Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-14, 11:48
  #25
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Hejsan!

Jag slås ibland av att jag känner mig avundsjuk och nästan förbannad på folk som alltid haft det lätt i livet. Själv har jag familjetrauma som har ställt till en jävla massa problem i skallen på mig och har lämnat en mer eller mindre konstant stress i kroppen och sinnet på mig.

Man ser gamla kompisar och bekanta som verkar ha haft en väldigt lugn uppväxt utan en massa jobbig drama och trauma och verkar ha blivit mycket mer starka, lyckliga och harmoniska människor är en själv. De känns bortskämda på nåt sätt, tar psykisk hälsa för givet och förstorar upp skitproblem som bleknar i jämförelse med vad man själv varit igenom. Å andra sidan vet man aldrig vad som döljer sig bakom kulisserna..

Hur resonerar ni andra som gått igenom liknande? Egentligen borde man ju vara glad för deras skull, men det känns svårt ibland när världen är så orättvis. Ska lägga till att jag inte bara har haft det jävligt, tillhör inte en av de som har haft det värst men betydligt mer problem än folk i överlag antar jag.


Sluta beskylla dina egna problem och bekymmer på andra.
Endast du som kan göra något åt dem och det första steget är att glädjas med andra.
Citera
2017-08-14, 12:53
  #26
Medlem
Blingons avatar
Sorg. När jag ser andra 'lyckade' människor känner jag sorg. Sorgen över att möta mina egna begränsningar.

Möjligheter som jag själv aldrig kommer ha en chans att övervinna pga. sjukdom.
Citera
2017-08-14, 15:33
  #27
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Jag hade klasskamrater som under hela skolgången blev skjutsade i bil till skolan.
De bodde i en stor villa med aircondition,hade dyra leksaker,grillfester i trädgården, tv-spel & datorer med alla de nya spelen, satellitkanaler etc.
De praktiserade på roliga ställen som deras föräldrar fixade,
och de fick en massa presenter när de slutade där för de varit så duktiga.
Sen så fick de även sommarjobb där.

Sen åkte de på semester till exklusiva länder.
Även på sportloven åkte de skidor i hyrd stuga.

Jag fick nöja mig med att cykla runt på min gamla cykel, och panta tomburkar för att kunna köpa leksaker.

Sen tog de körkort någon vecka efter de fyllt 18 (föräldrarna betalade)
Efter gymnasiet så åkte de ett gäng till Thailand eller liknande i två månader.
Sen när de kom hem började de jobba i familjeföretaget eller liknande inga arbetsintervjuer där inte.

De kör runt i en fin bil som företaget betalar.
Sen köpte de en villa för flera miljoner i ett helsvenskt område.
Deras ungar som knappt kan läsa har senaste mobiltelefonen, som de bara spelar på.

Medan man själv hankar sig fram på soc med en kontantkortstelefon för 150.-
Så man kan få sina inbokade möten via sms.
Bor i en hyreslägenhet med en massa psykopat araber, i ett nerslitet område.

Sådant kan man blir lite avis på.
Man går på en massa söka jobb kurser ingenting händer.

Deras största dilemma i livet är väl om de får punktering,
och tvingas gå ut i regnet och byta till reservhjul.

Medans jag tränger in mig på en buss med min matkassar,
och tvingas åka runt i 45 min med en massa idioter som muckar gräl
eller inte har vett att stanna hemma, när de har influensa och nyser över hela bussen.


De få tillfällen jag gått in i deras facebooks har jag känt för att spy all lyx de vältrar sig i.

Det är väl dina egna föräldrars "förtjänst" (Och din)
Citera
2017-08-14, 15:34
  #28
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är en av dessa som har haft "lätt" i livet; lätt för skolan, hög IQ, inte drabbats av någon speciell familjetrauma, är född med en speciell talang, aldrig varit deprimerad etc. Jag får lite dåligt samvete att det finns folk som har det mycket värre än mig, så jag undviker att klaga för mycket. Med det sagt, så har jag ändå motgångar i livet som alla andra.

Har DU hög IQ? xd
Citera
2017-08-14, 16:32
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det är väl dina egna föräldrars "förtjänst" (Och din)
Givetvis
Jag har ingen intelligens att skryta om, kanske 105.
Hela min släkt har jobbat med praktiskt arbete, de senaste 200 åren.

Men nu handlar tråden om avundsjuka
om att dessa klasskamrater har fått allt givet till sig.

Jag ville bara ge TS en känsla av att inte vara ensam med dessa tankar.

Det var väl Bill Gates som sade "livet är inte rättvist".
Citera
2017-08-14, 19:40
  #30
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
[..]Du däremot låter som någon som inte gått igenom så mycket kriser i livet.[..]

Min första dotter dog innan hon fyllde ett, räcker det? Du vet lika lite om mig som jag vet om dig.. anta inte saker.
Citera
2017-08-14, 22:17
  #31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Hejsan!
Jag slås ibland av att jag känner mig avundsjuk och nästan förbannad på folk som alltid haft det lätt i livet..

Hur fan vet du hur människor har haft det i sina liv??
Citera
2017-08-14, 22:20
  #32
Medlem
MCHapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Jag hade klasskamrater som under hela skolgången blev skjutsade i bil till skolan.
De bodde i en stor villa med aircondition,hade dyra leksaker,grillfester i trädgården, tv-spel & datorer med alla de nya spelen, satellitkanaler etc.
De praktiserade på roliga ställen som deras föräldrar fixade,
och de fick en massa presenter när de slutade där för de varit så duktiga.
Sen så fick de även sommarjobb där.

Sen åkte de på semester till exklusiva länder.
Även på sportloven åkte de skidor i hyrd stuga.

Jag fick nöja mig med att cykla runt på min gamla cykel, och panta tomburkar för att kunna köpa leksaker.

Sen tog de körkort någon vecka efter de fyllt 18 (föräldrarna betalade)
Efter gymnasiet så åkte de ett gäng till Thailand eller liknande i två månader.
Sen när de kom hem började de jobba i familjeföretaget eller liknande inga arbetsintervjuer där inte.

De kör runt i en fin bil som företaget betalar.
Sen köpte de en villa för flera miljoner i ett helsvenskt område.
Deras ungar som knappt kan läsa har senaste mobiltelefonen, som de bara spelar på.

Medan man själv hankar sig fram på soc med en kontantkortstelefon för 150.-
Så man kan få sina inbokade möten via sms.
Bor i en hyreslägenhet med en massa psykopat araber, i ett nerslitet område.

Sådant kan man blir lite avis på.
Man går på en massa söka jobb kurser ingenting händer.

Deras största dilemma i livet är väl om de får punktering,
och tvingas gå ut i regnet och byta till reservhjul.

Medans jag tränger in mig på en buss med min matkassar,
och tvingas åka runt i 45 min med en massa idioter som muckar gräl
eller inte har vett att stanna hemma, när de har influensa och nyser över hela bussen.


De få tillfällen jag gått in i deras facebooks har jag känt för att spy all lyx de vältrar sig i.
Vad har hindrat dig att ta studielån, plugga hårt, visa framfötterna och göra karriär? Vad har hindrat dig från att jobba, spara ihop och betala ditt egna jävla körkort, ratta egen bil och slippa bussen?
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Har DU hög IQ? xd
https://www.reddit.com/r/iamverysmart/
__________________
Senast redigerad av MCHaps 2017-08-14 kl. 22:33.
Citera
2017-08-14, 22:25
  #33
Medlem
Enfinfluas avatar
Hatar människor som ser sig själv som ett exempel på att alla kan lyckas med samma sak som dom, tex:
En kille jag känner som FICK en lägenhet när han var 20 år som han sålde 5 år senare för många miljoner samt massa andra jävla gåvor, som bil, utbildning betalad etc och sen har personen mage att se ner på andra som inte lyckats med lika mycket som honom i livet.
Jag blir inte sur på folk som har haft det lätt i livet men hatar dom som inte ser hur mycket lättare dom har haft det
Citera
2017-08-14, 23:06
  #34
Medlem
Hollenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hur fan vet du hur människor har haft det i sina liv??
Jag syftar såklart på folk jag känner personligen, din idiot. Folk man har växt upp med, kan prata om allt med, varit hemma hos otaliga gånger, vars familjer man känner osv. De har aldrig nämnt att något speciellt har varit jobbigt och skadat dom på djupet, isåfall hade man fått reda på det.
Citera
2017-08-19, 16:21
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCHaps
Vad har hindrat dig att ta studielån, plugga hårt, visa framfötterna och göra karriär? Vad har hindrat dig från att jobba, spara ihop och betala ditt egna jävla körkort, ratta egen bil och slippa bussen?

https://www.reddit.com/r/iamverysmart/
Som jag tidigare påvisat så har jag låg intelligens, är dålig på att behålla information mitt minne har blivit kraftigt påverkat, av de grannar jag tvingas umgås med.
Jag är väl en semi-alkolist för att orka med vardagen (av det min budget tillåter) sen har jag utvecklat (enligt mig) Posttraumatisk stress pgr av dessa levnadsförhållanden.
Så MITT går mestadels ut på att uthärda än att vidareutveckla.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback