Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 20:32
  #1
Medlem
Hollywood4096s avatar
Det är rea på Jysk, har sett en fin säng där som jag fastnade för direkt så tänker köpa den!
Saken är den att jag får lön nu den 18 så kan betala den direkt då om jag beställer den på internet.
Står att den levereras inom 4-8 dagar. Frågan är vad som går fortast att få hem den?

Tycker ni jag ska gå ner till butiken imorgon bitti och beställa den där igenom och få hemleverans eller att beställa den natten mot fredag då jag får lön?

Fraktbolaget kontaktar mig 4 dagar efter beställningen för att boka tid/dag.
Vad tror ni? Om jag kommer ihåg rätt så sa hon i kassan att det är 1-2 veckors leveranstid, kanske bara i butik men vet faktiskt inte.
Citera
2017-08-14, 20:42
  #2
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Knalla dit och köp den, och be en kompis med körkort hyra en skåpbil på Statoil eller var du vill.

Tänk dock på att på Flashback går snacket om Jysk som så att "utmärkt när man skall ha mjuka grejer, men hårda varor köpes bäst någon annanstans"
Citera
2017-08-14, 20:45
  #3
Medlem
Hollywood4096s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Knalla dit och köp den, och be en kompis med körkort hyra en skåpbil på Statoil eller var du vill.

Tänk dock på att på Flashback går snacket om Jysk som så att "utmärkt när man skall ha mjuka grejer, men hårda varor köpes bäst någon annanstans"

Skulle gjort det men de har inte den varan i lager tyvärr, ingen av dem.

Haha jo tack jag har läst ganska mycket skit om just Jysk!
Citera
2017-08-14, 20:46
  #4
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Eller så beställer du den direkt via nätet nu och väljer att betala med Faktura, du kan även delbetala den smidigt.Från Jysk hemsida...

Citat:
Delbetalning Faktura

När du väljer att betala mot faktura kan du när du har fått hem din faktura , i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning.

Sen väntar du på din nya säng och fakturan bara.

mvh/
Citera
2017-08-14, 20:52
  #5
Medlem
Hollywood4096s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Eller så beställer du den direkt via nätet nu och väljer att betala med Faktura, du kan även delbetala den smidigt.Från Jysk hemsida...



Sen väntar du på din nya säng och fakturan bara.

mvh/

Japp det visste jag, Klarna har dem som finansiering. Har en skuld hos dem så jag har valt att spärra mig från dem.
Citera
2017-08-14, 21:10
  #6
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood4096
Japp det visste jag, Klarna har dem som finansiering. Har en skuld hos dem så jag har valt att spärra mig från dem.

Vänta tills när du får en löning, gå in i butiken sen och fixa allt, Rean gäller väl hela veckan ut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback