Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-14, 21:00
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Jag tror att det är ganska dumt. Bättre att försöka ta sig igenom det utan alkohol. Det är en period man bara måste kämpa sig igenom! Du klarar det ♡<3
Tack igen! <3

Och tack för ert snack och stöd. Nu får det bli någon film.
Citera
2017-08-14, 21:01
  #14
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo.hant
Nu får det bli någon film

Titta på någon bra komedi.
Citera
2017-08-14, 21:02
  #15
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo.hant
Tack igen! <3

Och tack för ert snack och stöd. Nu får det bli någon film.

Välj en rolig film <3 ♡
Citera
2017-08-14, 21:14
  #16
Medlem
Smegmas avatar
Jag förstår dig. Det känns för jävligt när en nära vän går av dager. Jag har själv blivit av med fyra mycket nära vänner som jag gått i samma skolklass med inom en tvåårs period. Egentligen är det ofattbart att jag sitter här nu, men jag har haft tur och lite ryggrad, kurage och en bra familj som bryr sig. Men när det begav sig så var Vi fem. Nu är det bara jag kvar. Det är ett helvete att möta-/träffa föräldrarna på stan och man vet inte vad man ska säga. Sorry om jag tog det OT - men det kändes lite skönt att ventilera lite med tanke på ämnet.

Jonas - hängde sig i häktet.
Andreas - överdos i sängen.
Kenny - kniv i hjärtat.
Katarina - död i fyllekörning.

RIP!

Fan nu blir jag lipig...
__________________
Senast redigerad av Smegma 2017-08-14 kl. 21:24.
Citera
2017-08-14, 21:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jo.hant
Jag säger inte att det är mest synd om mig. Försöker inte tävla. Jag försöker ta hand om hans anhöriga. Jag har varit och besökt hans föräldrar och umgåtts med dem, och skriver till dem ibland. Jag hjälpte till med begravningen, hans bostad och andra praktiska grejer. Är väl medveten hur synd det är om dem, det gör jävligt ont att tänka på det.

Ganska kallt att du säger att det inte är "så synd" om mig ändå. Du vet inte vad vi hade eller vad vi gick igenom.

Nu sa jag inte att man inte ha rätt att tycka att det är jobbigt då det är det, klart att du ska sörja.
Det är helt normalt och nödvändigt. Försökte bara ge dig lite perspektiv!

Sörj att låt det ta sin tid! Men efter ett par år kunde iaf jag le och garva åt galna och roliga saker man hade gjort ihop.
Citera
2017-08-14, 21:45
  #18
Medlem
cybergrodans avatar
Jag beklagar, väldigt tråkigt.
Kvälls/nattpromenader är mitt bästa botemedel när jag är nere, gärna avslappnade musik eller ljudbok till det. Kanske värt att prova?
Citera
2017-08-14, 21:46
  #19
Medlem
Wretch32s avatar
Usch vad hemskt, jag beklagar sorgen.

Mvh
Citera
2017-08-14, 23:41
  #20
Medlem
Zedss avatar
Stå på dig vännen, kom ihåg att det är helt okej att vara ledsen ibland och det stärker oss alla i slutändan.
Må väl, bara PM:a om du behöver skriva av dig eller så.
Citera
2017-08-15, 00:43
  #21
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Köp en kyckling, rulla en joint och ta med dig packet för att tälta i skogen över natten.
Citera
2017-08-15, 07:24
  #22
Medlem
borrizs avatar
Beklagar verkligen din förlust ts.
Tycker du borde skapa några rutiner till årsdagarna:
Varför inte ta för vana att lägga blommor och/eller tända ljus på graven, befinner du dig på en annan ort så kan du gå till en lämplig minneslund.

Varför inte komplettera detta med att äta en bättre middag på kvällen?
Oavsett om du sitter själv eller med några vänner, så kan man avsluta kvällen med att skåla för din kompis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback