Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2017-08-14, 00:47
  #1
Medlem
Ålder: 23
Kön: kille
Vikt: 90kg
Tidigare erfarenheter: inget

Åkte till amsterdam en helg med en polare för att ta det lugnt och kolla runt i staden.
Varken jag eller "K" (som han får heta) hade några planer på att ta droger den resan.
Men efter några öl och groggar bestämde jag mig för att "prova" lite röka ändå. (Har aldrig tagit annat än alkohol tidigare).

Jag gick in på en coffeshop och förklarade läget och sa att jag ville ha "nybörjarröka".
Sagt och gjort, jag fick en stor joint och gick ut ur butiken.
Jag har ingen aning om vad jag fick i jollen.
K som är mer erfaren än mig hade valt ut en fin bänk i en park 100 meter från hotellet vi bodde på.
Jag gick och satte mig bredvid honom och vi tände på.
Mitt hjärta dunkade så fruktansvärt hårt av nervositet att jag trodde det skulle komma ut ur bröstkorgen.
Efter att ha passat jollen mellan varandra några gånger började K prata om hur fint syrsorna lät. Och att allt började sakta ner i tempo.
Jag kände ingenting så jag tog två riktigt stora bloss och höll inne röken länge.

Nu började der hända grejer!
Allt började snurra och svetten forsade ner från min panna.
Jag sa till K att jag måste spy.
Han höll ett hårt tag i mig och ledde mig bort från bänken för jag kunde inte gå själv.
Jag kastade mig ner på gräset på alla 4 och började spy.
Men gräset som jag låg i var brännäslor så det brände på som fan på armarna och benen.

Jag låg kvar i nässlorna i ca 20 minuter och spydde, då hade det värsta snurret försvunnit.

Jag ville nu gå tillbaka till hotellet men hade ingen aning om vart vi var. (haha)

K visade den korta vägen till hotellet och sa till mig att vänta utanför en stund.
Jag stod och lutade mig mot hotellväggen och det kändes som jag var en flagga.
Jag liksom fladdrade med hela kroppen från arm till arm kändes det som.
K kom tillbaks med 2 coca-cola flaskor som vi svepte innan vi gick in till hotellrummet.

Väl på rummet däckade jag på toalettgolvet efter ha gjort helikoptern framför K.

Summa sumarum så var det inte värt att prova men jävlar vad vi skrattat i efterhand.
Och jag är glad att min kompis höll mig lugn hela tiden.


Tack för mig
Citera
2017-08-14, 01:08
  #2
Medlem
Blanda inte alkohol och cannabis, speciellt inte om du aldrig provat.
Det brukar ofta leda till att allting snurrar även för en erfaren rökare, vilket slutar med att man bara ligger och spyr.
Citera
2017-08-14, 01:23
  #3
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Ingen bra idé att blanda nej, men vilken typ av cannabis var det, det kan väl tänkas eventuellt ha påverkat också? Men man mår ibland inte helt bra när man börjar knarka första gången, man spyr ju nästan garanterat första gången på horse, så det fungerar säkert bättre nästa gång för dig.
Citera
2017-08-14, 01:51
  #4
Medlem
Xer0s avatar
Skummade igenom, det känns som att du failade.
Citera
2017-08-14, 05:49
  #5
Medlem
första snefyllan på röka & alkohol glömmer man aldrig
Citera
2017-08-14, 14:54
  #6
Medlem
Krickerts avatar
Ja är man inte van med att röka och dricka samtidigt så kan det bli snurrigt.
Citera
2017-09-01, 15:39
  #7
Medlem
förmodligen tog du för mycket. prova mindre nästa gång och sen trappa sakta uppåt. Behövs inte mycket g om man druckit heller. Inget att rekommendera.
Citera
2017-09-04, 13:58
  #8
Medlem
Vi har alla varit där TS! Kan hända även om man rökt i flera år. Nästa gång (om du gör det) så prova att va nykter och förbered med lite snacks, läsk och en bra film så ska du se att det blir underbart
Citera
2017-09-04, 15:22
  #9
Medlem
Du rökte helt enkelt för mycket.
Om du får för dig att prova igen bör du börja med några få bloss, och vänta ett tag innan du fortsätter. Ofta räcker det med mindre än man tror.
Citera
2017-09-05, 05:24
  #10
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
Vi har alla varit där TS! Kan hända även om man rökt i flera år. Nästa gång (om du gör det) så prova att va nykter och förbered med lite snacks, läsk och en bra film så ska du se att det blir underbart

Exakt, röka + alkohol är ingen bra blandning alls. Jag har inte rökt mycket mer än några år, men blivit några hg grönt som rökts upp. Klarar inte att ta några enstaka bloss om jag har druckit. Slutar alltid med att man kramar om toan rätt hårt..

Som Datormannen sa. Köp lite godis, läsk och kanske beställa en pizza. Börja även med några få bloss, se hur det känns. Hur van rökare du än är så kan det alltid bli för mycket (snurrigt och illamående). Händer den även den bästa av oss.
Citera
2017-09-05, 10:28
  #11
Medlem
Soluss avatar
Härligt värre! Om du faktiskt är nyfiken på cannabis så rekommenderar jag att du testar det utan alkohol eller andra droger inblandat.

Jag gjorde precis som du första gången jag testade cannabis för en himla massa år sedan och det slutade på liknande vis med spyor över i en kollegas badkar, med kollegan och mina två chefer i rummet intill. Vilka briljanta idéer man får efter tolv groggar för mycket.

Du var helt enkelt för ivrig att känna ruset och rökte för mycket efter att du, åtminstone för att blanda med cannabis, druckit för mycket. Tillsammans blir liksom etanol och THC extremt skruvat på ett ofta kroppsligt vis. Det är åtminstone vad jag erfarat.

Jag har rökt ett antal gånger efter min debut, med och utan alkohol, men aldrig blivit ett fan.
Citera
2017-09-06, 21:14
  #12
Medlem
No6s avatar
Fick samma reaktion på Cannabis första gången, och även jag blandade med alkohol. Eller snarare på fyllan fick jag idén att röka, dålig idé. Har inte vågat provat sedan dess då jag misstänker att den panikångest jag hade i ca 2 veckor efter(helt utan förklarlig anledning) berodde på gräset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback