Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 11:28
  #1
Medlem
tja!

hjälp mig nu att bestämma mig!

har en resa inplanerad till istanbull men är inte så sugen på storstan. och vad jag har förstått så är istanbull mer än några sibylla korvkiosker! hur är det med avgaser och trafik i istanbull? folket där? man har ju hört att en turk alltid är en turk med allt vad det innebär...

hursomhelst.. alternativet är att ta ett plan till Izmir och stranden i cesme

men är det värt det? eller har istanbull tillräckligt att erbjuda för att inte missas? a city i cant refuse?
Citera
2017-08-15, 15:22
  #2
Medlem
Var i Istanbul för 3 år sedan med jobbet som bara är killar,,, på kvällen var vi ut och ville ha kul men kom inte in på nattklubbar pga vi bara var killar sa vakterna.
Förstår kanske tanken att dem vill ha in kvinnor också på klubbarna.
Åkte turistbuss på dagen och 80-90% var bara män man såg!!! Vet inte varför det var så men det är ett muslimskt land kanske därför.
Kommer aldrig åka dit igen har inte besökt turistorterna vid kusten men där är det säkert bättre och roligare..
Gå i moskéer och kolla hela dagen är inte min grej men gillar man det så finns det att göra i Istanbul


hjälp mig nu att bestämma mig!

har en resa inplanerad till istanbull men är inte så sugen på storstan. och vad jag har förstått så är istanbull mer än några sibylla korvkiosker! hur är det med avgaser och trafik i istanbull? folket där? man har ju hört att en turk alltid är en turk med allt vad det innebär...

hursomhelst.. alternativet är att ta ett plan till Izmir och stranden i cesme
Var i Istanbul för 3 år sedan med jobbet som bara är killar,,, på kvällen var vi ut och ville ha kul men kom inte in på nattklubbar pga vi bara var killar sa vakten.
Förstår kanske tanken att dem vill ha in kvinnor också på klubbarna.
Åkte turistbuss på dagen och 80-90% var bara män man såg!!! Vet inte varför det var så men det är ett muslimskt land kanske därför.
Kommer aldrig åka dit igen har inte besökt turistorterna vid kusten men där är det säkert bättre och roligare
men är det värt det? eller har istanbull tillräckligt att erbjuda för att inte missas? a city i cant refuse?[/quote]
Citera
2017-08-15, 16:04
  #3
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Lamai
Var i Istanbul för 3 år sedan med jobbet som bara är killar,,, på kvällen var vi ut och ville ha kul men kom inte in på nattklubbar pga vi bara var killar sa vakterna.
Förstår kanske tanken att dem vill ha in kvinnor också på klubbarna.
Åkte turistbuss på dagen och 80-90% var bara män man såg!!! Vet inte varför det var så men det är ett muslimskt land kanske därför.
Kommer aldrig åka dit igen har inte besökt turistorterna vid kusten men där är det säkert bättre och roligare..
Gå i moskéer och kolla hela dagen är inte min grej men gillar man det så finns det att göra i Istanbul

tackar! misstänkte det! ska träffa upp en vännina men jag är svag för strand, sol o vatten. son of a beach som man är!

ska nog göra allt i min makt för att styra kosan åt stranden stället
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2864254

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback