Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 23:03
  #1
Avstängd
4Honors avatar
En kompis kom med ett jävligt udda resonemang för ett tag sedan. Det är udda i mina öron, men ni kanske håller med?

Hon hade en ny pojkvän som var så jävla c00l och hatade invandrare. Då påpekar tjejen att pojkvännen brukar äta ute, och det han äter är kebab, och det är utlänningar som lagar maten - så han ska vara tacksam.

Men vad fan, så är det väl inte? Han fick inte mat, utan han gav pengar och fick mat tillbaka, eftersom det erbjöds mat i utbyte mot pengar. Ingen har gjort den andre en tjänst, samtidigt som de båda har fått det de ville ha.

Vad tycker ni?
Citera
2017-08-13, 23:07
  #2
Medlem
Tydligen är servicen på kebabstället så pass bra att pojkvännen ständigt återkommer, då borde han väl vara tacksam att han får den maten han vill ha till ett ok pris? I annat fall skulle han ju inte återkomma, speciellt som man kan välja mellan massor av olika restauranger.
Citera
2017-08-13, 23:10
  #3
Avstängd
4Honors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tydligen är servicen på kebabstället så pass bra att pojkvännen ständigt återkommer, då borde han väl vara tacksam att han får den maten han vill ha till ett ok pris? I annat fall skulle han ju inte återkomma, speciellt som man kan välja mellan massor av olika restauranger.
Tacksam över att han får mat till ett ok pris. Han får dock samma mat, tillagad av andra personer, möjligtvis bättre eller sämre, om han går till ett annat ställe. Det köper jag inte.

Fast iofs, om jag tänker på att jag ska köpa knark, då är jag ju tacksam över att det finns någon som tillhandahåller det, trots att jag betalar. Hmm, tänkte inte efter ordentligt.
Citera
2017-08-13, 23:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Tacksam över att han får mat till ett ok pris. Han får dock samma mat, tillagad av andra personer, möjligtvis bättre eller sämre, om han går till ett annat ställe. Det köper jag inte.

Fast iofs, om jag tänker på att jag ska köpa knark, då är jag ju tacksam över att det finns någon som tillhandahåller det, trots att jag betalar. Hmm, tänkte inte efter ordentligt.

Så länge man får någonting för sina pengar som man uppskattar så ska man väl vara tacksam. Utan invandrarna inga eller få kebabställen. På samma sätt kan man uppskatta tyskar för sina bilar, amerikaner för underhållning osv
Citera
2017-08-14, 07:23
  #5
Medlem
the juntos avatar
Jag är tacksam när jag får god mat till ett bra pris. Varför skall jag inte vara tacksam? Bara för jag betalt? Känns som en typiskt inställning av dagens kids.
Citera
2017-08-14, 07:33
  #6
Medlem
borrizs avatar
Vilken sten har du vuxit upp under ts?

Att säga tack när man blir serverad handlar inte om tacksamhet, utan om du är någorlunda väluppforstrad eller ej.
Citera
2017-08-14, 16:22
  #7
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vilken sten har du vuxit upp under ts?

Att säga tack när man blir serverad handlar inte om tacksamhet, utan om du är någorlunda väluppforstrad eller ej.

This. Är jag ute och äter så tackar jag när maten kommer likaså då de kommer med drycken, bestick och liknande. Ett vänligt "Tack" säger man och har inget att göra med att man är tacksam över att få en öl och lite bestick utan av ren hövlighet.
Citera
2017-08-14, 19:02
  #8
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vilken sten har du vuxit upp under ts?

Att säga tack när man blir serverad handlar inte om tacksamhet, utan om du är någorlunda väluppforstrad eller ej.

Läs trådstarten igen, den handlar inte om man ska säga tack eller inte, utan om man ska känna tacksamhet.

Jag brukar aldrig känna mig tacksam när jag får något som jag har betalat för, det resonamanget är ju ganska efterblivet. Men om jag gillar maten så brukar jag visa min uppskattning genom att säga det och/eller komma tillbaka som gäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback