Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 20:16
  #1
Medlem
Fick utskrivet Alprazolam mot panikångestattacker som jag måste hämta ut dagligen på VC vid behov, vilket ju är jäkligt omständigt då det ska bokas tid hos sköterskan och hämtas två piller i en liten påse... Sköterskan på VC "la beslag" på pillerburken jag betalade och det är hon som ska dela ut det.

Nu har jag medvetet snålat och inte hämtat ut så mycket piller för jag har haft få attacker, men idag så kom det en och då kände jag att det kanske är smartast att knalla iväg och hämta ut två piller per dag tills burken är tom och ha ett lager hemma för behov, för jag kan ju inte planlägga panikattackerna och när man reser bort vore det ju därför bra att kunna ta med ett helt gäng tabletter...

Fattar att Alprazolam är vanebildande och därav restriktionerna, men hur stor är chansen att man får ta hand om burken själv snart tror ni rutinerade i denna sväng? Kommer det ens att ske tror ni? Eller kasserar de bara pillren som blir över om jag slutar hämta ut dem?
Citera
2017-08-14, 20:35
  #2
Avstängd
Det beror helt och hållet på hur du sköter dig.
Citera
2017-08-14, 21:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det beror helt och hållet på hur du sköter dig.

Ok, som novis har jag ingen aning om vad "hur du sköter dig" innebär riktigt...
Citera
2017-08-15, 00:28
  #4
Medlem
Edward-Tellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ok, som novis har jag ingen aning om vad "hur du sköter dig" innebär riktigt...

Att du inte viftar med kniven eller luktar systembolag är en bra början.
Citera
2017-08-15, 04:05
  #5
Medlem
Googlas avatar
Aldrig hört talas om det där faktiskt Det var nytt
Citera
2017-08-15, 08:14
  #6
Medlem
Asklords avatar
Vet att några patienter fått göra likadant. Gemensamma faktorn var att dom hade missbruksproblematik.
Citera
2017-08-15, 11:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Vet att några patienter fått göra likadant. Gemensamma faktorn var att dom hade missbruksproblematik.

Ok, ja, nu har jag ingen missbruksproblematik, men det är möjligt att det handlar om nå´n slags koll. Var till en början på Vårdcentralen pga att jag sov dåligt och var nedstämd, men bland det första läkaren frågade var "vill du ha mediciner?" och då svarade jag att jag ville ha Propavan och hon skrev sedan ut SSRI och Alprazolam att hämta i dagsdoser...Fick känslan av att hon ifrån början trodde jag BARA var ute efter medicin och då något annat än Propavan.
Citera
2017-08-15, 11:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Aldrig hört talas om det där faktiskt Det var nytt

Tydligen vanligt på min Vårdcentral. De sa att det ibland är långa köer på grund av alla som ska hämta ut sina mediciner hos sköterskan. Men nu har jag bara hämtat ut vid ett par tillfällen och då var det ingen kö iaf. Men lite konstigt känns det att hämta två piller åt gången...
Citera
2017-08-15, 13:14
  #9
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ok, ja, nu har jag ingen missbruksproblematik, men det är möjligt att det handlar om nå´n slags koll. Var till en början på Vårdcentralen pga att jag sov dåligt och var nedstämd, men bland det första läkaren frågade var "vill du ha mediciner?" och då svarade jag att jag ville ha Propavan och hon skrev sedan ut SSRI och Alprazolam att hämta i dagsdoser...Fick känslan av att hon ifrån början trodde jag BARA var ute efter medicin och då något annat än Propavan.

Ja det är möjligt att hon tror det. Men då kan dom vara så vänliga att säga det. Fan, att hämta ut två tabletter åt gången håller inte i längden. Du kan ju fråga dom om du inte kan få hämta ut det som vanliga recept, på apoteket. Du har ju redan visat god vilja att samarbeta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback