Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 14:10
  #1
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Oj om detta stämmer har vi en intressant framtid till mötes Det sägs ju att unga är våran framtid. När gamlingar dör dör konservatism, rasism, personer som Trump har ingen chans när den äldre generationen väl är six feet under Zara Larsson

Vilka studier lutar sig squwaker på?
Är detta en trend vi kommer se i Sverige. Kan SD gynnas av genzennials röster till valet
Varför är det just progressiv vänsterpolitik unga överger? Tenderar unga att vara mer fascistisk i sitt tänk? Eftersträvar unga en mer mittenposition i politiska sammanhang Det lyfts fram att unga i USA överger demokraterna och republikanerna Vad innebär skiftet i åsikter för framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av squwaker.org
Those born after 1995 are fiscally conservative, staunchly support personal freedoms, national security, counter-terrorism, cyber-security, and in some cases, isolationism. This “Post-Millennial” generation will be the most conservative generation in the last 70 years, meaning that your niece is more likely to be a fascist than your great-grandfather
Citera
2017-08-14, 14:11
  #2
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jag blev så till mig att jag glömde att länka till själva analysen.

https://squawker.org/analysis/studie...g-genzennials/
Citera
2017-08-14, 14:59
  #3
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag tror det är så.

The kids are AltRight.

Citera
2017-08-14, 16:05
  #4
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag tror det är så.

The kids are AltRight.


Snyggt Det kräver en skål framtiden ser inte alltför mörk ut. Den gamle Socrates hade fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
The children now love luxury. They have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise.
Citera
2017-08-16, 11:46
  #5
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Snyggt Det kräver en skål framtiden ser inte alltför mörk ut. Den gamle Socrates hade fel.

Sokrates hade nog rätt, men idag utgörs den äldre generationen av 68-vänstern, och så klart tycker de att ungdomen bär sig illa åt när de anser att deras föräldrar bör klara av att hålla ihop sina äktenskap, ta ansvar som vuxna och fatta klokare politiska beslut.

Som förälder märker jag att barnen nuförtiden diskuterar viktiga samhällsfrågor och de är ingalunda omedvetna om viktiga problem när det t ex gäller invandringsrelaterade svårigheter, feminism och illa fungerande rättsväsende.

Dagens barn, födda på 2000-talet, har det inte så lätt. Det är en otryggare skolmiljö, otryggare utomhus, sämre samhälle utifrån flera parametrar, och de märker ofta av detta in på bara skinnet.
Citera
2017-08-16, 12:21
  #6
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Sokrates hade nog rätt, men idag utgörs den äldre generationen av 68-vänstern, och så klart tycker de att ungdomen bär sig illa åt när de anser att deras föräldrar bör klara av att hålla ihop sina äktenskap, ta ansvar som vuxna och fatta klokare politiska beslut.

Som förälder märker jag att barnen nuförtiden diskuterar viktiga samhällsfrågor och de är ingalunda omedvetna om viktiga problem när det t ex gäller invandringsrelaterade svårigheter, feminism och illa fungerande rättsväsende.

Dagens barn, födda på 2000-talet, har det inte så lätt. Det är en otryggare skolmiljö, otryggare utomhus, sämre samhälle utifrån flera parametrar, och de märker ofta av detta in på bara skinnet.

Jag skrev lite skämtsamt om den gamla filosofen Jag tror du har rätt som lyfts fram i artikeln har dagens barn vuxit upp med konsekvenserna av maktelitens val (68-vänstern) och levt igenom en komplicerad ekonomisk kris Ungarna är mer pålästa och mindre pk, ungar vågar och väljer att ifrågasätta msm. Vuxit upp i en tid då public service inte är centralt Med mångkultur har ungarna lärt sig om fake news mångkultur är inte bara negativt Mina vänner med utomeuropeiska rötter ifrågasätter media och makteliten på ett sätt många svenskar verkligen inte vågar Skiter i om media och makteliten stämplar rasist i pannan. Samma unga ska ordna boende i bostadsbristens Sverige och jobb i ett land som lönedumpar och ger sämre villkor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback