Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 09:49
  #1
Medlem
Hej. Har varit med om en del kriser i livet som jag mått dåligt över, har väl egentligen haft en depression i 9år som kommer ikapp mig och förra året var hemsk med händelser jag inte vill önska någon att se. Kände att jag knappt orka ur sängen eller kunde sköta mitt arbete längre. Tog kontakt med vården som skrev ut Voxra 150mg om dagen. Jag märkte stor skillnad första 2 veckorna, blev piggare och fick mer energi. Efter dessa två veckor så återgick det till att jag i stort sätt gäspa mig igenom dagarna och hade konstant trötthet i ben och hela kropp, orkeslös, svårt att glädjas åt saker, otroligt svårt att känna glädje. Efter 6 veckor på 150mg dosering så meddela jag min läkare hur läget var och att min hälsa återgott till det gamla vanliga. Hon föreslog en höjning om 300mg som jag nu tagit i 4 dagar. Känner väl inte någon direkt skillnad mer än att folk i min närhet säger att jag blivit konstig och ser loj ut. En aning mindre trött i bena har jag dock känt sen jag höjde men känner mig virrig, svårt att tänka mig tillbaka några dagar minnet är luddigt och känns lite overklig, svårt att komma ihåg vad jag gjort. Min fråga är nu, kan jag gå ned på 150mg igen trots att jag ätit 300mg i 4 dagar? jag ska tillbaka till dr den 29e för att utvärdera hur det går etc men känner att jag vill gå ned på 150mg igen. Är det möjligt att gå ned till 150 eller måste jag trappa ned på något vis?
__________________
Senast redigerad av conny85 2017-08-15 kl. 09:54.
Citera
2017-08-15, 10:20
  #2
Avstängd
Mobilladdarens avatar
Jag tar voxra vid behov, igår kväll tog jag 150mg. För några kvällar sedan var det 300mg.

Jag blir pigg som fan, därför tar jag det.
Citera
2017-08-15, 15:52
  #3
Medlem
snowdusts avatar
Ja det är bara att gå ner till 150 igen.
Citera
2017-08-15, 16:13
  #4
Medlem
Strychnos avatar
Alternativ medicin --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2017-08-18, 03:10
  #5
Medlem
asdhundrafogs avatar
Psykofarmaka, särskilt venflaxin är rena skiten. Väldigt kort halveringstid och potent. Ökar du för att få effekt kommer du behöva öka varje gång effekten avtar och det kommer ske ofta. När den väl avtar (vilket det gör med alla psykofarmaka) så kommer du att bli avtrubbad, ointelligent, förvirrad osv. Se om du kan gå av skiten utan att vilja ta livet av dig, läs på naturliga alternativ, cbd olja, ändra om kosten rätt, träna, meditera, skaffa en god socialkrets.
Citera
2017-08-18, 03:32
  #6
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Psykofarmaka, särskilt venflaxin är rena skiten. Väldigt kort halveringstid och potent. Ökar du för att få effekt kommer du behöva öka varje gång effekten avtar och det kommer ske ofta. När den väl avtar (vilket det gör med alla psykofarmaka) så kommer du att bli avtrubbad, ointelligent, förvirrad osv. Se om du kan gå av skiten utan att vilja ta livet av dig, läs på naturliga alternativ, cbd olja, ändra om kosten rätt, träna, meditera, skaffa en god socialkrets.

Indeedar på den. Psykiatrisk medicin har bara orsakat mig lidande, extremt svårt att komma av skiten. Om du inte har starka psykiska problem bör man inte röra dessa piller.
Citera
2017-09-02, 07:24
  #7
Medlem
Är det så illa men voxra är väl Bupropion och inte Venlafaxin?
jag gick upp till 300mg men märkte ingen skillnad så min dr sa att jag skulle gå ned till 150 igen men känner fortfarande som innan , ingen skillnad alls. Lika trött, orkeslös , allmänt sänkt i skallen. minnet har dock blivit jävligt kasst. något som jag gjorde igår känns som det var en vecka sen jag gjorde och det är lite läskigt. Har ätit dessa nu i runt 2.5 månader. OM jag vill sluta med dessa , slutar man bara tvärt? för 150mg kan man ju inte dela på. Eller tar man varannan dag i några dagar och sen slutar? Men vadå, ökar risken för att ta livet av sig för man slutar med dessa? varför skulle man bli ointelligent om man slutar med dom?
__________________
Senast redigerad av conny85 2017-09-02 kl. 07:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback