Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 17:53
  #1
Medlem
Mr.Nesss avatar
Jag har en Honor 7 och stötte på ett underligt problem idag.

När jag försökte koppla in mina lurar så vill inte kontakten stanna inne utan ploppar ur så att ljudet inte fungerar. Det fungerade igår men icke idag.

Något som haft samma problem som kanske kom på en lösning? Ingen garanti på mobilen och har inte råd att laga den
Citera
2017-08-15, 18:01
  #2
Medlem
AX64s avatar
Linda lite tejp runt kontakten och smält försiktigt med tändare så ska den nog hållas där sen. Får vara noga med att inte tejpa igen hela kontakten förstås, annars lär du inte få mycket ljud.

P.S. Osäker på om knappar, reglage, uttag och annat på Kina-telefoner är avsedda att uppfylla sin funktion på riktigt eller ej. Det kan vara så att de bara finns där för syns skull och därför inte fungerar för faktisk användning.
__________________
Senast redigerad av AX64 2017-08-15 kl. 18:04.
Citera
2017-08-15, 18:12
  #3
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Linda lite tejp runt kontakten och smält försiktigt med tändare så ska den nog hållas där sen. Får vara noga med att inte tejpa igen hela kontakten förstås, annars lär du inte få mycket ljud.

P.S. Osäker på om knappar, reglage, uttag och annat på Kina-telefoner är avsedda att uppfylla sin funktion på riktigt eller ej. Det kan vara så att de bara finns där för syns skull och därför inte fungerar för faktisk användning.
Låter märkligt, vill inte förstöra mitt headset

Och uttaget har funkat i nästan två år, kanske är rent slitage... Irriterande som fan är det i alla fall
Citera
2017-08-15, 18:16
  #4
Medlem
AX64s avatar
Lite extra plast på metallen på kontakten lär inte skada. Funkar det inte så pillar du bara bort den igen liksom.
Citera
2017-08-15, 22:57
  #5
Medlem
BNCs avatar
Ta en tandpetare och peta ut allt fickludd som sannolikt samlats längst inne i kontakten.
Citera
2017-08-16, 00:13
  #6
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Ta en tandpetare och peta ut allt fickludd som sannolikt samlats längst inne i kontakten.
Kan meddela att det var precis detta som hade hänt, så nu funkar allt som det ska
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback