Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 18:56
  #1
Medlem
Hej på er !
Ser många trådar om relationer som pajat eller är dåliga. Vill gärna läsa en tråd om hur det är i en relation som är jävligt bra och vad som gör det just till en sån bra relation. Både gamla och nya relationer.

Jag är exempelvis en sån tjej som försöker att hålla sexet extra najs och varierat, även fast man bor ihop. Jag märker att det går hem hos min partner. Samt att jag kan fixa med saker han egentligen ska göra när han är trött, utan att han vet eller förväntar sig det.
Och han kan exempelvis ha tappat upp ett bad åt mig när jag kommer hem om han vet att jag haft en seg dag etc etc....

Vad finns det för bra och uppskattat beteende för att hålla någonting bra och stadigt vid liv och bli bättre ? Både sexuellt och generellt.

Citera
2017-08-14, 19:36
  #2
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Jag håller med dig ts. Att man ser till att hålla sexet igång och spännande, samt att man gör småsaker för varandra i vardagen. Ofta betyder de där små ansträngningarna mycket mer än om man planerar något stort.
Jag tror på att uppskatta varandra!
Citera
2017-08-14, 22:21
  #3
Medlem
kl4sseKocks avatar
Uppskatta och inte ta varandra för givet, inte heller låta vardagen vara för monoton.
Som ni är inne på göra det där lilla extra i vardagen.

Men fram för allt att kunna prata med varandra.
Citera
2017-08-14, 22:27
  #4
Avstängd
TantRossins avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av djupdykare
Hej på er !
Ser många trådar om relationer som pajat eller är dåliga. Vill gärna läsa en tråd om hur det är i en relation som är jävligt bra och vad som gör det just till en sån bra relation. Både gamla och nya relationer.

Jag är exempelvis en sån tjej som försöker att hålla sexet extra najs och varierat, även fast man bor ihop. Jag märker att det går hem hos min partner. Samt att jag kan fixa med saker han egentligen ska göra när han är trött, utan att han vet eller förväntar sig det.
Och han kan exempelvis ha tappat upp ett bad åt mig när jag kommer hem om han vet att jag haft en seg dag etc etc....

Vad finns det för bra och uppskattat beteende för att hålla någonting bra och stadigt vid liv och bli bättre ? Både sexuellt och generellt.

[/QUOTE
]

Nu vet jag ju inte, om du håller på och nå fram till 'guldbröllops strecket', alltså 50 år tillsammans, så det kommer bli 'upp för backa' om du bara tror, att sex'et ska hålla er ihop
Citera
2017-08-15, 07:41
  #5
Medlem
Sirianas avatar
Kort och gott: bry dig om din partner.
Var intresserad.
Bli inte så pass bekväm att du börjar ta din partner för givet.
Ge komplimanger (och mena dom!)
Ta på varandra.
Ha överseende med din partners små egenheter (detsamma gäller åt andra hållet också såklart).
Visa uppskattning.
Stärk varandra vid motgångar.
Ha sex och ha kul!
Citera
2017-08-15, 12:50
  #6
Medlem
[quote=TantRossin|61501754]
Citat:
]

Nu vet jag ju inte, om du håller på och nå fram till 'guldbröllops strecket', alltså 50 år tillsammans, så det kommer bli 'upp för backa' om du bara tror, att sex'et ska hålla er ihop


Ville bara starta tråden med något jag vet att min partner uppskattar. Mer som ett exempel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback