Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 08:30
  #13
Medlem
Bästa är om de har kameran beredd så polisen kan ta dem via foto.
Citera
2017-08-16, 08:31
  #14
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Finns många ägare av vattenskoter boende i Äppelviken. De sjösätts för det mesta på dagsbasis via Ålstens marina och min erfarenhet är att dess ägare är uteslutande svenska.
Citera
2017-08-16, 12:44
  #15
Medlem
Bolagets avatar
Jag har själv ofta använt rampen i äppelviken för lägga i skotern och känner till många av de som lägger i sin skoter där.

Beträffande buskörning i innerstaden, mälarsidan är det många som lägger i sin skoter där och ja, fördomarna besannas även här. Det är förortsbl@//ar som buskör, ställer till oreda och framkallar behovet av körkort på vattenskoter.
Det är frifart i våra farleder men tyvärr finns behovet att bete sig som ett svin just i innerstaden där farten har begränsningar.
Ytterligare ett bidrag från vår så önskade mångkultur.
Citera
2017-08-16, 12:48
  #16
Medlem
80231s avatar
Kan det vara någon som inspirerats av filmen Göta Kanal?
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Polisen.se:

Vet någon mer om händelsen?

Brottsrubricering? Framkallande av fara? Ofredande?

Jan Helin sägs bo i Äppelviken, ett av Sveriges absolut dyraste områden. Vad mer kan sägas om området?
Ålsten.

Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
För ett par år sedan kunde man hyra vattenscootrar i närheten av den stora bron som går till Drottningholm, det här ligger väl inte så långt där ifrån? Så inte helt omöjligt att de kommer där ifrån
Var det Brostugan tro?
Citera
2017-08-16, 16:32
  #17
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Bästa är om de har kameran beredd så polisen kan ta dem via foto.

Nej det bästa är en stålbåt med dubbla V8 or och en kapten som inte bryr sig om konsekvenserna av direkt rättvisa.
Citera
2017-08-16, 17:46
  #18
Medlem
Sillberskys avatar
Så vad ska polisen göra, jaga dom med helikopter och sin enda polisbåt, för att sedan fastslå att det är "barn" som vart ute och lekt?
Citera
2017-08-16, 22:28
  #19
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Så vad ska polisen göra, jaga dom med helikopter och sin enda polisbåt, för att sedan fastslå att det är "barn" som vart ute och lekt?

I fjällen så använder man helikopter för att jaga busåkande skoterförare, dessa försöker inte att skrämma längdåkare ens.

http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/ha...nas-fjallvarld

" Vi märker en stadig förbättring av framförallt nykterheten. För 15 år sedan var det ett problem, men idag är det ytterst få som kör onyktra, säger Lena Nilsson på polisen i Idre."

Totalt meningslöst arbete och bortkastade resurser.
Citera
2017-08-17, 06:42
  #20
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaget
Jag har själv ofta använt rampen i äppelviken för lägga i skotern och känner till många av de som lägger i sin skoter där.

Beträffande buskörning i innerstaden, mälarsidan är det många som lägger i sin skoter där och ja, fördomarna besannas även här. Det är förortsbl@//ar som buskör, ställer till oreda och framkallar behovet av körkort på vattenskoter.
Det är frifart i våra farleder men tyvärr finns behovet att bete sig som ett svin just i innerstaden där farten har begränsningar.
Ytterligare ett bidrag från vår så önskade mångkultur.

Ska det inte vara oönskade mångkultur?
Citera
2017-08-17, 13:39
  #21
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Kan det vara någon som inspirerats av filmen Göta Kanal?
Ålsten.

Var det Brostugan tro?
Ja, Brostugan har jag för mig att stället hette! Kom inte på namnet men känner igen det nu när du skrev.

Har det kommit fram några uppgifter på vilka idioter det var? Och vilket brott skulle de kunna dömas för? Kan sånt här idiotagerande äventyra GMs bilkörkort? Många frågor
Citera
2017-08-17, 14:47
  #22
Medlem
Sam.Boyds avatar
De där leksakerna finns att hyra lite runt om i Stockholmstrakten.

Det behöver inte vara "invandrare" som buskör. Det finns en hel del svenska bratts utan empati och konsekvenstänk som tycker de äger sjön. "Pappa betalar" pojkar, om ni förstår vad jag menar.

Annars så är guldkusten från Nockebybron ned till Alviks strand en bra plats att bo på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback