citera
2017-08-16, 19:47
  #9
Medlem
hesons avatar
Tunnbindare i Skottland kan nog vara något för dig, 4 år som lärling sedan med gesällbrev är det riktigt bra betalt. De anställer nya lärlingar hela tiden.
Citera
2017-08-18, 17:27
  #10
Medlem
lousys avatar
Högstadielärare i Rinkeby.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback