Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-19, 09:35
  #13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obezer
Sluta vara sådan snorvalp, stötta din mammas vilja istället. Livet handlar inte bara om pengar. Dessutom så tjänar en sjuksköterska efter 1-2års erfarenhet inom bemanning drygt 35-40 efter skatt
Ja, det gäller ju alla, sjuksköterskornas signum är ju överbetaldhet. Och de flesta, gärna medelsvensson med 3 miljoner i bolån, jobbar gärna under osäkra bemaningsanställningar. Vafan någon månad ibland kan väl amorteringarna vänta?
Citera
2017-08-19, 10:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makelele
Min morsa jobbar just nu som distriktschef på en förvaltningsmyndighet men har börjat tröttna på sitt jobb och har nu sökt och kommit in på sjuksköterskeprogrammet.
Vi är 5 st i familjen och nu blir det då bara farsan som ska försörja oss alla, jag försöker att övertala henne om att det är en dålig idé då lönen är mer än hälften av det hon har nu och att vi kommer få ett helvete i 3 år men hon har inte ännu inte ändrat sig.
Vet ej om jag har så mycket mer att säga till om, men lite argument att föra fram vore inte fel.

Bortsett från schemakrockar så är det väldigt få utbildningar som man inte kan jobba heltid vid sidan av, blir ju förvisso lite svårare om man har familj så därför undrar jag över åldern på barnen?, är dom väldigt unga så är det inte särskilt lämpligt att läsa heltid + jobba 50% eller mer även om det är genomförbart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback