Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 15:18
  #1
Medlem
leffe.js avatar
Vet i fan var detta passar men jag chansar..
Telia tvingade på oss en bandbredd på 100/100 vare sig vi behövde det eller inte och nu har jag märkt att YouTube inslagen(en del) hackar.
En kompis sade att man skall ställa ner upplösningen på Youtube då datorn inte orkar med en högre bandbredd.
Har inte gjort detta ännu, påverkar detta kvalitén på det som visas?
Citera
2017-08-14, 15:27
  #2
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
Vet i fan var detta passar men jag chansar..
Telia tvingade på oss en bandbredd på 100/100 vare sig vi behövde det eller inte och nu har jag märkt att YouTube inslagen(en del) hackar.
En kompis sade att man skall ställa ner upplösningen på Youtube då datorn inte orkar med en högre bandbredd.
Har inte gjort detta ännu, påverkar detta kvalitén på det som visas?

Både datorn och din uppkoppling lär med enkelhet palla med vad Youtube strömmar. Gissar snarare på dåligt uppdaterad webbläsare eller plugins som ställer till det.
Citera
2017-08-14, 16:28
  #3
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Både datorn och din uppkoppling lär med enkelhet palla med vad Youtube strömmar. Gissar snarare på dåligt uppdaterad webbläsare eller plugins som ställer till det.
Ja kanske det. Men innan hade jag 10/10 och då fanns det inga problem. Det blir att kolla upp alternativen. För det är ganska irriterande med "hackande" inslag.
Citera
2017-08-14, 17:26
  #4
Medlem
Själva bandbredden för en video bör inte vara problem för någon dator att hantera.
Är det dock en gammal/inte så bra dator kan det dock vara tungt för den att spela upp högupplösta videoklipp.

Så ja, det kan hjälpa att ställa ner upplösningen på youtubeklippen, men inte på grund utav själva bandbredden då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback