Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 19:47
  #1
Medlem
adamnows avatar
Provade idag att köpa lite bitcoin/eth på Coinbase, valde för hur mycket, vilken summa, valde payment method (som är mitt kontokort på Swedbank).

Därefter står det "Authorize your transaction
To complete a purchase using, you must first authorize the buy with your card issuer."

Då antar jag att jag skall starta mitt mobilID, men jag får aldrig möjlighet att knappa in min kod.

Jag provar att i Coinbase trycka på knappen "confirm buy", och sedan fastnar den i detta läge. Inget händer. Vad göra?

Tittar i historiken, där står trots allt att jag köpt etherium, men inga pengar har dragits från bankkontot, och jag har aldrig fått tillfälle att konfirmera köpet, utan knappen snarare hängde sig (i alla fall får jag den känslan)

Loggade ut, och när jag nu loggar in igen, syns det inte att jag köpt något eth

Och en annan sak, när jag väl, om jag lyckas köpa något eth/bitcoin, var hamnar det då, det finns en function som heter vault i coinbase, och har inte konfigurerat den ännu, men pengarna måste väl isåfall hamna i någon temporär wallet i coinbase, eller hur fungerar det?
Citera
2017-09-03, 00:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
Provade idag att köpa lite bitcoin/eth på Coinbase, valde för hur mycket, vilken summa, valde payment method (som är mitt kontokort på Swedbank).

Därefter står det "Authorize your transaction
To complete a purchase using, you must first authorize the buy with your card issuer."

Då antar jag att jag skall starta mitt mobilID, men jag får aldrig möjlighet att knappa in min kod.

Jag provar att i Coinbase trycka på knappen "confirm buy", och sedan fastnar den i detta läge. Inget händer. Vad göra?

Tittar i historiken, där står trots allt att jag köpt etherium, men inga pengar har dragits från bankkontot, och jag har aldrig fått tillfälle att konfirmera köpet, utan knappen snarare hängde sig (i alla fall får jag den känslan)

Loggade ut, och när jag nu loggar in igen, syns det inte att jag köpt något eth

Och en annan sak, när jag väl, om jag lyckas köpa något eth/bitcoin, var hamnar det då, det finns en function som heter vault i coinbase, och har inte konfigurerat den ännu, men pengarna måste väl isåfall hamna i någon temporär wallet i coinbase, eller hur fungerar det?

Dagens tips.....håll dig långt ifrån Coinbase, bara massa problem. Du kan gå in och läsa kommentarerna på FB/coinbase så fattar du vinkeln. Coinbase support är obifintlig verkar det som på folk, själv har jag inte fått svar på mitt mail som jag skickade igår. Inte nog med att dom tar dryga avgifter, dom håller på mina 12k med. Kan ju bara hoppas att det löser sig till veckan.
Citera
2017-09-03, 04:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
Provade idag att köpa lite bitcoin/eth på Coinbase, valde för hur mycket, vilken summa, valde payment method (som är mitt kontokort på Swedbank).

Därefter står det "Authorize your transaction
To complete a purchase using, you must first authorize the buy with your card issuer."

Då antar jag att jag skall starta mitt mobilID, men jag får aldrig möjlighet att knappa in min kod.

Jag provar att i Coinbase trycka på knappen "confirm buy", och sedan fastnar den i detta läge. Inget händer. Vad göra?

Tittar i historiken, där står trots allt att jag köpt etherium, men inga pengar har dragits från bankkontot, och jag har aldrig fått tillfälle att konfirmera köpet, utan knappen snarare hängde sig (i alla fall får jag den känslan)

Loggade ut, och när jag nu loggar in igen, syns det inte att jag köpt något eth

Och en annan sak, när jag väl, om jag lyckas köpa något eth/bitcoin, var hamnar det då, det finns en function som heter vault i coinbase, och har inte konfigurerat den ännu, men pengarna måste väl isåfall hamna i någon temporär wallet i coinbase, eller hur fungerar det?

Regga dig på kraken, verifiera dig för tier 2 (tar bara några minuter) och så kan du skicka upp till 2000€ per dag tror jag. Överföringen gör du enkelt från ditt bankkonto och dyker upp nästa bankdag hos Kraken. Sedan är det bara att köpa.

På det här sättet slipper du Coinbases sjuka fees på typ 3% (Kraken betalar du ~0.2% i början, och det blir en mindre %-sats desto mer du köper/tradar)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback