Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-14, 16:53
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Men det du säger stämmer ju inte heller, men det kanske passade din agenda?

Om man läser artikeln så framgår det ju att hon fick några kommenterar varav 1 var av sexistisk karaktär och då sjukskrev hon sig (jag vet inte hur många veckor du kan vara hemmifrån jobbet om någon kommenterat dig, men normalt kan man inte vara hemma så länge).
Så summa summarum var det (tydligen) 1 kommentar som bedömdes (idag) sexistisk.
Skadeståndet är givetvis höjt. Men du måste ju starta i rätt ände...

En kommentar bedömdes vara av sexistisk karaktär men skadeståndet fick hon eftersom man ansåg att hon blivit felaktigt avskedad, vad jag förstår. Dvs du kan inte knata till polisen och anmäla att du har råkat höra en sexistisk kommentar och bara casha in miljonerna, som det låter i trådstarten.
Citera
2017-08-14, 17:11
  #14
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
En kommentar bedömdes vara av sexistisk karaktär men skadeståndet fick hon eftersom man ansåg att hon blivit felaktigt avskedad, vad jag förstår. Dvs du kan inte knata till polisen och anmäla att du har råkat höra en sexistisk kommentar och bara casha in miljonerna, som det låter i trådstarten.

Så alltså i princip kan man göra som Moa Ljung föreslog... stanna hemma om man fått lite kommentarer och vänta på avsked för att sedan strida i rätten (det tog lång tid för henne, men hade ju inte tagit alls lika lång tid om detta skett idag).

Men jag fattar det som dig (skadeståndet var för en felaktig avsked). Men måste se starten och det var trots allt ett par kommenterar troligen, men det var 10 år sedan. Var av 15 av dem (vi vet ju dock inte om allt var av kommentar karaktär men jag antar det) var inte ens idag godtagbara sexistiska sådana.

Så i mitt huvud var det för hon kunde hantera manlig jargong i ett troligtvis mansdominerat arbetsplats (BAE System)...

Det är bara att vända på det om det hade varit ex. en manlig fritidsfröken... det hade ALDRIG fungerat (om han nu inte varit homosexuell eller något kanske.)
__________________
Senast redigerad av 4yoonly 2017-08-14 kl. 17:15.
Citera
2017-08-14, 18:08
  #15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Fast riktigt så enkelt var det ju inte. Förstås. Men det passade väl inte din agenda att delge oss det.

Lite mer kött på benen får man här, där det bl.a. framgår att det handlar om skadestånd för ett felaktigt avsked och inte för att hennes små rosenöron råkat få höra en sexistisk kommentar. I sisådär tio år har man tydligen ältat detta i domstolar och nu är det avgjort till hennes fördel, för andra gången vad jag förstår.

https://www.thesun.co.uk/news/414045...-compensation/
Självklart var det mer till historien är vad TS delade med sig. Tyvärr kommer detta undgå dem flesta då dem läser rubriken och TS inlägg och direkt tar det som sanning och fakta då det passar deras kvinnohatande agenda. Flashback i ett nötskal. Gnäll på att folk litar blint på PK media för att sen blint lita på alternativ media samt alla flashback inlägg som passar sin agenda.
Citera
2017-08-14, 18:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så alltså i princip kan man göra som Moa Ljung föreslog... stanna hemma om man fått lite kommentarer och vänta på avsked för att sedan strida i rätten (det tog lång tid för henne, men hade ju inte tagit alls lika lång tid om detta skett idag).

Men jag fattar det som dig (skadeståndet var för en felaktig avsked). Men måste se starten och det var trots allt ett par kommenterar troligen, men det var 10 år sedan. Var av 15 av dem (vi vet ju dock inte om allt var av kommentar karaktär men jag antar det) var inte ens idag godtagbara sexistiska sådana.

Så i mitt huvud var det för hon kunde hantera manlig jargong i ett troligtvis mansdominerat arbetsplats (BAE System)...

Det är bara att vända på det om det hade varit ex. en manlig fritidsfröken... det hade ALDRIG fungerat (om han nu inte varit homosexuell eller något kanske.)

Nej, det kan man inte. Stannar man bara hemma så förtjänar man att bli avskedad. Hon blev sjukskriven, dvs folk som har gått en riktigt lång utbildning och borde veta vad de snackar om bedömde att hon inte var kapabel att arbeta. Ingen har ifrågasatt den slutsatsen, vad jag kan se.

Fast det borde fungera och gör det inte det så är det fel och något att bli upprörd över. Är det så jävligt på en arbetsplats att folk blir sjukskrivna på kuppen - och så var det ju tydligen här - och sedan avskedade på felaktiga grunder så ska det kännas för företaget, tycker jag. (Fast jag kan tycka att skadestånden i USA och ev England som jag inte känner till så mycket om, ibland är rent löjligt höga.) Folk ska fan inte behöva bli sjuka av att gå till jobbet pga något som är så förhållandevis enkelt ordnat som en jargong som har spårat ur och usla chefer som inte kan ta hand om sin personal.
Citera
2017-08-16, 21:29
  #17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-08-29, 19:15
  #18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Utan att ha läst domen är det svårt att säga något. Avskedandet verkar ha varit felaktigt, vilket ger rätt till skadestånd. Hon verkar ju även ha varit utsatt för andra typer av trakasserier.

Som kvinna söker man ju alltid efter nya sätt att tjäna STORA pengar på, och tidigare var prostitution det enda alternativet. Idag kan vi lättare bli miljonärer genom att stämma mansgrisar för könsdiskriminering. En betydligt bekvämare väg till rikedom än att gå på gatan, iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback