Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-15, 13:30
  #37
Avstängd
Detta med choklad är helt överdrivet här i sverige. känner många som gett coklad till hunden utan problem men visst ska man inte göra det

Det lilla din vovve slicka upp kommer den inte märka av något. Ta det lugnt o slapna av gumman. det är inte bra för hjärtat att brusta upp i onödan. Tänk på vovven
Citera
2017-08-15, 13:38
  #38
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Detta med choklad är helt överdrivet här i sverige. känner många som gett coklad till hunden utan problem men visst ska man inte göra det

Du behöver nog läsa på lite mer då. Skyfflar man ner en deciliter Ögonkakao (i princip ren kakao alltså) i en sönderavlad lättviktare så kan man räkna med ond bråd död som följd. Dessa hundar tål i princip inget annat än just hundmat rent generellt. Men visst, de kan klara sig fint om de får i sig några bitar skitchoklad som knappt innehåller någon kakao alls. En större mängd kakao är definitivt inte bra.
Citera
2017-08-15, 19:43
  #39
Medlem
Jag hoppas det gick bra med din vovve. Har alltid koltabletter hemma efter att jag hade en hund som ätit choklad. Kolet binder. Min hund fick cirkulationsrubbningar efter chokladintaget. Fick 2 dgr stationär vård.Hon stal min inslagna julklapp. Den utländska chokladen är farlig en liten bit av en ruta ta död på hunden. Chokladen min fick i sig var en hederlig Marabou
Citera
2017-08-15, 19:49
  #40
Medlem
Har du stark senap hemma kan du framkalla kräkningar om du tar på fingret och smeter upp det i gommen på hunden.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback