Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-15, 23:25
  #25
Medlem
BNCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Fel....
Om du kan bo i huset samtidigt, göra det mesta själv och tycker det är kul, ja då kan det absolut löna sig.

Jag valde en annan väg, byggde nytt hus på samma tomt som det stod ett "renoveringsobjekt".
Bodde i det gamla under byggtiden, gjorde allt själv, köpte t.o.m en grävare. Hade vi inte gjort på detta sätt hade vi inte haft råd att ha hus.....

Som sagt, kul och göra det själv är nyckeln.

Naturligtvis blir det billigare i pengar om man gör arbetet själv. Precis som med att bygga ett nytt hus. Blir naturligtvis billigare i pengar, om man inte anlitar hjälp.

Du byggde ju ett nytt, vad kostade det jämfört med om du helrenoverat det gamla? Ungefär detsamma eller mindre, gissar jag.

Men du kan ju inte jämföra kostnaden att anlita folk till att bygga ett nytt hus, med att själv renovera ett gammalt. Eller vice versa.

Principen att det kostar minst lika mycket att helrenovera som att bygga nytt, kvarstår.
Citera
2017-08-16, 17:55
  #26
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Naturligtvis blir det billigare i pengar om man gör arbetet själv. Precis som med att bygga ett nytt hus. Blir naturligtvis billigare i pengar, om man inte anlitar hjälp.

Du byggde ju ett nytt, vad kostade det jämfört med om du helrenoverat det gamla? Ungefär detsamma eller mindre, gissar jag.

Men du kan ju inte jämföra kostnaden att anlita folk till att bygga ett nytt hus, med att själv renovera ett gammalt. Eller vice versa.

Principen att det kostar minst lika mycket att helrenovera som att bygga nytt, kvarstår.

I princip har du rätt, i att det kostar lika mycket, meeeen i din ursprungliga post skrev du att det inte lönar sig.... men det kan mycket väl löna sig om man kan minska andra kostnader samtidigt
__________________
Senast redigerad av Snowsmile 2017-08-16 kl. 18:54.
Citera
2017-08-21, 21:52
  #27
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Jag bytte tak, bytte kök och renoverade 2 badrum och bytte all panel för 100k. Gjorde iofs allt utom fuktspärren i badrummet själv men hans priser är om du låter en firma göra jobbet. 10 k kostade takpannorna för mig ( svarta skitsnygga) så du ser vilket påslag firmorna gör för att tjäna max på jobbet :-)

Jag bara måste gratulera dig å det mest fantastiska och överdjävligaste!

Mitt badrum jag nyss gjorde där kostade tätskiktet 16 000 sek av ett proffs, våtrumsmatta, nya rörgenomgångar, Ballofixer, flytta avlopp rätt, ny brunn osv, osv.

Tak, imponerande!! Ny läkt, nytt tätskikt under läkten, nya takpannor, nya vindskivor, nya stuprännorna och diverse.
Ett modernt tak tar slut efter cirka 50 år och bytte du bara takpannorna så valde du en annan väg för 10 00 sek.
Det är ett sätt att byta tak vill jag lova.

Nytt kök! Ännu mer imponerande.
Vart fann du ugn, kyl, frys, micro, spis samt övriga hela köksinredningen med alla skåp, kramar och VVS- anslutningar så billigt?

Panel på hela kåken! Makalöst imponerande! Ny panel samt grundmålning och två lager kvalitetsfärg snudd på gratis.

Badrummen, två badrum! Absolut HELT djävla makalöst!
Två badrum kaklade, klinkers, golvvärme, toalettstolar, tvättställ, kommoder, kranar, dushblandare, hållare dush med slang, duschväggar, handukshållare, talettpappershållare, skåp osv absolut gratis.

Jag är såinihelvete imponerad att du fixade allt detta för hundra loppor så jag har inte ord.
Seriöst, jag har fanimig inte ord!
Du får Martin Timell som får allt material gratis pga reklam att framstå som en djävla riksamatör.

Du är den mest fantastiska renoveringsmänniskan jag någonsin har hört talas om.

Jag är en lallande djävla amatör som endast har renoverat 7 hus ifrån grunden och måste ödmjukast böja mig totalt för din enorma överlägsenhet.

Alla som läser denna tråd.
Jag tar tillbaka alla mina pris och tidsuppgifter.
Gör som denna kille!

JA! Alla kan renovera kök, två badrum, byta panel samt byta ut sitt tak för det facila priset av 100 000 sek.

Jag har fel och böjer mig för den nya överheten och renoveringsguden.

Du är från och med NU min nya GUD. Jag avsäger mig direkt nu min kristna tro och börjar tillbe dig på studs.

Jadjävlarihelvetesatanigatan!
__________________
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2017-08-21 kl. 22:12.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback