Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-14, 22:42
  #1
Medlem
Polisen.se:

Citat:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...gen-Stockholm/

2017-08-14 16:19, Sjölagen, Stockholm
Äppelviken. Personer på jetski fick kanoter att välta.

Samtal inkom om att personer på jetski skulle ha jagat kanotister samt fått dessa att välta i vattnet.

Kanotisterna lyckades ta sig upp på stranden men åtminstone en av dem ska ha blivit av med telefon och andra tillhörigheter i vattnet.

Inringaren kommer att anmäla händelsen till polis.

Information som lämnas om pågående händelser är preliminär och kan komma att ändras.

Organisation
Polisen Stockholms län
Nord
Publicerad: 2017-08-14 20:18.
Uppdaterad: 2017-08-14 20:19

Vet någon mer om händelsen?

Brottsrubricering? Framkallande av fara? Ofredande?

Jan Helin sägs bo i Äppelviken, ett av Sveriges absolut dyraste områden. Vad mer kan sägas om området?
Citera
2017-08-14, 22:52
  #2
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Polisen.se:



Vet någon mer om händelsen?

Brottsrubricering? Framkallande av fara? Ofredande?

Jan Helin sägs bo i Äppelviken, ett av Sveriges absolut dyraste områden. Vad mer kan sägas om området?

Vattenskotrarna kom knappast därifrån.
Slagsta / Norsborg / Alby / Fittja brukar vara utgångspunkt för en del som jag själv sett.
De åker runt som idioter och in på badstränder m.m.
Yngre killar.. vet inte vart de fått pengar att köpa sådana leksaker men antagligen stulna skotrar eller intjänade genom diverse kriminalitet.

De gillar att hålla sig utanför Ekerö och andra områden, där de inte kommer ifrån..

Vet inte om jag behöver säga mer, men jag misstänker iaf att det kan vara något sånt i detta fallet.
Citera
2017-08-15, 16:27
  #3
Medlem
FiffelMonas avatar
För ett par år sedan kunde man hyra vattenscootrar i närheten av den stora bron som går till Drottningholm, det här ligger väl inte så långt där ifrån? Så inte helt omöjligt att de kommer där ifrån
Citera
2017-08-15, 19:20
  #4
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Härligt spännande, dags för stela och torra (hö hö) svenskar att få lite nya upplevelser!
Kanske dags att diskutera förbud mot all motordriven trafik på vatten, i vanlig svensk feministcuck-anda.
Citera
2017-08-15, 20:01
  #5
Medlem
drwaddes avatar
Som av en händelse såg jag två herrar på vattenskoter vid Söder mälarstrand i måndags (den 14:e)
i höjd med ökända båten Patricia och Electroscandias butik, där inhandling i jobbet utfördes.

De körde mer än lovligt vårdslöst och väldigt nära kajkanten.
Tänkte för mig själv, "de kommer förmodligen göra sig illa".
Av den bruna mena-varieteten var såklart "pojkarna".

Åkdonen såg för övrigt ganska dyra och nya ut. Så någon form av hyresmaskiner som var på rymmen är ett antagande.

Och såklart antager jag såklart att de är desamma herrar som tråden handlar om.
Citera
2017-08-15, 20:03
  #6
Medlem
I poliskrisens Sverige var detta inte tillräckligt allvarligt för att få omedelbara resurser, vilket nära nog garanterar att förövarna går fria.

Citat:
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...OQ3Bpb1yFi@4Q/

Men efter händelsen ska jet ski-förarna stannat kvar och kört runt i området. Under kvällen har sjöpolisen kontrollerat flera fordon i området, vid Hornsbergs strand och Sundbybergs båtklubb.

– De har kontrollerat tre skotrar som buskört, men jag vet inte om det är samma personer som jagade kanotisterna i Äppelviken, säger My Kreffe Olsson. [inspektör vid Vällingbypolisen.]

Inga gripanden har gjorts.

– Vi blev omprioriterade på ett annat jobb så vi har försökt jobba med det i efterhand, men det har inte kommit fram någon målsägande i ärendet. Som det är nu har vi inget att jobba med, säger Erik Lilja, polisassistent på sjöpolisen.
Citera
2017-08-15, 20:15
  #7
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwadde
Som av en händelse såg jag två herrar på vattenskoter vid Söder mälarstrand i måndags (den 14:e)
i höjd med ökända båten Patricia och Electroscandias butik, där inhandling i jobbet utfördes.

De körde mer än lovligt vårdslöst och väldigt nära kajkanten.
Tänkte för mig själv, "de kommer förmodligen göra sig illa".
Av den bruna mena-varieteten var såklart "pojkarna".

Åkdonen såg för övrigt ganska dyra och nya ut. Så någon form av hyresmaskiner som var på rymmen är ett antagande.

Och såklart antager jag såklart att de är desamma herrar som tråden handlar om.

ååååh, så komunerna spenderar pengar på nyankomna som får leka av sig, att det kan bli sjö-terror
får vi räkna med, polisen backar direkt.
Citera
2017-08-15, 20:20
  #8
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
ååååh, så komunerna spenderar pengar på nyankomna som får leka av sig, att det kan bli sjö-terror
får vi räkna med, polisen backar direkt.

Ja de åtgärderna är ju knappats sällsynta här i sverige numera.
Fråga trästocksfestivalen förra året.. heh.

Nytillkomna analyserade jag inte så mycket mer i där och då.
Men konstigt är att, menafolk annars inte är på vattnet frivilligt.
Citera
2017-08-15, 23:24
  #9
Medlem
Jaså nu ska orcherna sabba för alla som åker vattenskoter, finns det någonting som dessa idioter inte sabbar.
Fattas bara att det blir förbud och grejer så straffas alla i gammal hederlig svensk sosse-anda.
Citera
2017-08-16, 05:38
  #10
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jaså nu ska orcherna sabba för alla som åker vattenskoter, finns det någonting som dessa idioter inte sabbar.
Fattas bara att det blir förbud och grejer så straffas alla i gammal hederlig svensk sosse-anda.
Förbud för blattar att framföra vattenskotrar har inte jag nåt emot. Då,hade kanske denna händelse undvikits.
Citera
2017-08-16, 06:58
  #11
Medlem
Intressant att dumpolisen My åker runt på Sundbybergs och Brommas båtklubbar för att hitta blading GM. Kan hon ens Stockholms problemområden? Tvärsöver Ekerö och fjärden till Ålsten kan man hitta Fittja och Botkyrkas båtklubbar. Det är där man hittar dessa gossar. Det poliskvinnan sysslar med är att leta efter de tappade nycklarna under gatlampan där det finns ljus fast man tappade nycklarna i mörka skogen. Dvs polislogik.
Citera
2017-08-16, 07:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Förbud för blattar att framföra vattenskotrar har inte jag nåt emot. Då,hade kanske denna händelse undvikits.

Det enda de kan begära är körkort för scoter och ta i beslag om de körs utan, fast då skulle alla uthyrare få lägga ner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback