Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 22:59
  #1
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
En ny 1% klubb i Sverige. Har varken med I.M.A. eller SBM att göra, verkar det som.

Dessa trådar brukar läggas under Samhälle/Organiserad brottslighet men jag väljer att starta tråden här. Mod får flytta tråden i fall de vill, så klart.


Klubbens HQ beskriver:
"We are an international 1% motorcycle club located in Thailand, Sweden, Germany and Australia"

Den svenska sidan på Facebook:
https://m.facebook.com/groups/1662446650738152

Eftersom de ger sig ut att vara 1% klubb är jag nyfiken på om de möter samma öde som Outlaws och Mongols...
Och så har vi även Satudarah på väg in.

En händelserik 2017/2018 för 1% MC.
Citera
2017-08-16, 18:52
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Motorcyklar och mopeder --> Organiserad brottslighet
/Moderator
Citera
2017-08-16, 19:03
  #3
Medlem
knullklassons avatar
Tufft! Vad uppgår csn-skulderna till i gänget?
Citera
2017-08-18, 19:32
  #4
Medlem
Ibland undrar jag hur dessa grupper klarar sig, då det finns rivaler som är mycket mycket större. Kommer inte dom här bli utpressade eller något?
Citera
2017-08-18, 19:42
  #5
Medlem
mainfurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Ibland undrar jag hur dessa grupper klarar sig, då det finns rivaler som är mycket mycket större. Kommer inte dom här bli utpressade eller något?
Det gör de inte.
Alla vill vara sina egna, det är mest "Wannabee" alltihop men fattar inte konsekvenserna. Vet fler som startat sina egna klubbar, hotfulla namn men ingen logik eller vett över huvudtaget.

En klubb startar just nu i Östersund, jag säger bara lycka till!
Överflöd av 1-3 medlemarsklubbar behövs inte!
Citera
2017-08-18, 19:54
  #6
Medlem
mainfurers avatar
Som exempel har ni först "välgörenhet" som det kallas:

Välgörenhet
1. BAKA (Svensk) , en nystartad kopia av originalet BACA
2. TACA, same shit

Friåkarklubb:
SCRC: Bra klubb, ovanstånde består av detta samt annat patrask

Wannabee:
In your way

Vi börjar så
Citera
2017-08-19, 01:17
  #7
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Som exempel har ni först "välgörenhet" som det kallas:

Välgörenhet
1. BAKA (Svensk) , en nystartad kopia av originalet BACA
2. TACA, same shit

Friåkarklubb:
SCRC: Bra klubb, ovanstånde består av detta samt annat patrask

Wannabee:
In your way

Vi börjar så
Utveckling av ditt inlägg:

Det finns ett rejält steg mellan vanlig mc och 1% mc. Båda kan finnas inom SBM, IMA eller köra sitt eget race (t.ex Satudarah).
Steget är något mindre mellan mc och mcc.
Och ytterligare ett steg mellan mcc och rc.

Den "stora massan" är ändå oberoende motorcyklister som är ofta med i SMC (Sveriges Motorcyklister). Gubbar och tanter som kör sina touring hojar till olika fikamöten. Absolut ingenting med klubbar att göra.

Sedan har vi nämnda välgöringhetsprojekt som t.ex BAKA. Dessa ska man inte blanda ihop med något av de jag listade ovan. Du kan vara med i en mc och även deltar i BAKA. BAKA och liknande handlar om ställningstagsnde, de är inte en mc/mcc/rc klubb. Det finns också mängder av "Facebook" klubbar som kör till och med ryggmärken och imiterar hela mc-konceptet.

Det är en salig soppa med skrivna och oskrivna regler. Dessa tolkas ibland väldigt annorlunda även av gamla rävar.

Notis: jag ser ofta här på FB hur tangetkrigarna kallar folk inom mc för patrask och allt möjligt.
Ja, det är ofta det något råare material som hittar sin ro inom mc men tro mig, inom klubbar finner man precis hela skalan av människor från ansvarsfulla och sköna snubbar till riktiga vrak.
__________________
Senast redigerad av IWasBornSixtySix 2017-08-19 kl. 01:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback