Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-14, 09:20
  #1
Medlem
Citat:
Mannen promenerade vid 19-tiden på lördagen längs Bangårdsgatan i Uppsala centrum när fyra yngre män plötsligt började slå och sparka honom. Innan de försvann ryckte de av honom hans halskedja.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/na...r-4726241.aspx

Bangårdsgatan ligger alltså precis vid centralstationen där det driver omkring gäng med heroinmissbrukande hazarer och även marockaner. Inte helt orimligt att gärningsmännen hör till någon av dessa grupper.
Citera
2017-08-14, 09:31
  #2
Medlem
Mullrets avatar
Man får ha en tjurpese med sig i rocken nu och i framtiden. Försvara sig måste väl fortfarande vara tillåtet i Sverige ? Eller har feministmaffian i rättsväsendet tagit bort den delen till förmån för alla hazarer i riket ?
Citera
2017-08-14, 09:41
  #3
Medlem
sajebiss avatar
Länk till själva händelsen och inte bara till UNT.....

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/60...d-4725777.aspx

Det första jag tänker på när jag hör man och halskedja i samma mening är homofili. Gubben fick antagligen spö av någon som han har köpt eller försökt köpa sex av.
Citera
2017-08-14, 09:41
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man får ha en tjurpese med sig i rocken nu och i framtiden. Försvara sig måste väl fortfarande vara tillåtet i Sverige ? Eller har feministmaffian i rättsväsendet tagit bort den delen till förmån för alla hazarer i riket ?

Vad är tjurpese för nått? Är det något som faller under knivlagen?
Citera
2017-08-14, 09:48
  #5
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Vad är tjurpese för nått? Är det något som faller under knivlagen?

En torkad tjurpenis som används i stället för batong. Från en Norsk folksaga.

“Först skall jag åderlåta dig,“ sade han; och så lade han mannen hufvudstupa på långbänken och band honom väl fast med tömmarna, så kom tjurpesen fram, och till att dänga honom igen allt hvad han orkade; mannen jämrade sig och skrek, ty ryggen var sårig, och det sved i bara köttet, och gossen dängde på, så det icke var någon måtta på det.

Även i Bombi Bitt och jag omtalas detta redskap. Bok av Fritjof Nilsson Piraten.
__________________
Senast redigerad av Mullret 2017-08-14 kl. 09:50.
Citera
2017-08-14, 10:01
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Vad är tjurpese för nått? Är det något som faller under knivlagen?

Det är benet i tjurens könsorgan. 70-80 cm långt, fjädrande och 1-2 cm tjockt. Har traditionellt använts som ett mellanting mellan piska och batong och för att fösa boskap.
Citera
2017-08-14, 11:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Länk till själva händelsen och inte bara till UNT.....

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/60...d-4725777.aspx

Det första jag tänker på när jag hör man och halskedja i samma mening är homofili. Gubben fick antagligen spö av någon som han har köpt eller försökt köpa sex av.

Varför tänker du det? Känns långsökt.
Det har jag svårt att tro faktiskt. Varit flera fall senaste året i området då man har slitit halskedjor av äldre. Vet att minst en av dom gick ut i media och pratade om det, tror inte han hade gjort det om det varit något skumt överhuvudtaget.
Citera
2017-08-14, 11:48
  #8
Avstängd
Vem köper upp avslitna halskedjor?
Borde man inte bli misstänksam om man handlar med guld och någon kommer in ned ett hekto trasiga smycken? Eller smälter man ner dem först? Är inte det minst lika misstänkt i så fall!

Eller var det ett kristet kors som någon representant för fredens och kärlekens religion ville avlägsna?
Citera
2017-08-14, 11:59
  #9
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Varför tänker du det? Känns långsökt.
Det har jag svårt att tro faktiskt. Varit flera fall senaste året i området då man har slitit halskedjor av äldre. Vet att minst en av dom gick ut i media och pratade om det, tror inte han hade gjort det om det varit något skumt överhuvudtaget.

Kanske är långsökt men det har ju hänt förr - inte minst i Uppsala - att fikusar råkat illa ut, plus att min gay-o-meter börjar väsnas ganska rejält när jag läser om karlar som springer omkring med smycken.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vem köper upp avslitna halskedjor?
Borde man inte bli misstänksam om man handlar med guld och någon kommer in ned ett hekto trasiga smycken? Eller smälter man ner dem först? Är inte det minst lika misstänkt i så fall!

Eller var det ett kristet kors som någon representant för fredens och kärlekens religion ville avlägsna?

Kanske samma typ av människor som köper upp stulna mobiler utan varken laddare eller kvitton.
Citera
2017-08-14, 12:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Kanske är långsökt men det har ju hänt förr - inte minst i Uppsala - att fikusar råkat illa ut, plus att min gay-o-meter börjar väsnas ganska rejält när jag läser om karlar som springer omkring med smycken.
Det finns en del män i lite högre ålder som har halskedja (och solariebränna, uppknäppt skorta etc.) som ett arv från 70/80-talet. Raggar gärna på jämnåriga tanter.
Citera
2017-08-14, 12:35
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Kanske är långsökt men det har ju hänt förr - inte minst i Uppsala - att fikusar råkat illa ut, plus att min gay-o-meter börjar väsnas ganska rejält när jag läser om karlar som springer omkring med smycken.



Kanske samma typ av människor som köper upp stulna mobiler utan varken laddare eller kvitton.

Det finns en hyfsad andrahandsmarknad för mobiler, men knappast för avslitna smycken.
Citera
2017-08-14, 13:17
  #12
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det finns en hyfsad andrahandsmarknad för mobiler, men knappast för avslitna smycken.

Guldbrev.se
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback